[SCH] Aquarel - East of Moon, and West of Sun

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] Aquarel - East of Moon, and West of Sun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 11:50

.
.
.

East of Moon and West of Sun,

lies the Path where Unicorns run.
.
.
.

Afbeelding
.
.
.

W&N aquarel op Fabriano hot pressed 300 grams, 24 x 28 cm.
    Moest van mezelf weer eens iets paardachtigs maken. :D
    De computer/foto maakt een puinhoop van alle blauwtintinen helaas. :\

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:57

:wow: Prachtig!
Niks op aan te merken, ik vind het echt geweldig :D

Ook knap dat je op zo'n klein A4-tje zo veel details kan verwerken met aquarel.

Blauw en paars-tinten zijn hier inderdaad ook altijd een ramp. Op de een of andere manier kan de camera/scanner dat gewoon niet aan..

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:01

Wow absoluut prachtig! Heel mooi getekend, en ondanks met-kleur-knoeiende-computers en scanners, vind ik het toch nog steeds een aardig kleurenpalet :D

Natalie1993

Re: [SCH] Aquarel - East of Moon, and West of Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:28

Super mooi gedaan zeg!
Ook te ondertitel en gewoon de uitwerking van het werk, heel mooi!
Kleurgebruik past super, heb er niets op aan te merken.

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:43

Heel mooi gedaan, echt iets voor in de slaapkamer vind ik (vraag me niet waarom :') ).

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:55

Heel mooi :) ! Ik zou hem zo in m'n huiskamer hangen.
De enige tip die ik kan geven is dat het perspectief niet helemaal klopt (niet dat het erg opvalt hoor) als je kijkt naar de ondergrond lijkt het of je staat, maar kijk je naar de hoeven van de eenhoorn dan lijkt het of je naar hem kijkt vanaf laag bij de grond. Tenzij het pad omhoog loopt, dan klopt het al beter.. maar nog steeds niet helemaal ;)

Hopelijk heb je hier wat aan

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:15

ik vind hem prachtig echt een dromerige uitstraling. Het einge wat ik zie is dat de hoorn iets te veel naar links lijkt te staan.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 14:29

Dankjullie voor de leuke posts! :) Ik zal binnenkort nog een foto maken nu hij in zijn lijst zit, heb een mooi donkerblauwe passe-partout erbij gekozen met een donkere lijst.

Wuis, je kunt natuurlijk lekker weg'dromen' bij dit plaatje. Of misschien komt het pad wel uit Dromenland. Of kun je meerijden met de eenhoorn daarnaartoe...

Ik zie niet helemaal wat je bedoelt met het perspectief greensleaves, misschien wil je het nog een keer toelichten? De eenhoorn komt zoals ik het heb bedoeld horizontaal op je af, dus je ziet zijn neus recht van voren. Het hoofd zie je dan iets van onderen en de borst en benen iets van boven. Maar dat foreshorting-effect vond ik zo recht van voren ook erg lastig. :)

Een ietsjepietsiepeuterig beetje heb je wel gelijk vagolijntje. :D

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:34

Echt een prachtige en dromige (beste zin van het woord) uitstraling heeft deze aquarel. Het enigste wat ik kan bedenken is dat de hoorn niet helemaal in het midden zit, maar een uitwijking naar links. Verder niets op aan te merken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:33

Wauw! Wat een prachtig, dromerig en vredig werk. Lijstje erom en aan de muur. Vind hem echt schitterend, het kleurgebruik, de figuren erin..
Ik kan er naar blijven kijken.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:55

Wat een geweldig sfeerplaatje Fleur, prachtig uitgewerkt. Ik vind je kleurgebruik altijd erg mooi, zo passend in het beeld.
Wat ik wel een beetje mis in het plaatje is sferisch perspectief. Door het kleurgebruik dat je nu hebt toegepast valt de diepte weg. Achterin het beeld heb je het blauw in dezelfde tint gebruikt als op de voorgrond, waardoor het gevoel van dichtbij/ver weg niet sterk overkomt.
Toch is het plaatje verder heel geslaagd, top! +:)+

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:01

Ik vind'm ook prachtig!
Echt heel mooi gedaan..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:57

ja tis heeelll miniem hahaha maar je moet toch iets kwa commentaar geven op uk :D

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:38

Wauw, prachtig! :D Heerlijk om naar te kijken, ik word er helemaal rustig van op een bepaalde manier!
Erg mooie kleuren heb je gebruikt ook. :)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:41

Wauw!

