[DIGI][WIP] Mijn eerste digitale tekening, haflinger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

[DIGI][WIP] Mijn eerste digitale tekening, haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 17:09

Ik heb nu al een tijdje een Tekentablet ( Wacom Bamboo Fun Pen&Touch) , maar die gebruikte ik tot nu toe alleen als muis. Omdat ik hem toch ook wel beetje had gekocht om er digitaal mee te kunnen tekenen, moest ik dat dus ook maar eens uitproberen :D
En ik moet zeggen, het is nog niet zo makkelijk! Ik krijg het nog niet voor elkaar om de juiste kleuren te vinden, en om overgangen aan te brengen van de kleuren. Toch gaat het wel stukje bij beetje, steeds een stapje vooruit.
Ik plaats hier mijn tekening, om vooral tips te krijgen over hoe iets beter kan.

Hij is nog lang niet af, er moet nog veel gebeuren, maar toch kunnen tussentijdse tips al een stuk helpen bij de vorderingen.

Hier de paar stappen waarin ik heb getekend:

1. Afbeelding
eerste opzet

2. Afbeelding
Oog alvast ingekleurd, aangezien ik dat altijd als eerst af wil hebben, is meer motiverend voor mij om daarna door te gaan (vraag me niet waarom :') )

3. Afbeelding
Nog erg slordig, een eerste laag aangebracht.

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding
Hier ben ik nu mee bezig.

De manen vind ik echt heel erg moeilijk!
Ik zit er telkens mee te prutsen om dat op een of andere manier goed te krijgen :o
En dus die kleurovergangen, nu lijkt het vooral bij de neus en de hals heel erg geveegd, maar anders krijg ik juist veel te harde strepen. Iemand daar een goede oplossing voor?

Het is van een Penny schrift :D Was op dat moment het eerste wat ik tegenkwam wat teken-baar was :P
Nog niet van een foto dus, aangezien ik eerst met de kleuren wilde spelen :j

Tips zijn erg welkom!

1234

Re: [DIGI][WIP] Mijn eerste digitale tekening, haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:04

Is er niemand die wat nuttige tips heeft? :)
Ik ga morgen weer verder aan de volgende stap, maar ik moet even kijken hoe ik de vachtstructuur beter aan kan brengen xD

VERAx

Re: [DIGI][WIP] Mijn eerste digitale tekening, haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:05

Ik heb zelf totaal geen verstand van digitaal tekenen,
maar het linkeroortje (voor ons, dus de kleinste zegmaar) lijkt mij te klein in verhouding met het andere oortje, net of het mijlenver weg is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:15

Bedankt voor je reactie! :)
Op de afbeelding is dat oortje ook heel erg klein, maar denk dat ik de manen wat ´hoger´ of voller moet tekenen daar op t gebied van dat oortje xD Dat het wat minder verweg lijkt te staan :P
Beetje moeilijk uitleggen xD

Indien gewenst kan k wel scan maken van de afbeelding en die hier plaatsen als vergelijkings materiaal :)