[TEK] Arabische volbloed hengst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

[TEK] Arabische volbloed hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 10:56

Hallo Bokkers,

Ik verveelde me gisteren dus ben maar gaan oefenen met tekenen, wil meer details in mijn tekeningen
leggen wat ik soms nog wat moeilijk vind. Ook mijn ogen zijn vaak wat 'dood' dus heb hier ook aan gewerkt. Wat vinden jullie van mijn tekening.

Afbeelding

Hebben jullie tips voor mij?

De tekening is gemaakt op A4 tekenpapier met grafiet potloden.

Groetjes Michelle

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:35

Ik vind het een erg leuk portretje. De houding naar mijn smaak wel erg extreem, maar dat is maar net wat je mooi vindt. :)

Je hebt er volgens mij best veel details in verwerkt, maar let wel op dat het 'details' moeten blijven en dat ze dus niet de aandacht teveel moeten trekken. De aders bovenop de hals komen bijvoorbeeld wel erg naar voren, dus je zou die misschien beter iets kunnen verachten.

Pebble

Re: [TEK] Arabische volbloed hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:55

Wauw ik vind hem heel mooi :)
Maar idd sommige aders zie je net iets te veel (naar mijn mening dan) :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:15

Heel netjes gedaan wel wat minpunten, verhoudinmg klopt niet echt, en die aders zijn veels te duidelijk, daarnaast lijken de aders op de nek niet echt aders meer maar meer 'deukjes'. De onderlijn van de hals is veel feller als de kaaklijn en stoort daarom iets. Het oog kan ook net met iets meer gevoel, ik doe het je niet na hoor dus petje af ;)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:20

teken je het uit je hoofd of teken je het na of teken je het over?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 13:26

bedankt voor jullie reactie´s, de aders waren op de foto wel zo duidelijk, heb namelijk een enorm overdreven foto gekozen met veel details, ook in de hals waren deze aders er.

De verhoudingen kloppen verder wel alleen vind dat ik de lijnen in de hals niet goed op z´n plaats gezet heb waardoor het lijkt of de verhouding niet helemaal klopt.

@ Aladinnetje: Ik teken dit na van een foto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:34

Ziet er goed uit, hoor! Ik vind het zelf altijd mooi als de overgang tussen de tekening en het papier wat minder abrupt is. Dat kun je doen door de tekening steeds iets meer te vervagen (het potlood uitvegen met je hand vind ik dan weer niet zo mooi, maar je zou het kunnen doen door steeds iets lichter te tekenen). Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak!

Ik vind dat je de voorpluk mooi realistisch hebt neergezet. Lekker zo doorgaan, ziet er erg goed uit! :j

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:36

Super mooi gedaan zeg! Ziet er heel goed uit.
Ik zou enkel de overgang van hals naar schouderpartij is harmonieuzer in elkaar willen zien overlopen. Of sterker nog: de gehele aanzet van de schouder weglaten. Het lijkt nu ook net alsof 'ie een hele korte hals heeft. Zonder schouderpartij en een fractie meer lengte in de hals zal 'm sierlijker doen overkomen denk ik!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:52

iki vind hem erg leuk gemaakr de aders storen mij niet echt. De houding vind ik ook iets extreem.
Ben je de keelriem vergeten in te kleuren?

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:27

Wauw, inderdaad mooi gedetailleerd! Alleen ik mis het eerste gedeelte van de manen op de hals?
Is dat weggeschoren?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 18:00

@ Saar__: Klopt het voorste deel van de manen is weggeschroren..

@Vagolijntje: Het is niet vergeten in te kleuren maar het keelriempje is heel dun (soort kettinkje)

@ smeetjoew: Ik vond zelf de schouder ook wat hard opgezet, zal hier voortaan op letten en dit netter over laten lopen. Bedankt!

Bedankt allemaal!