Sinds kort ben ik weer echt begonnen met schilderen. De staleigenaar had een aantal van mijn tekeningen gezien en wilde nu wel een schilderij van zijn friese merrie Wanda. Ik had net daarvoor al foto's van haar gemaakt en ben dus vrij snel aan de slag gegaan. Dat was een paar maanden terug. Ik had echter slechts de schets en de achtergrond gedaan en toen hield ik op. Ik had niet de juiste bui om te schilderen. Die heb ik nu wel weer. Ik ben dus vorige week verder gegaan aan het schilderij. Ik ben nu op het punt beland dat ik als ik verder ga veel dingen niet meer kan wijzigen. Ik zou het dus heel fijn vinden als jullie mijn werk tot nu toe zouden kunnen beoordelen en tips zouden willen geven voor aanpassingen zodat ik uiteindelijk eindig met een goed schilderij.
Ik kreeg hem helaas niet beter op de foto en dus wijken de kleuren enigzins af van de werkelijkheid. Dat lijkt mij echter nog niet zo enorm belangrijk nu het alleen maar om de opzet en enkele details gaat. Zodra er meer uitgewerkt wordt dan is het natuurlijk wel een probleem. Ik zal me eens extra verdiepen in het fotograveren van schilderijen.
Het schilderij is gemaakt met acrylverf op doek van 40 bij 50 cm.
Dit is de foto:

Het schilderij:

Detail oog:

Detail neus:

Detail oren:

resultaat mag je altijd hier plaatsen)