[TEK] als je iets niet kan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[TEK] als je iets niet kan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 17:07

...moet je oefenen
Helaas, Helaas. Mensen, ik kan het écht niet.
De schets lijkt nooit op het model, en het inkleuren gaat ook nooit super
(Door de scan lijkt het héél streperig, maar dit is in het echt vééél minder het geval)
Ook is er véél contrast weggevallen(Al kan dat op de echte tekening altijd beter)

Ik weet gewoon niet waar te beginnen. De vorm van het hoofd klopt bij mij al niet. :oops: Maar dat zie ik dan pas later. waardoor er niet veel meer te redden valt.

Ik plaats dit hier omdat ik toch wel serieus tips wil. Dat is iets wat in 'schetsboeken' vaak wel mist.
Ik zou graag veel tips ontvangen. want dit is nog lang niet zoals ik het zou willen!
Xx LeonieL

Afbeelding

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:13

Ik kan dat ook niet _O-

Gewoon oefenen, gefrustreerd raken en dat in het kwadraat :) Ik vind je schets er helemaal niet slecht uitzien! Maar vaak ziet het er wel mooi uit, maar lijkt het niet. Of andersom. Of allebei niet :') Ik heb dat ook joh. Gewoon doortekeningen.

PS: Ik had gisteren eindelijk een 'snelle' (lees 1 uur durende) schets gemaakt, en vond daar 1 van de twee mensen écht lijken (ook al was hij zo scheef als een gek) en de andere 'er wel wat van hebben'. Het gaf mij een enorme kick toen het eindelijk lukte :)

LeonieL

Re: [TEK] als je iets niet kan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 17:21

SV: Dat is mooi! Ik begin er meestal niet eens meer aan, want het lukt toch niet. en dáár moet ik vanaf. Nu ik van m'n tante de gant (een boek met allemaal kleding enz.) gekregen heb heb ik eigenlijk ook geen excuus meer om geen mensen te tekenen.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:47

Waarom heb je trouwens dat schetsboek bewerkt ofzo? Het ziet er zo computergemaakt uit?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 17:50

Onder de scanner gelegen. Dan doet ie dat automatisch zo raar.
Maarre. even over die portretten. Jij kan dat wel(die van Jeroen leek sprekend!)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:38

Ik vind het helemaal niet slecht voor een schets! Ik doe het je absoluut niet na. En natuurlijk kloppen er dingen nog niet, maar vind het er al op vooruit gaan hoor!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:03

LeonieL schreef:
Onder de scanner gelegen. Dan doet ie dat automatisch zo raar.
Maarre. even over die portretten. Jij kan dat wel(die van Jeroen leek sprekend!)

Dat was geen schets :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:07

Nee, Maar wel een verschrikkelijk goed portret

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:09

_O-
Daar deed ik superlang over, en daar ligt ook een probleem. Ik kan niet goed schetsen, dat wordt dan meteen een tekening waar meerdere uurtjes in komen te zitten. Behalve krabbels tijdens school (soms zelf ook niet eens).

Die laatste schets waar ik het over had, die wel lukte, was ook van Jeroen :+ , en mij ditkeer :=

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:13

sammyvriend schreef:
_O-
Daar deed ik superlang over, en daar ligt ook een probleem. Ik kan niet goed schetsen, dat wordt dan meteen een tekening waar meerdere uurtjes in komen te zitten. Behalve krabbels tijdens school (soms zelf ook niet eens).

Die laatste schets waar ik het over had, die wel lukte, was ook van Jeroen :+ , en mij ditkeer :=

Zou ik wat schetsen mogen zien?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:56

Give yourself a break! Zo slecht is dit niet! Schetsen is oefenen, een soort vingeroefeningen. Enne dit moet je vooral doen omdat je het gewoon LEUK vind!
Vorm van het hoofd zou idd beter kunnen, een hoofd is ook een bolletje, volgende x gewoon proberen om ook in de diepte te denken en tekenen.
En weet je wat leuk is, je kan niks fout doen!

Have fun!!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 23:20

De Fun is er zeker wel hoor :D
Vind het heerlijk om gewoon opbed te zitten en dit soort tekeningen te maken.
Maar na die tijd kijk ik wel wat beter kan, en dan ben ik idd héel streng voor mezelf.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:38

Het schetsen van een foto is ZOveel makkelijker dan van een bewegend persoon. Ik heb vandaag gelachen, ging een leraar tekenen. Kwam hij eraan; Ik: 'Nonde-.." *Snel schetsblaadje omslaan tot andere tekening* Hij: "Mooi! Echt mooi! Wauw zeg.." (dat was dus die tekening van Jeroen en mij, die van een foto was getekend). Het was helemaal stil in de klas (pw) dus de hele klas moet het gehoord hebben := Heb er achteraf hard om kunnen lachen met een vriendin die het allemaal gezien heeft!
Maargoed, dit is erg offtopic. Heb je deze schets getekend van een foto of naar het leven?

Schetsen van mij zal ik eens op de foto zetten :j

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 21:30

Van een foto.
Wij hebben opschool ook zo'n typische leraar, die had ik dus ook gekrabbelt. Ook zo'n jongen (die ik eigenlijk niet zo mag) Wie heeft dat getekend. Pff dat doe je toch niet.
Totdat m'n vriendin zei dat ik het gemaakt had.:P Toen vond ie het in een keer knap enzo... (Hij is er volgens mij op aan gesproken dat hij mensen pest bij ons in de klas)

Maarja. De leraar vond hem ook lijken :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 11:27

Gister was ik lekker de héle dag alleen thuis.
Lekker onder een dekentje gaan liggen, en gaan tekenen.
Weer een portretje.
Persoonlijk vind ik deze mooier als de vorige. Het inkleuren ging ook veel beter gisteren.
Ik denk dat ik maar eens wat monden appart ga oefenen:D
Nou, ik ga nu niet alles typen wat ik wel of niet goed vind, dat mogen jullie voor mij doen :D
Ik zou het fijn vinden als jullie mij tips konden geven
Xx LEonieL

Afbeelding

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:49

hartstikke mooie stijl heb je, heerlijk dat je niet zulke harde lijnen gebruikt maar gewoon vormsgewijs aan het schetsen bent. Enige tip die ik je kan meegeven, oefenen oefenen oefenen het word vanzelf beter. Ik dacht dat het bij mij ook nooit goed zou komen, maar het word echt steeds beter :j :)