[SCH] Toekan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[SCH] Toekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:45

Ik heb eindelijk weer eens wat geschilderd :)
Het is een Toekan, geschilderd met acrylverf op een velletje canvas. Ongeveer A4 formaat (precies zou ik het even moeten opmeten :P )

Ik denk niet dat ik er nog wat aan ga veranderen, maar tips en opbouwende kritiek zijn natuurlijk welkom :)

Afbeelding
(foto gemaakt bij kunstlicht, ik vind 'm redelijk overeenkomen met de werkelijkheid. Maar zal als dat beter lukt morgen bij daglicht nog even een foto maken :) )

EvelijnS

Re: [SCH] Toekan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:49

Hij is mooi Wendy, je kleurgebruik is passend hier. De diepte en lichtinval lijken ook prima te kloppen, een mooi aansprekend plaatje zo. :j

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:28

Wow, die spat er vanaf! Ik vind het geel op de hals nog wat vlak. Maar ik neem aan dat dat op het voorbeeld ook niet anders was. Ik vind de glans op de snavel heel mooi gedaan! Hiermee zie je echt die bolling van de snavel.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:23

:wow: supergaaf Wen!!! vooral de snavel en dan vooral dat rode stuk is echt :wow: die knalt van het doek af.
De kop valt er een beetje bij weg, dat vind ik jammer, maar heb zo geen suggesties hoe je dat kunt verbeteren.

waarom zie ik niet vaker schilderijen van jou? >;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 21:48

Bedankt Evelijn! :D

Duke: Ja die hals is wat vlak in vergelijking met de snavel :j Alleen de meeste kleuren bij deze vogels zitten in de snavel, het lijf zelf is voornamelijk wat gelig, daar komen niet zoveel kleuren in voor en ook is het lijfje vrij 'glad'. Heb wel geprobeerd wat contrast/diepte in het lijfje te brengen in m'n schilderij, maar wilde het ook niet 'overdrijven' :)

Dowski: Hehe moet jij nodig zeggen juudje, jij schildert ook veel te weinig de laatste tijd :D
Maarreuhh, ik raak nogal gefrustreerd van de verf die ik heb := Die dekt voor geen meter en de kleuren drogen anders op enzo en naja, heel vervelend :7
Maar heb besloten dat ik tóch maar wat tubetjes verf van een goed merk ga kopen :=
Dat de kop een beetje wegvalt vind ik persoonlijk juist niet zo erg :o Ging me er echt om om die snavel te laten knallen met al die mooie felle kleuren :D (ik hou van kleurtjes :+: :)) )

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:55

vind het toch heel knap dat je dit resultaat hebt weten te bereiken met die verf ;)
tijd om over te stappen :j misschien jammer van die andere tubes, maar die gebruik ik dan meestal als ik een dip heb en maar wat aan wil kliederen, daar wil je nl je goede verf niet voor gebruiken. Heb je dan echt inspiratie, dan gebruik je daarvoor de verf die echt van het doek knalt.

helaas komt er dan uit dat geklieder ook ineens een geweldig schilderij en heb je spijt dat je daar niet de goede middelen voor gebruikt hebt _O- :o

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 09:43

Die tubes van de action zijn inmiddels bijna op :)) Heb ook nog wat tubetjes lidl verf ( :') ) en die zijn iéts beter, maar ook niet echt fijn :n Denk dat ik het maar voor onderlaagjes opmaak en verder idd met betere verf verder ga :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:59

De kleurintensiteit van de snavel knalt er inderdaad af :wow:
Erg gaaf :j lekker contrasterend ook met die donkere achtergrond.
Lichtwerking op de snavel heb je ook super neergezet, echt goed. Net als de anderen twijfel ik wel wat over de kop; aandacht trekken naar een bepaald deel van het werk is niets mis mee, maar misschien dat je daar ok wat meer met de kleuren en verf kunt spelen zoals op de snavel; want dat smaakt overduidelijk naar meer :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:48

Tnx 10! :D
Ik heb er inmiddels al een laagje vernis op zitten dus ga er niks meer aan veranderen, ben er zelf ook wel blij mee :)
Voor een volgend schilderij neem ik natuurlijk alle tips mee! :j :D
(zit een laagje glansvernis op nu, best heel gaaf :):) )