[TEK] Sleeping puppy...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Sleeping puppy...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:17

Hallo allemaal,

Ik heb al even terug wat schetsen gemaakt met zwarte pen. Hiervan heb ik er eentje wat meer uitgewerkt.
En ik vraag mij erg af. Of er mensen zijn die dit aanspreekt?
Ik vind deze "schetsen" namelijk erg leuk om te maken. Vooral ook, omdat ik hierin wat vrijer kan werken.
Niet alles hoeft pietje precies.

Ik zit dus te denken om dit soort werken op te nemen in mijn opdrachten. Dan wel alleen op a4 formaat.
Voor een niet al te hoog bedrag.

Maar mijn vraag dus. Spreekt jullie zoiets aan?

Afbeelding

Tallout

Re: [TEK] Sleeping puppy...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:18

Wat een heerlijk prachtplaatje zeg!
Ja, ik zou zeker geinteresseerd zijn :j

Zou je dan gaan schetsen vanaf een foto oid? En heb je deze van een foto gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:21

Ja inderdaad vanaf een foto :j

Ik ben er toch nog wel vlug een twee a drie uurtjes mee bezig hoor. Ik maak eerst een schets met gewoon potlood. Deze vul ik al gedeeltelijk in, zodat alles echt al op zijn plek staat.
Dan ben ik al gauw anderhalf uur verder. En dan pas begin ik met een dunne stift alles neer te zetten.

Een prijsopgave ben ik nog over na aan het denken. Ik ga dit ook in het taxeertopic hier op bokt zetten.

Ik zit zelf te denken aan een 15 euro inclusief verzenden. Zou dit een redelijke prijs kunnen zijn?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:24

Ik zou het niet weten, heb er verder absoluut geen verstand van! Denk dat het er ook aan ligt in wat voor envelop je verzend.

Heb je toevallig de foto waarvan je hem geschetst hebt? :D Ben toch wel benieuwd!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:24

He wat een verrassing! Dat is mijn kleine puppy! Nou ja, inmiddels niet zo klein meer, maar erg knap gedaan zeg, ik kan het niet je niet nadoen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:28

De foto heb ik niet. Ofja, heb ik wel, maar geen toestemming om hem zelf te plaatsen ;) Mischien dat mijn bovenstaander die plaatsen wil? :D

Herken je je kleintje? Inderdaad hij is flink gegroeid he, haha. Vind het echt een te gek beest :j Vooral jouw ava ook. Héérlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:29

Misschien een idee om in plaats van met stift, de uitwerking nog met Oost Indische Inkt te doen? Ik ben er in ieder geval weg van, heerlijke stijl :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:29

Ik zal de foto even zoeken... Of heb jij 'm snel bij de hand?

Ik herken hem er zeker in, vind het een geweldige foto, precies hoe hij toen en nu nog is, komt mooi terug in de tekening! Nogmaals mijn complimenten

edit, ik heb 'm al gevonden, ik ben 'm nu aan het uploaden
Laatst bijgewerkt door josewoos op 18-02-10 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:30

Josewoos, zou je de foto willen plaatsen? :D
Hij ligt zo lief en vredig te slapen op de schets dat de foto ook een groot aaaaaaah-gehalte moet hebben! :D

@TS, ik vind m in ieder geval zeeeeer geslaagd! (Al helemaal dat Josewoos d'r hond herkent, dan moet het wel een goed plaatje zijn :j)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:32

Volgens mij is het deze foto geweest?

Afbeelding

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:33

In een woord WAUW. Wat een plaatje zeg.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:34

Wat een heerlijke plaatje om naar te kijken! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:36

Oeh, ik smelt telkens bij het zien van die foto _O-
Die hond is zon dotje :+:
Kan het me nog steeds niet voorstellen, dat dat dotje, is uitgegroeid tot zon kwijlende bekkentrekker :D

Bedankt allemaal! Leuk dat dit zo aanslaat!
Oost indische inkt lijkt me inderdaad prachtig om mee te werken. Ik vraag me daarbij alleen af, of ik de schets dan nog geheel weggegumd krijg achteraf?

