[DIGI] [WIP] Na een jaar weer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[DIGI] [WIP] Na een jaar weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 19:57

Ik heb mijn tekentablet er weer bijgepakt. Het is een simpele Wacom Bamboo One, en mijn progamma is Art Rage, en heerlijk progamma. Dus weer opgepakt, en begonnen met de foto van crazy_funky, die een prachtige foto plaatste in het aanvraag topic van paarden tekenen. Het begon weer te kriebelen, dus begon ik met de schets;
Afbeelding

Daarna kleurde ik het oor in:
Afbeelding

Nog iets verder;
Afbeelding

En een stuk hoofd en manen:
Afbeelding

Hebben jullie tips/advies/commentaar?
Ik zou er erg blij mee zijn. :D

De manen wil ik nog veranderen, die zien er behoorlijk nep uit. :Y)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:01

het punt van een oor klopt niet, de punt zit er in een rare hoek op in vergelijking met de foto.
verder een net begin +:)+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:01

Ik vind het hoofd en de neus wat te breed, als je kijkt naar de foto ;)
Maar voor de rest ziet het er al goed uit!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 20:06

Ik ga denk ik de schets nogmaals aanpassen, de neus zit niet goed voor mijn gevoel. :?

Rinske

Re: [DIGI] [WIP] Na een jaar weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:12

Je hebt de neus in een andere hoek getekend dan op de foto. Op jouw tekening staat hij rechter naar onder, op de foto schuiner.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:57

Ik krijg het idee dat je de kleuren van de foto overneemt op je tekening dmv een pipetje. Wellicht een valse beschuldiging, maar toch zou ik dat jammer vinden als je dat wel doet. Want waarom zou je zo graag de kleuren gelijk willen hebben aan een foto? Het is toch een veel grotere uitdaging om deze zelf te maken, en zelf je werk levend te maken dmv sprekende kleuren. Kunst in de zin van kleuren is in mijn ogen meer dan het paletje van een foto. :)

Anyway, je schets klopt inderdaad op meerdere punten niet compleet. De lijn vanaf het buitenste oog tot aan de neusvleugel zal meer naar binnen gerond mogen worden, deze loopt te vlak af. Daarnaast zou ik het oog net even in een andere hoek zetten en de hoeken meer accentueren. Het neusgat mag ook wat groter.

Ik vind je goed op weg, wel raad ik je aan groter te werken dan dit. Ik zie dat dit 100% is? Deed ik liever ook in het begin, maar je merkt echt, dat als je op groot formaat werkt, dat je veel meer details kwijt kunt en het veel fijner werkt. :) Ben benieuwd hoe je het verder doet en hoe je aanpassing van je schets eruit gaat zien. :j