[VER] Mijn naam is Noa.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paranoide

[VER] Mijn naam is Noa.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 15:08

Gisteren was ik mezelf niet, maar wie ik wel was weet ik niet meer.
Misschien weet ik het nog wel, maar kan ik het me niet herinneren.
Het maakt ook niet uit, vandaag ben ik iemand anders.

Mijn naam is Noa en ik heb lang zwart haar.
Ik hou van de bossen. Groen is de mooiste kleur die er bestaat, het vult de lege plekjes in mijn hart.
Bomen zijn mijn allerbeste vrienden. Ze luisteren naar je, en zwijgen wanneer het moet.
Ik ben Noa met het ijskoude hart en ik koester geen wrok.
Niet meer.

------

Ik volg haar al weken. Ik heb haar zien dansen op de heuvel, terwijl haar heupen niet meededen. Vreugde is er voor haar al jaren niet bij. Nooit meer, misschien.
Haar gesnik aan de rivier gaat me door merg en been, maar het troosten laat ik aan de elfjes over. Vertrouwen zal ze me niet. Ik ziet haar bleke huid en grote bange, bruine ogen voor me. Ik twijfel of ik wel meer over haar wil weten, ze laat zich niet snel kennen.
Nee, dat doet haar verleden wel voor haar.

------

Ik heet Noa en ik ben het meisje zonder naam. Ik speel al dagen verstoppertje met de maan,maar hij kan me niet vinden. Waarom gaan mensen slapen? De nacht biedt wat je zojuist in handen hield. Ik leef hier al 27 dagen. De oude Beuk op de open plek heeft mij dat vertelt.

Iemand keek naar mij, ik voelde het. De zon kuste de hemel en ik zag hem staan, aan de overkant van de rivier. Hoelang hij daar al stond weet niemand, maar ik deed net alsof ik hem niet zag. Rustig klopte ik de bladeren van mijn tengere lijf en verdween ik in de struiken. Niemand mocht mijn geheim weten. Niemand. Ook hij niet. Ik ben immers Noa.

------

Een fractie van een seconde keek ze me aan, ze heeft me gezien, ik weet het zeker. Voordat mijn lippen ook maar een woord konden verzinnen, was ze al weg. Zomaar verdwenen, zonder iets te zeggen. Morgen ga ik naar haar toe, ik heb het beloofd. Morgen streel ik haar zwarte haren en fluister ik geruststellende woordjes in haar oor. Morgen is alles voorbij. Ik ga haar helpen.

------

Toen de maan in brokken op de aarde stortte, zag ik hem weer. Hij zwom de rivier over, zomaar, zonder het aan mij te vragen. Ik bleef zitten op de grootste tak van de oude Beuk en wachtte. Wat kwam hij doen? Wat moest hij van me?

De vreemdeling vroeg hoe ik heette. Hoe durft hij? Hij vroeg wie ik was, en ik zei dat mijn naam Aimé was, natuurlijk.

Ik ben Aimé en ik heb lang zwart haar.

‘Hoe heet jij?'
‘Coen.'
‘Oké.'

Ik ben Aimé en ik hou van Coen voor één nacht. Ik hou zó ontzettend veel van hem. Ik geef nooit een valse naam op. Altijd zeg ik eerlijk wie ik ben.
Wie ik ben voor hem.

------

Haar naam is Aimé, en ze is puurder dan de lente.

------

Vorig jaar begon het.
Morgen vertel ik hem mijn geheim.
Mijn naam is Noa en ik heb lang zwart haar.

Mireille

Re: [VER] Mijn naam is Noa.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:39

Moderatoropmerking:
Ik heb oneliners verwijderd. Op UK is het de bedoeling dat je onderbouwd reageert. Vertel dus waarom je iets mooi vindt. Zie de regels van UK voor meer informatie.

Ook hebben we TEM's gehad de lengte van dit verhaal. Ik begrijp uit de opzet van het verhaal dat het een kort compleet verhaal is. In dat geval mag het verhaal korter zijn dan 1500 woorden.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 04:43

Ik snap weinig van het verhaal :o (misschien dat dit komt door het tijdstip dat ik het lees :'))

Kun je het meer toelichten ?

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 17:02

Ik snap dat het een beetje moeilijk is, vooral om kwart voor vijf s'morgens. :D

Maar eigenlijk licht ik hem liever niet toe. Als je hem góed leest moet je hem snappen, ik vind het zonde om hem uit te gaan leggen.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:23

Ik ga je verhaal volgen, ik snap er nog niet zo heel veel van, maar het boeit mij wel :j

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 20:55

Haha, dit is het verhaal. :)
Ik denk dat ik het iets te abstract geschreven heb, zo te horen. :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:36

Ik snap het ook niet zo goed. volgends mij zijn er 2 personen/zielen, die iets vertellen?

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 10:09

Ja. :)
Noa en Coen. :)