Balen, balen, balen. Ik ben ziek. Nouja, normaal zou ik tekenen, maar juist nu, zit ik in een dip betreft tekenen. Dus even mijn collectie sleich paardjes bekeken, even op Bokt gekeken voor repainten, en ik kon aan de slag. Toen ik eenmaal mijn verf had gepakt, kwam ik nog duizende lintjes, draadjes, naalden, etc tegen. En tóen, toen begon er een ander idee te borrelen.
Ik begon te knutselen, en te knutselen, en te knutselen. Tot ik bedacht dat Bokt er ook iets aan kon hebben, als ik het in stappen deed.
Dus, zo gezegt, zo gedaan. Camera erbij gepakt en in stappen alles gefotografeerd.Zadels
Simpel zadel
- Schaar
- Draad
- Naald
- Stof (Ik gebruik Vilt)
- Zelfplakkend klitteband. (Kan je kopen bij de Zeeman, Zitten 2 rollen in één verpakking. Ene kant van de rol is plakkerig, andere kant van rol is klitteband. Zelfde geld voor de 2de rol die erin zit.)
- Eventueel karont. (Geeft stevigheid)
- Lijm
- Mini rietje
Stap 1: Knip een stukje karton uit, en leg het op de rug van je 'paspaard'. Teken vervolgens het figuur van je zadel op het karton.

Stap 2: Pak een stukje stof en plak dat op je karton. Knip vervolgens de randjes stof weg zodat je weer je zadel figuur hebt. Pak je draad en naald en begin de randjes te naaien. Dit zorgt voor stevigheid, lijm kan uiteindelijk loslaten.

Stap 3: Zodra je helemaal rond om hebt genaaid, pak je nog een stukje stof, waarvan je de singel gaat maken. Leg het stof tegen de buik aan van je 'paspaard', en knip de juiste afmeting.

Stap 4: Plak een stukje karton onder je singel zodat hij steviger is. Her mag je ook naaien, ik heb het niet gedaan.
Zo ziet de singel er dan uit;

Stap 5; Je gaat nu ervoor zorgen dat het zadel ook echt op en af kan. Dit doe je met het zelfplakkend klitteband. Je knipt een klein stukje af, en plakt dat aan de stoffen kant van je singel.

Stap 6: Nu knip je nog een stukje af van de ándere rol zelfplakkend klitteband. Zodat ze dadelijk aan elkaar vast blijven 'kleven'. Dat stukje plak je op de onderkant van je zadeltje.

Stap 7: Vervolgens naai je de kant van de singel aan het zadeltje, waar geen klitteband op zit. Nu zot één kant van het singeltje vastgenaaid, en de andere kan je los, en vast maken.

Stap 8: Nu zijn de beugels aan de beurt. Deze maak je van je mini rietje. Die vouw je tot een driehoek, en vervolgens steek je je naald erdoor heen.

Stap 9: Je haalt je naald er helemaal doorheen, en maakt een knoopje zodat het draad vast zit aan het rietje. Je pakt je zadeltje erbij, en zet op de goede plaats je naald er doorheen, en aan de andere kant er weer uit. Dan krijg je zoiets:

Stap 10: Maak nu een 2de beugeltje, en knoop die aan het nog lege eind van het touwtje. Dan heb je aan 2 kanten een beugeltje, en klaar is je zadel.

Sorry voor de spelfouten. ^^
Meerdere dingen plaats ik later, maar commentaar, tips, en ervaringen zijn méér dan welkom!

!