[TEK][WIP] Gribaldi in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK][WIP] Gribaldi in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:28

N.a.v. het overlijden van deze beroemde dekhengst ben ik begonnen met een tekening van hem als eerbetoon.
Gribaldi, met dank aan Sjoert. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er druk mee bezig dus vandaag zullen zeker nog meer foto's volgen. ;)

irmalouise

Re: [TEK][WIP] Gribaldi in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:35

Ziet er veelbelovend uit iig.
Vraagje zet je eerst je schets op met hokjes en doe je het dan overtrekken op een ander blad?
Vind het nl altijd moeilijk om de juiste verhouding te krijgen als je het los uit de hand tekend. Maar als je het met hokjes doet, blijf je weer altijd een beetje daarvan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:39

Ik maak eerst een schets op doodnormaal printerpapier, inderdaad. :j Wanneer ik tevreden ben over de schets trek ik hem over op het tekenpapier. Zodoende hoef je niet op het tekenpapier gaan gummen e.d.

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:40

Het ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Ik heb zelf ook al steeds in de planning staan om een portret van Gribaldi te maken, maar het ontbreekt me helaas aan de tijd.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:41

Mooi begin! Ik ben benieuwd naar de volgende stappen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:27

Afbeelding

Het is echt onmogelijk om de kleuren fatsoenlijk op de foto te krijgen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:36

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:04

De laatste update voor vandaag, het wordt te donker dus ik moet stoppen.

Afbeelding

Ik weet wel dat ik er nog heel veel aan wil gaan verbeteren.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:05

Wat voor papier gebruik je om de foto over te trekken ?
Gewoon hokjes papier ?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:12

prachtig!
Houd je de tekening zelf, of ga je 'm verkopen of wellicht als cadeau opsturen naar Edward?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:57

Mooi zeg. :+: Ziet er nu al goed uit.
Ik ben ook wel benieuwd wat je ermee doet als ie klaar is.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:59

Wauw :oo
Ik weet niet of je het oog nog gaat verbeteren? :P
Verder vind ik hem wat klein en breed, maar dat kan ook aan mij liggen :')
Volgens mij heeft hij een iets langere neus volgens mij, maar dat is lastig te tekenen omdat het dan al snel uit verhouding lijkt... }:0

Maar echt! Ik doe het je niet na :o
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 16-02-10 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:00

Cheetahfan schreef:

Ik maak ogen altijd te groot, ik dacht ik zet eens een keer wat kleiner in.... :') :') :')

Maar ik wil zeker nog wat veranderen aan het oog. Aan veel meer details in het gezicht trouwens. :j

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:02

Wuis schreef:
Cheetahfan schreef:

Ik maak ogen altijd te groot, ik dacht ik zet eens een keer wat kleiner in.... :') :') :')

Maar ik wil zeker nog wat veranderen aan het oog. Aan veel meer details in het gezicht trouwens. :j

Nee niets over de grootte hoor! :P
Meer over dat het nu gewoon zwart ingekleurd zonder pupil etc :')
Was trouwens mijn vorige berichtje aan het veranderen :')
Met dit:

Citaat:
Volgens mij heeft hij een iets langere neus volgens mij, maar dat is lastig te tekenen omdat het dan al snel uit verhouding lijkt... }:0

Maar echt! Ik doe het je niet na :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:05

@ Cheetahfan: Ik heb de schets m.b.v. een raster gemaakt, hij kan in principe dus niet uit verhouding zijn. Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Het oog is geen zwart vlak, ik kan de kleuren helaas niet beter op de foto krijgen. In het echt zie je sowieso veel meer dan op de foto. :\ Ik zal morgen eens een close-up van het oog proberen te maken. :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:09

Prachtig eerlijk waar..
Enkel lijkt het linkeroor wat groot ?
Zal wel aan mijn scheve ogen liggen :D
Prachtig gemaakt.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:13