Ik krijg hiervan en groot "Hebbe hebbe hebbe" gevoel van!

Ontzettend mooi gedaan!

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:28

elanor schreef:
Dankjullie voor de leuke posts! :) Ik zal binnenkort nog een foto maken nu hij in zijn lijst zit, heb een mooi donkerblauwe passe-partout erbij gekozen met een donkere lijst.

Wuis, je kunt natuurlijk lekker weg'dromen' bij dit plaatje. Of misschien komt het pad wel uit Dromenland. Of kun je meerijden met de eenhoorn daarnaartoe...

Ik zie niet helemaal wat je bedoelt met het perspectief greensleaves, misschien wil je het nog een keer toelichten? De eenhoorn komt zoals ik het heb bedoeld horizontaal op je af, dus je ziet zijn neus recht van voren. Het hoofd zie je dan iets van onderen en de borst en benen iets van boven. Maar dat foreshorting-effect vond ik zo recht van voren ook erg lastig. :)

Een ietsjepietsiepeuterig beetje heb je wel gelijk vagolijntje. :D

Goed is zal het nog eens proberen, maar uitleggen is niet mijn sterkste punt :7 . Bij een tekening kijk je altijd vanuit een bepaald punt op de voorwerpen toch? Soms vanaf onder, soms vanaf boven en soms recht vooruit. En dan bedoel ik niet letterlijk hoe je voor een schilderij gaat staan ofzo, maar hoe de voorwerpen getekend zijn, vanuit welk perspectief. Als je goed kijkt naar de hoeven van de eenhoorn, krijg je het idee dat je een beetje van onderaf kijkt naar de eenhoorn, alsof je op de grond zit. Terwijl als je naar de weg onder hem kijkt, zie je dat die getekend is alsof je er staand naar kijkt, anders zou hij veel breder moeten uitlopen ... tsja ik kan het niet echt uitleggen XD ben geen tekenlerares Het ligt volgens mij aan de benen en de hoeven, als je van hoger kijkt zouden die toch anders staan.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:18

Ik vind hem echt prachtig! :+:

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:19

Hele mooie dromerige sfeer! Achtergrond is misschien wat 'plat' maar voor de rest niks op aan te merken. Sfeer is top, je techniek is geweldig en je thema's zijn erg aansprekend.. wat moet je er verder van zeggen :))

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:08

ij is heel mooi gelukt, maar toch een paar puntjes.
de hoorn op het hoofd van het paard zit net iets naar links, daar erger ik me wel aan. Ook vind ik de schaduwen bij het borst van het paard niet zo mooi gelukt, ik weet niet of het hoort, dat er van zo'n kringen zitten. anders heb ik niks gezegd.
de hoeven van het been wat hij voor op tilt lijkt een beetje 'rond' achter. Ook rechtsboven in de hoek zit een soort lijn achtig iets.
de bolletjes zijn mooi gemaakt. hier en daar wel wat gelig, maar dat heb je volgensmij expres gedaan ik had het liever gezien op de plekken waar de stralen waren.
Verder vind ik hem heel mooi gelukt.

Trouwens, het oosten is toch rechts, en het westen links, moeten de maan en zon dan niet omgedraaid zitten?

