Bedankt allemaal voor de reacties!
@Naiwhl: Bedankt!
@TE5: ik heb ook lopen stoeien met die tong, want op de foto is deze net zo plat... komt denk ik ook doordat de foto met flits gemaakt is. Er vallen dus helemaal geen schaduwen op de tong. En wat er niet is, kan ik ook niet tekenen. Snap je punt, ben het er mee eens, maar weet nog niet hoe ik dat ga oplossen. Ik ga de schaduw van de tong nog wat verzachten.
elanor schreef:Grappig, ik zou niet denken dat dit pastel was als je het er niet bij had gezet, de kleuren zijn zo vol! Geeft wel een heel vrolijke en levendige uitstraling, dus dat is alleen maar een pluspunt.
...of je kunt gewoon zien dat ik nog niet zoveel met pastel heb gedaan, maar een acryl-mens ben. 
Ik ben nog zoekende met hoe ik het beste met dit materiaal om kan gaan. Ben wel tevreden tot nu toe over het resultaat, maar ik wil eigenlijk nog wat losser werken. Meer zoals Knoesje (niet exact hetzelfde natuurlijk, maar meer die richting). Vind haar werk zoooo mooooi.
Ik ben bewust van dat ik teveel met zwart werk, maar in dit geval wist ik niet zo goed hoe ik het anders kon doen. Bedankt wel voor het attenderen daarop.