[VER] 2 komische teksten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SarahLynn

[VER] 2 komische teksten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 21:15

Ik weet niet zeker of ik de goede [TAG] heb gebruikt, maar ik heb voor nederlands 2 teksten geschreven: een esprit-tekst en een tekst met een "verkeerd werkwoord".

Ze moeten humoristisch/geestig zijn.

1. OCHTENDSTRESS
OCHTENDSTRESS

Als ik ‘s ochtends wakker wordt (en dus mijn fijne droom moet verlaten) heb ik vaak mijn ogen dicht. Zo kan ik wennen aan het idee dat ik wakker ben. Dat vind ik altijd wel prettig, aangezien je behoorlijk wat uren hebt liggen pitten. Overigens wordt ik altijd wakker gemaakt door mijn wekker, mijn moeder, het licht, en het besef dat ik niet op tijd kom op school als ik nog blijf liggen. Eerst gaat mijn wekker, dat is mijn mobiel. En bij gebrek aan een normale, rustige toon word ik altijd uit mijn nachtrust gerukt door een verschrikkelijk, nep-blij liedje. Je weet wel, zo’n nét iets te vrolijk liedje voor in de ochtend. Een liedje dat beter bij dag dat ineens alles goed gaat en je je heel erg blij voelt past. En geloof me, zo voel ik me niet als ik opsta. Als ik dan dus heb beseft dat het ochtend is, komt mijn moeder. “Sarah Lynn, kom je er zo uit?” “Mmm”. Daar is ze dan blijkbaar tevreden mee, want dan houdt ze haar mond weer even. Een paar minuten later komt ze toch weer terug. Misschien heeft ze nagadacht over mijn “Mmm” en heeft ze besloten dat het geen bevestigend antwoord is. Zou kunnen. Maar goed. Ze komt voor de tweede keer mijn kamer in en ze zegt: “Sarah Lynn, je moet er zo uit komen” Het wordt al iets overtuigender. Volgens mij heeft ze bij de eerste keer nog een beetje twijfels of ze me niet te vroeg wakker heeft gemaakt. Misschien is ze bang dat ik in één keer opspring (wat ik trouwens nóóit zou doen ‘s ochtends, maar dat terzijde) en zeg dat ze haar mond moet houden, en mij gewoon moet laten slapen. Zou kunnen. Als ze voor de 3e keer mijn kamer komt, met een vastberaden toon doe ik mijn ogen toch maar open. “Hé, het is licht”, denk ik dan. Dat is dan toch wel weer een extra herinnering aan dat ik eruit moet komen, dat het licht is. Ondertussen zingt mijn moeder alle liederen die Schumann ooit geschreven heeft. En dan ook nog met een ochtendstem. Als ze dan naar beneden gaat, kom ik uit bed. De kust is veilig. Ik sluip naar de wc, en luister ondertussen of ze weer naar boven komt. Aan al het gerammel met borden, krakende deuren, de krakende vloer, en haar krakende stem te horen heeft ze het prima naar haar zin. Gelukkig. Net als ik wil doortrekken besef ik dat ik ben vergeten dat ik vandaag niet meer te laat mocht komen op school. Ik ben namelijk al 3 keer te laat gekomen (wat heel weinig is, vind ik zelf, vorig jaar was het 13 keer), en ik moet vegen bij de 4e keer. Of kauwgom krabben, dat mag ook. Nou, ik veeg liever al die peuken van de grond dan dat ik hard geworden, witte, chemische, met speeksel besmeurde, gore prut inclusief tandafdrukken mag weghalen. Met dat vooruitzicht begin ik toch wel iets sneller me aan te kleden, mijn haar te doen, me op te maken, mijn tanden te poetsen, mijn sloffen aan te doen, naar beneden te lopen, bijna uit te glijden, maar toch net niet, proberen dat nét iets te vrolijke liedje uit mijn hoofd te krijgen en daardoor vervolgens bijna tegen de deur aan te lopen, omdat ik niet kan rammen en kijken tegelijk. Dan moet ik mijn ontbijt (boterham met hagelslag, thee en een pilletje) naar binnen werken, naar de kast racen, en onderweg bijna uit de bocht vliegen (de kast is 1 meter van mijn stoel, voor de geïntresseerden) en dan ben ik klaar. Wanneer ik eindelijk op de fiets zit, bedenk ik me ineens iets. Ik bedenk dat ik deze ochtendstress eigenlijk wel fijn vind. Je wordt er tenminste wakker van.

2. DE WIND IN JE HAAR
Anette :Lekker he, zo poepen in dit weer?
Gijs: Ja, echt wel, de wind in mijn haar, dit mooie uitzicht, heerlijk!
A: Hoe laat is het eigenlijk?
G: Drie uur ‘s middags
A: Wow, dan zijn we ons al 5 uur aan het inspannen!
G: Ja, dat is best lang, normaal ben ik volgens mij sneller.
*stilte*
G: Oef, dit is wel zwaar hoor
A: Inderdaad, ik ga het niet halen!
G: *kreun*
A: *kreun*
*stilte*
G: Ja! Gehaald!
A: Sjonge, kijk eens naar beneden, moet je zien!
G: Jeetje, hoe hoog zou het zijn?
A: 50 meter?
G: Dan hebben we wel hard gepoept!
A: Zeker, we zullen lekker slapen vannacht!

tryntsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:09

zo droog vooral die laatste :') _O-

SarahLynn

Re: [VER] 2 komische teksten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 19:56

haha, ja, zo waren ze ook bedoeld, hihi :')