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:20

greensleaves schreef:
Goed is zal het nog eens proberen, maar uitleggen is niet mijn sterkste punt :7 . Bij een tekening kijk je altijd vanuit een bepaald punt op de voorwerpen toch? Soms vanaf onder, soms vanaf boven en soms recht vooruit. En dan bedoel ik niet letterlijk hoe je voor een schilderij gaat staan ofzo, maar hoe de voorwerpen getekend zijn, vanuit welk perspectief. Als je goed kijkt naar de hoeven van de eenhoorn, krijg je het idee dat je een beetje van onderaf kijkt naar de eenhoorn, alsof je op de grond zit. Terwijl als je naar de weg onder hem kijkt, zie je dat die getekend is alsof je er staand naar kijkt, anders zou hij veel breder moeten uitlopen ... tsja ik kan het niet echt uitleggen XD ben geen tekenlerares Het ligt volgens mij aan de benen en de hoeven, als je van hoger kijkt zouden die toch anders staan.

Hier kan ik me ergens ook wel in vinden. Het was mij niet opgevallen, maar als ik het zo lees dan zie ik wel wat je bedoelt. :j Het paard kan technisch gezien niet helemaal op de weg staan die je geschilderd hebt, zo lijkt het in ieder geval voor mij.
Maar alsnog vind ik 'm prachtig. :D

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:56

wil even zeggen dat oost rechts is en west links.... en je hebt het nu precies andersom....

als ik je titel iig goed begrijp.... of is het ter ooste van de maan ... en ter weste van de zon...??

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:19

Ik heb al een paar keer gekeken, maar bij mij doet de afbeelding het niet :oo

Edit: Er begint zich toch iets te vormen :Y)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 23:22

Dank voor de uitleg Evelijn (mooie term!), ik snap wat je bedoelt. Ik wilde zoveel mogelijk de duotoon erin houden, dus heb bewust vooral oker/geel en blauw/groen tinten gebruikt (er zit bijvoorbeeld nergens rood of paars in). De tinten achterin zijn ietsje groener (niet zichtbaar op deze foto), maar dat had nog meer gemogen inderdaad. :j

Greansleeves, ik snap nu wel wat je zegt geloof ik. Ik zie het echter niet echt terug op de op de tekening ben ik bang, maar als het ergens aan ligt, dan zal het denk ik de linker (voor de kijker de rechter) achterhoef zijn die 'ronder' zou moeten lopen. :)

Op verzoek van ouders komt hij aan de muur hoor Berdien! :D Morgen eindelijk mijn eigen camera terug, dan kan ik een foto maken met de lijst en passe-partout erbij. :)

Dankjewel voor uitgebreide berichtje Drafbalk! De kringen op de borst zijn de spieren, die zitten daar nou eenmaal. :D Heb er wel een paar referentie foto's voor gebruikt, dus ze zouden ongeveer moeten kloppen. :) haha, goed dat de 'lijn' rechtsboven je is opgevallen! Ik heb nauwelijks een schets voor de achtergrond gemaakt, en ik beacht dus pas toen ik bijna klaar was dat de rechterkant eigenlijk te kort was ten opzichte van de linkerkant. Er moest dus nog een strookje bij, en het was erg moeilijk om dat helemaal onzichtbaar te doen. De geeltinten zitten er nog wat meer doorheen (yet agin: de foto...)

Bonjoy, ik hoop dat je hem kan zien. Je kunt hem ook hier bekijken: http://paard_op_papier.webs.com/apps/photos/photo?photoid=68439159

Wat het Oost-West verhaal betreft: het schilderij klop echt. Oost is rechts, west is links. De titel zegt: Ten Oosten van de maan en ten westen van de zon ligt het pad waar de Eenhoorns rennen (en niet 'met de maan in het oosten en de zon in het westen' o.i.d.). Dus: rechts van de maan en links van de zon . ;)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 07-02-10 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:24

Ik zie hem!

Allemachtig wat een mooie plaat zeg. Heb er wel eventjes naar zitten kijken, maar hij klopt gewoon helemaal perfect bij het zinnetje! Het paard komt ook heel erg trots en imposant over. Topwerkje!