[TEK] Zondagsmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[TEK] Zondagsmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 18:12

Na heel lang niet meer getekend te hebben toch nog eens een tekeningetje van mijn hand.
Ik zou veel meer menselijke portretten moeten maken, maar vind er geen tijd voor. Ik schat dat dit mijn 3de echt portretje is :P .
Er zitten maar enkele uurtjes in, omdat het maar een probeerseltje is.
* Het papier is veeeel te grof. Ik heb de grote fout gemaakt om uit gewoonte aquarelpapier te nemen ipv tekenpapier :+ Erg zonde, maar ach..
* De mond lijkt nergens naar..
* Linker oog is groter dan het rechter, maar ik heb besloten dat niet meer te veranderen.
* Gelaat is opzettelijk zachter dan de rest ;)
Tips ivm haar, huid, mond zijn zeer welkom :)

Afbeelding

Drrrassic

Re: [TEK] Zondagsmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:13

Ik vind 'm prachtig!
Heb jij ooit iemand gezien met twee precies gelijke ogen?
Of een mond die helemaal precies rond was?

Echt heel mooi gedaan! Doorgaan hiermee :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:13

Nou heb ik niet heel veel verstand van tekenen, maar ik vind het juist erg mooi op dit papier! :D Ook vind ik het verschil in ooggrootte niet storend :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:22

Het gezicht doet me denken aan Nicole Kidman :D

De ogen vind ik prima!
Maar ik heb het idee dat de verhouding tussen de wangen niet helemaal klopt. Op de een of andere manier vind ik de linker iets te breed.
Verder is hij heel mooi! Ik ben benieuwd of je hem nog verder kunt uitwerken :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:40

Een geslaagd portretje hoor, prima werk.
Mensen zijn lastig te tekenen, ieder mens is weer anders en zeker vanuit een hoek als deze is het lastig de tekening goed neer te zetten.
Het linker oog is inderdaad wat groter, maar dit is eenvoudig op te lossen door het donkere lijntje iets naar boven te verplaatsen. Je geeft aan dat je het niet meer gaat veranderen, op zich geen probleem want echt storen doet het niet.
De mond zit te laag in het gezicht en zit te recht in het plaatje ten opzichte van de rest van het gezicht. De schaduwen in de mond heb je wel weer mooi opgezet, hierdoor komt de diepte goed tot zijn recht. Het haar zou misschien iets meer detail mogen verdienen, dit is naar mijn mening iets te globaal opgezet.
Toch is het in het geheel een erg sprekend portret geworden, goed gedaan. :)

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:15

Mijn complimenten.
Wat betreft het oog... het is een beetje jammer.
Je kunt het ooglid van de rechter wat verlengen, dat zou een hoop verschil kunnen maken. :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:19

Ik vind hem juist erg mooi spreken! En niemand is perfect hoor :P
Vind de ogen niet storen hoor ;) (mond tevens ook niet, heeft wel wat!)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:53

erg mooi :j
Ogen voel mij niet zo op omdat zij d'r hoofd niet recht van voren heeft ..
Het haar vind ik echt héél mooi !!
Waar koop jij aquarel papier? Bij mij is het op, maar ik weer niet meer waar ik het moet kopen... antwoord mag ook via pb !

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:37

Moderatoropmerking:
Ik heb oneliners verwijderd. Op UK is het de bedoeling dat je onderbouwd reageert. Vertel dus waarom je iets mooi vindt. Zie de regels van UK voor meer informatie.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:24

dit is volgens mij ook nicole kidman in een sweppes reclame.

mooi gedaan ik zie weinig slecht eraan

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:40

De ogen vind ik echt niet storend, maar de mond zou in mijn ogen wel wat meer aandacht aan mogen worden besteed.

Ik moe zeggen dat ik juist het effect van het papier mooi vind en absoluut niet al storend beschouw.

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:48

Vind het een mooi portret! Ogen storen mij helemaal niet, alleen zoals hierboven gezegd, wat meer aandacht aan de mond besteden! Ik denk dat vooral de rechterkant van de mond wat meer met de vorm van het gezicht mee kan en de bovenlip wat ronder af te laten lopen

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:04

idd cayenne, nicole kidman was ook de eerste waar ik aan dacht, in haar jonge jaren ;)

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:18

Prachtig!
Ik heb zelf éém tip, misschien kan je haar haren iets verder door laten lopen! niet dat ik er vertstand van heb

even offtopic:
Drrrassic schreef:

Sorry, alleen er zijn best veel mensen met precies gelijke ogen en ik ben er één van ;)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 22:40

