Ik wilde proberen nu zoiets op papier te zetten. Op de een of andere vreemde manier kom ik dan wel steeds uit bij rassen waar ik eigenlijk helemaal niets mee heb, bijv. de Arabier en deze Akhal Teke. Maar het tekenen van deze rassen vind ik stiekem toch wel erg leuk.
Dit is de vierde keer dat ik serieus met pastel aan de slag ga. Goed papier kopen is hier niet zo makkelijk. De mooie vellen waar ik goed op kan tekenen zijn helaas alleen in zwart en wit verkrijgbaar. Ik heb daarom een tekenblok gekocht met daarin vijf verschillende kleuren papier, speciaal voor pastel. Vandaag heb ik voor het eerst dit papier gebruikt.
Bij de eerste lijn die ik zetten walgde ik al van het papier.
Véééél te grof. Toen ik met het oog bezig was heb ik overwogen te stoppen en het hele blok, incl. deze tekening maar weg te gooien.
Maar ik ben toch maar doorgegaan en heb daarmee ook de voordelen van dit papier ontdekt. Ook heb ik bij deze tekening voor het eerst met mijn vingers kleuren gemengd en niet alleen met de doezelaar. Wat een heerlijk gevoel, met dit papier i.c.m. mijn vingers is het heerlijk om grote vlakken te tekenen! Iets waar ik in eerste instantie een hekel aan leek te hebben, als ik kijk naar mijn vorige pastel creaties.
Het tekenen gaat me op deze manier trouwens ook veel sneller af. Ik denk dat ik dit paard in minder dan de helft van de tijd af kan hebben, als wat ik voor de arabier nodig heb gehad.
Anyway, hier wat foto's.

Ik teken de schets normaal gesproken altijd uit de losse hand, maar vanwege de ietwat vreemde hoek van het hoofd van het paard wilde dat niet goed lukken. Ik heb daarom als hulp een raster gebuikt. Tevens heb ik het plaatje hier mee vergroot, de originele foto heb ik alleen op klein formaat, ik moet bij sommige dingetjes dus een beetje improviseren.

Edit: Hmmm, in het echt is hij donkerder. Nouja, meer foto's volgen later, ik probeer 'm er dan zo goed mogelijk op te zetten zoals íe in het echt is.
). Ik bedenk me net dat 'ie nog geen wimpers heeft.

Bij een donker gekleurd paard kun je daar makkelijk met potlood over, maar met deze lichte kleuren bleef ik de blauwe strepen houden.