Het zal waarschijnlijk wel even duren eer hij af is, maar heb wel veel zin in dit werkje. 'T wordt een aquarel op groot formaat (d.w.z., groter dan ik tot nu toe heb gedaan) van Althea Vestrit, een personage uit de Liveship Traders trilogie van Robin Hobb. 
1: Na een paar kriebelschetsen heb ik besloten dat ik deze uit wil gaan werken. Haar gezicht ziet er hier uit zoals ik het me voorstel. Ik wil graag dat ze het touw schuin naar beneden trekt, om zo een parallele lijn met haar lichaam te krijgen. Hier had ik nog het idee van een soort pofmouwen met een laag shirt, maar later bedacht ik dat dat toch niet echt paste omdat dat te vrouwelijk zou zijn. Dus later gewoon gekozen voor een hoog los shirt.
Ik jakker er in mijn eerste schetsen altijd gewoon maar lekker op los trouwens, nog niet teveel priegelen hier maar eerst een goed beeld krijgen. En ik heb geen hekel aan handen tekenen hoor.

2: Zo'n 6.582 weggegooide prutsels later... 'de' handen.
3: Ennnn....we hebben een scanner.
Na een shirt te hebben uitgedacht, maak ik een nieuwe schets. Haar rechterarm klopt hier nog niet helemaal, hij zit te laag en lijkt dus te lang.

4: Dus de arm aangepast, en dan kan deze binnenkort op het doek! De achtergrond heb ik al wel in m'n hoofd, dat worden een paar touwen die buiten de focus liggen met wolken/lucht.
Op- en aanmerkingen (zeker met betrekking op anatomie!) zijn meer dan welkom, kan nu nog makkelijk dingen aanpassen. Deze is in vier delen gescand in verband met het formaat, maar het aan elkaar plakken ging even wat minder.