Wuis schreef:
@ Cheetahfan: Ik heb de schets m.b.v. een raster gemaakt, hij kan in principe dus niet uit verhouding zijn. Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Het oog is geen zwart vlak, ik kan de kleuren helaas niet beter op de foto krijgen. In het echt zie je sowieso veel meer dan op de foto. :\ Ik zal morgen eens een close-up van het oog proberen te maken. :j

Ik weet het hoor :+ Ik heb ook altijd dat ik denk van, super tekening :D
En dan wil ik hem inscannen/fotograveren, en dan lijkt hij heel duf een dood :')

Maar ik vind hem echt prachtig hoor! :o

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:30

Wat handig, dat je je schets maakt op printerpapier, ik heb soms het probleem dat ik bepaalde lijnen of hokjes niet meer weg krijg. Dan is niet alleen je tekening, maar ook je dure tekenpapier verpest :\ Dit brengt me op ideeen :))

Maar ik reageerde eigenlijk, omdat ik iets wilde zeggen over de tekening. Ik vind hem mooi hoor begrijp me niet verkeerd, maar hij is wel ietwat 'saai' . Je gebruikt vrij veilige kleuren en ik zie niet veel contrasten (donker licht e.d.) Daardoor krijgt de tekening een beetje een vlakke uitstraling en dat is eigenlijk zonde, want het is een heel gaaf werk!
Ik denk dat je door donkere stukken ook echt donker te maken en lichte stukken op te laten lichten (Ik gebruik hier altijd een kneedgum voor, dat werkt heel handig vind ik) de tekening al een stuk interessanter kunt maken!

Het neusgat en het hoofdstel vind ik trouwens onwijs goed gelukt!

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:30

wauw, erg mooi, nu al! ben benieuwd naar het eindresultaat!!
Echt knap hoor, wou dat ik zoiets kon haha:)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:49

Moderatoropmerking:
Ik heb heel veel oneliners verwijderd. Op UK is het de bedoeling dat je onderbouwd reageert. Vertel dus waarom je iets mooi vindt. Dat geldt ook voor [WIP] topics. Ook tussen de fases door kun je iets meer vertellen over de manier van werken of de details. Probeer ook in [WIP] topics aandacht aan de berichtjes te besteden. Zo kan de TS er ook wat van leren en eventueel een aanpassing doen tijdens het proces van tekenen.

Veel berichten bevatte nu enkel 'Erg mooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat.' en 'Wauw wat goed zeg!'.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:38

Inderdaad goed dat je de details van het hoofd nog gaat uitwerken. De delen op uitstekende botten (jukbeen, neus, vlak boven t ook) glanzen altijd iets meer naar mijn idee. Dat kun je misschien nog uitwerken. Maar dat hoef ik je vast niet te vertellen, gezien je tekenkunst.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:57

Leuk onderwerp, ik ben ook van plan om op indoor brabant foto`s van zijn zoon Totilas te nemen en die te gaan schilderen.
Ziet er al leuk uit, ik zou er wel veel meer kleur in verwerken om er wat meer expressie en uitstraling aan te geven. De schets had iets minder strak gemogen, zodat je in de tekening hetzelfde nonchalante effect als in die super gelukte knotjes krijgt. Op de laatste update begint hij al echt op Gribaldi te lijken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:01

Mooi! Maar de ogen zijn echt veels te groot. Gribaldi had juist in verhouding wat kleinere ogen dan andere hengsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:34

Even weer een update. Het hoofdstel laat ik eerst even zo, aan het einde zal ik daar wellicht nog wat details aan toevoegen met potlood. Maar ik ben nu eerst verder gegaan met meer kleur verwerken in het gezicht, en de details wat meer uitlichten. Ik ben daar nu alleen nog maar mee bezig geweest in het 'vakje' van de ogen. In het echt zie je overduidelijk het verschil, op de foto is dat bij lange na niet zo goed te zien...

Anyway, hier toch even een update foto: :)

Afbeelding

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:36

Ik vind z'n oog wat groot, maar ik heb de foto natuurlijk niet gezien, dus dat is een beetje lastig oordelen. Als je het zo hebt gedaan met die vakjes kan het bijna niet uit verhouding zijn ;)