Bedankt voor de reacties :)
Wat jammer dat oneliners verwijderd worden voor ik ze gelezen heb. Ok, niemand heeft er wat aan, maar ze helpen je wel een tevreden gevoel aan je werk over te houden. En dat vind ik niet onbelangrijk...
Cayenne: Het is Nicole Kidman :P . Alleen doet het er op het moment nog niet toe wie ik nu precies getekend heb. Ik heb het gezicht ook jonger gemaakt dan het is. Ik zoek gewoon plaatjes uit bijvoorbeeld een tijdschrift, omdat die altijd hele mooie belichtingen en veel details hebben. In dit geval is het inderdaad die reclame van Schweppes. Nogmaals het was niet helemaal de bedoeling een beroemdheid te portretteren, maar het is wel heel leuk dat ze herkend wordt. :)
Je zal wel gelijk hebben over de wangen. Daar heb ik een tijdje mee gerotzooid.. En ik zou hem verder kunnen uitwerken, maar dat ga ik niet doen. :) Het is en blijft een probeerseltje voor op de stapel en dat is bij deze afgewerkt ;) .
Evelijn_: Bedankt voor de tips! Ik zie nu ook dat de mond te recht zit, had ik nog niet eerder opgemerkt :) En ja, hij zit wat te laag en de verhoudingen met de kaken kloppen niet helemaal. Maar ik had het wat te laat opgemerkt en had niet veel zin er iets aan te doen. Als ik een serieus werk ga maken, zal ik er meer aandacht aan besteden. Nogmaals bedankt! Dit is commentaar waar ik iets mee kan ;) !

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:07

Vappie_melo schreef:
Prachtig!
Ik heb zelf éém tip, misschien kan je haar haren iets verder door laten lopen! niet dat ik er vertstand van heb

even offtopic:
Drrrassic schreef:

Sorry, alleen er zijn best veel mensen met precies gelijke ogen en ik ben er één van ;)

offtopic: niemand heeft gelijke ogen. Qua vorm misschien, maar qua stand niet. ;)
ontopic: Eigenlijk kan ik er vrij weinig op aan merken, vind het oog niet geheel storend. Misschien had er nog iets meer detail in gekunt, maar vind het een mooi werkje!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:52

Vind hem juist wel mooi ik stoor me niet zo aan de mond en de ogen..

Je mag mij ook wel tekenen :') :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:27

die ogen..prachtig. vind het niet misstaan op dat papier, erg leuk zelfs.....alleen het lichtval aan de, voor ons, rechterkant van de mond klopt volgens mij niet helemaal.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:29

ik vind hem mooi, ondanks de foutjes die je zelf geeft. :j
ik merkte het pas toen ik ze las, ik zou ze zelf niet echt hebben opgemerkt. :o
achja, van fouten leer je & weet je dat je volgende tekeningen alleenmaar beter zullen worden, succes! ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:58

Herkende haar ook meteen als Nicole Kidman. Ik denk dat het best lastig is oom haar als referentieoto te nemen (ook als je niet per se haar wilt natekenen). Omdat zij best een 'extreem' gezicht heeft (scherpe jukbeenderen, scherpe neus, dunnen lippen) lijkt het op een tekening vaak snel uit verhouding.
Ik vind het een leuk portretje geworden. :j Met name de schaduwen in het oog geven er voor mijn gevoel diepte aan en trekken mooi de aandacht.

Meer tekenen jij! :D

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 18:52

Bedankt voor de leuke reacties! :D
Het klopt dat het niet het gemakkelijkste gezicht is om te tekenen, maar ik was op zoek naar een willekeurige maar heel duidelijke foto van een onbekende en vond deze reclame http://cdn.buzznet.com/media/jj1//2009/ ... -ad-01.jpg. Nu ja, natuurlijk is ze wel bekend, maar ik dacht dat niemand ze zou herkennen :+ .
Bij deze dus de voorbeeld foto ;) .

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:55

Ik vind de mond helemaal niet vreemd. Lijkt een beetje alsof ze haar lach inhoudt en dus haar lippen op elkaar drukt.
Vind het echt een top tekening!

en offtopic: er bestaat toch echt niemand met gelijke ogen hoor, niet van stand en niet van vorm. Er zit altijd verschil in, alleen soms niet zichtbaar genoeg om het op te merken :)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:41

ik vind dit een erg knap portret, zeker voor een 'probeerseltje'

je hebt de verhoudingen heel aardig te pakken en ze is goed herkenbaar :j

zou zeker vaker oefenen, dan kun jij echt een heel eind komen +:)+

en dat het op aquarelpapier is, vind ik niet storend hoor ;) voegt iets toe aan de tekening,
ze heeft een beetje geheimzinnige blik en de structuur van het papier vind ik dat wel een beetje ondersteunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 07:55

Ik vind hem juist heel goed gelukt. Mensen tekenen is echt moeilijk (vind ik, maar misschien komt dat omdat ik het gewoon nooit doe :') ).

Ik vind de mond juist erg goed gelukt. :j