hoe pasteltekening versturen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Merel

hoe pasteltekening versturen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 16:13

Ik ben al een tijdje bezig met een pasteltekening, maar had niet de moed om hem af te maken.
Zodoende is hij dus nu mee naar Zweden gegaan en van de week heb ik de pastelpotloden weer ter hand genomen.
Ik denk dat ik hem nu vrij snel af kan maken, maar nu kom ik met het volgende probleem; hoe verstuur ik hem?
Even langsbrengen zit er nu namelijk niet meer in...

Hoe doen jullie dat normaal?? brengen jullie hem altijd, of sturen jullie ook wel op? en hoe dan?

Ik heb hem niet gefixeerd, daar heb ik slechte ervaringen mee. Had goede fixeerspray (conte geloof ik) maar daar werden de kleuren heel dof van. Die tekeningen heb ik dus later weer opgefleurd en meteen ingelijst, zodat de pastel niet meer uitsmeert.

Ik heb een speciale enveloppe gekocht (A3 en wat dikker, gewatteerd zeg maar).
Deze is nog wel om te buigen dus ik dacht een flink stevig stuk karton erin te stoppen en een blanco wit vel van stevig papier en dan de tekening tussen het karton en het witte vel. Met het pastel naar het witte vel toe. Zodat het daarop afgeeft, ik vermoed niet dat het heel erg gaat schuiven en dus de kleuren door elkaar lopen, omdat er in de enveloppe geen ruimte is voor schuiven (is ook precies A3).

Is de tekening dan voldoende beschermd? Op de enveloppe heb ik geschreven dat er breekbaar materiaal inzit.
Of moet ik hem toch ingelijst verzenden? Vind ik eigenlijk enger, want wat als het glas breekt?

Anne_Baukje

Re: hoe pasteltekening versturen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:18

Ik doe het ook altijd zo. Als de tekening niet kan schuiven en niet kan buigen, dan kan er haast niks mis gaan. Maar natuurlijk is het altijd een risico om een tekening te versturen..
Ik heb nog nooit een ingelijste tekening verstuurd. Ben ook bang dat het glas dan gaat breken.
Pastel fixeer ik ook nooit.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:21

Je hebt ook hele goedkope lijstjes met plastic "glas". :)

Dit is een topic dat over dezelfde vraag gaat, daar vind je vast wel in wat je zoekt: [UK] Versturen van een tekening :)

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:36

elanor; bedankt! staan nuttige tips in! (oa van de vuilniszak, of zorgt dat voor juist weer teveel condens?). En piepschuim is ook een goed alternatief.

brr ik vind het maar eng hoor, maar het is de enige oplossing.
Ook babe bedankt :) Nu eerst de tekening afmaken en dan duimen dat hij goed aankomt!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: hoe pasteltekening versturen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:46

Zie de link gegeven door elanor.
Hier een slotje.