Ik zal eens gaan informeren bij de tekenwinkel hier in de stad.

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:39

Ik vind het een heel erg leuke schets. Ik denk dat er zeker meer mensen geinteresseerd zijn in zo'n leuke schets van jou!
Ik vind 15 euro inclusief verzenden aan de goedkope kant hoor!
Verzenden in een goede enveloppe + postzegels. en je bent ook nog geld aan je materialen kwijt, want ik neem aan dat je dit niet op een printerpapiertje hebt gedaan ;)

15 euro voor 3 uurtjes werk vind ik netjes, maar zou daar bovenop nog de verzendkosten en materiaalkosten doen.

Even uitrekenen wat je voor een vel mooi papier kwijt bent, wat je voor verzendkosten kwijt bent, en hoeveel tekeningen je met 1 pen of inkt maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:42

Nee dit is inderdaad niet op printerpapier. Dit is op even spieken. Op 200 grams a4 papier. Geheel glad, geen structuur. Ideaal voor dit soort werkjes ;)

Dus je vind het te goedkoop? Voor mijn échte tekeningen op a3 vraag ik 40 euro. En daar besteed ik tussen de 16 en 30 uur werk aan :o

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:01

Ach wat een heerlijke foto is het zeg! :+:.
Kijk 'm toch lekker slapen.

TS, ik vind dat je het súpergoed heb overgebracht ook al is niet ieder lijntje precies etc zoals je het zelf beschrijft in je OS. Ik vind 'm geweldig gedaan & je herkent de pup echt terug in de foto! :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:20

Bedankt voor je compliment!

Ik heb besloten dat ik dit soort tekeningen inderdaad in opdracht zal gaan doen. Voorlopig met een dunne stift.
Oost indische inkt zal ik naar gaan informeren, en gaan uitproberen. Mocht dit bevallen, zal dit mischien ook aan de orde gaan komen.

Mocht jullie tips of commentaar op mijn tekening hebben?
Die zijn zeker welkom!!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:23

Ik kan echt niets vinden wat beter had gemoeten. Nou ben ik ook helemaal geen tekenwonder oid, ik kom niet verder dan scheve bloemetjes en hartjes, maar het belangrijkste is absoluut gelukt! Je herkent de pup terug & het moment word helemaal overgebracht! Het gevoel dat de foto me geeft, geeft de schets mij ook en dat is toch zeker het allerbelangrijkste :j.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:28

Ik vind hem heel mooi, heb alleen wel het idee dat de ogen er iets te dicht geknepen uitzien. Niet helemaal ontspannen zeg maar.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:46

Nice, As +:)+
Alleen ik vind jou stijl hier maar vaagjes in te zien :P Maar misschien is dit gewoon een andere kant van jou tekenkunsten, die mij zeker ook bevalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:11

Bedankt voor de complimenten :D

Dit is inderdaad een andere kant van mij :j Doe dit al zo lang. Vind dit heerlijk om tussendoor te doen. Tussen al die opdrachten door. Even een heerlijk werkje waarbij neit alles pietje precies hoeft. Heerlijk :j

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:57

Ik vind het prachtig! Je noemt hierboven een heerlijk werkje waar niet alles pietje precies hoeft..... En toch lijkt hij sprekend, geweldig!

Ik zou zomaar een toekomstige klant kunnen worden ;)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:00

Ik vind het echt heel mooi! Ook ik zou zeker wel geïnteresseerd zijn wanneer je het in opdracht doet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:41

Nou, jullie hebben geluk. Ik ben inmiddels uit een prijsopgave.

Ze gaan 16 euro kosten op a4. dit inclusief verzenden.
Ik heb alleen nog neit genoeg voorbeelden om mijn site al aan te passen.

Mocht je al willen bestellen, dan kan dit al wel ;)

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:38

het spreekt heerlijk aan! erg mooi! ik denk dat €15 een heel erg goed bedrag is! Leuk gedaan, en superschattig beestje!