[TEK] Galop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

[TEK] Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 11:04

In september was ik begonnen aan een tekening van de merrie van een vriendin. Maar ja, we gingen verhuizen, de tekening werd aan de kant geschoven en sindsdien heb ik er nog niet echt de tijd voor kunnen vrij maken om weer eens te gaan zitten.

Tot vandaag dus! Ik wilde weer lekker verder gaan. In september had ik alleen het hoofd en de schouder getekend, en een ruwe schets gemaakt van de rest van de vorm. Aan fotomateriaal ontbrak het me niet, want ik had een hele studie gemaakt van het paard.

Toen ik net dus al mijn spullen weer had teruggezocht (verhuizing..) en wilde beginnen, kon ik deze studie echter niet meer terugvinden.. allemaal verloren gegaan bij "de pc een beetje opruimen.." Flink balen!

De rest van de tekening heb ik nu dus afgemaakt door anatomische platen van George Stubbs te gebruiken voor de bespiering, en plaatjes van Google voor de beenzetting bij deze momentopname in galop.

Ik ben zelf al redelijk tevreden, al zie ik zo af en toe als ik langsloop nog stukjes die wat donkerder of wat zachter mogen. De achterhand kan nog wel wat meer "kleur" gebruiken. Zijn er hier nog tips/ op- en aanmerkingen?

Afbeelding
Afbeelding

Szan

Re: [TEK] Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:06

Mooie tekening :)) Mooie stijl, en de beweging van de tekening komt op mijn goed over!
Ik vind de hals wel wat dik/kort.. Ik ben er niet helemaal uit, maar iets in de verhouding van de hals stoort me een klein beetje. Misschien een verbeterpuntje voor volgende keer :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:16

Heel erg mooie tekening! Alleen spijtig dat je de hals donkerder tekent dan de rest van het paard. Zo leg je de nadruk op de hele korte dikke hals. Toch...ik doe het je niet na :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 11:20

Ik heb de hals ietsjes lichter gemaakt en de rest weer een tikje donkerder.

Ik denk dat de hals ook wat kort lijkt doordat het paard op de foto longewerk aan het doen was, maar al dat materiaal wilde ik er niet bij tekenen :D

Afbeelding

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:38

Zo ziet hij er al iets beter uit :D (ik ben echt verliefd op je tekening :P)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 13:36

Nog een probeersel van vandaag, iets meer dan een uur aan gezeten. De eerste keer sinds lange tijd dat ik weer met pastel en kleur heb gewerkt. Ogen lijken me net wat te klein, neus een tikje te smal (en mijn papier was te klein :'( Maar ach, om te oefenen..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:46

Wauw die is ook mooi :wow: Ik vind het knap hoe je er diepte in krijgt en de ogen zijn ook echt sprekend :)
Maar de nek lijkt wat te dik :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:30

gaaf die galop, en de hals is mooier zo ja.....je 2e tekening wordt ook prachtig, heel mooi die ogen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:36

Die hals bewerkt vind ik mooier :)

En die 2de tekening (L)

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:19

ik vind het hoofd en de hals van de 1e tekening idd een beetje apart overkomen, ik weet niet precies waardoor eigenlijk. De tweede tekening vind ik erg mooi, ik vind alleen de oren wat minder, ook omdat ze er niet helemaal opstaan.. Maar wel erg leuk gedaan! :D

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:39

Heerlijke stijl heb je, in het pastel kun je rustig eens minder vegen krijg je misschien wat meer diepte van. Toch vind ik dat je je er met vegen ook mooi uitred, door de kleine lijntjes die je zet. Enorm schattig portret. Zo ook de eerste, mooie techniek! De ondergrond vind ik nog wat knullig maar dat is simpel te veranderen. Goed werk hoor!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:29

Wauw vind ze allebei mooi gelukt!

Alleen bij die 1e is de kaak wat breed weet niet of het bij het paard IRL zo hoort?, heb je misschien een voorbeeld foto'tje?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:32

angelaatjuh schreef:
Alleen bij die 1e is de kaak wat breed weet niet of het bij het paard IRL zo hoort?, heb je misschien een voorbeeld foto'tje?

Viel mij ook op inderdaad ;)

Verder 2 heel mooie tekeningen, ik doe het je niet na :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 14:53

angelaatjuh schreef:
Wauw vind ze allebei mooi gelukt!

Heb ik niet meer.. ik had dus een hele studie gemaakt om te gebruiken met het tekenen, maar die foto's zijn per ongeluk verwijderd. Het hoofd had ik getekend toen ik de foto nog wel had en in photoshop er overheen gelegd destijds (om de verhoudingen te controleren), en dat klopte allemaal met de foto.

Citaat:
Heerlijke stijl heb je, in het pastel kun je rustig eens minder vegen krijg je misschien wat meer diepte van. Toch vind ik dat je je er met vegen ook mooi uitred, door de kleine lijntjes die je zet.

Dank je! Ik krijg het niet voor elkaar om bij pastel te werken zonder te vegen. Als ik een paar strepen heb gezet, schiet mijn vinger er al meteen achteraan :') Maar ik vind het zelf heel fijn (goed, een beetje vies word je er wel van) werken, en de details en diepte breng ik er later nog wat meer in door inderdaad wat "streepjes" te zetten.