[TEK] pastel DJ de hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

[TEK] pastel DJ de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 15:17

Na wat langere tijd, weer een topic van mij. Dit keer een pasteltekening (A3) van DJ de hond. Tis in opdracht van iemand.

Hij is nog niet gefixeerd dus als jullie nog gekke dingen zien, dan hoor ik het graag.

Afbeelding

Zelf had ik al gezien:
- De krijtstreepjes boven het rechteroog zijn te hard aangezet, heb ik al veranderd
- Het bruin/grijze stukje onder de linkerkant van de mond is wat te grof
- De krijtstreepjes tussen de plooitjes tussen de oren zijn te hard aangezet, heb ik al veranderd
- de schaduw van de tong vind ik wat hard, maar dat is op de foto ook zo vanwege de flits... weet nog niet wat ik daarmee aan moet. Tips?

NAIWHL

Re: [TEK] pastel DJ de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:48

Ik heb eerlijk gezegd geen tips voor je.
Alleen wat je zelf zegt dat de oren (plooien) wat te hard waren aangezet en de schaduw van de tong. Maar zou niet durven zeggen hoe je dat moet veranderen. Het geeft wel veel diepte aan de tekening
Mooi hoor!

TE5

Re: [TEK] pastel DJ de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:51

Ik vind de tong er erg plat uitzien.. :)

En wat betreft die schaduw, die loopt heel 'hard' af,
dat zou je wat geleidelijker kunnen doen, ik denk dat het dan al beter zou worden..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:57

Grappig, ik zou niet denken dat dit pastel was als je het er niet bij had gezet, de kleuren zijn zo vol! Geeft wel een heel vrolijke en levendige uitstraling, dus dat is alleen maar een pluspunt. Je hebt zelf volgens mij het meeste al wel gezien. Ik zou wel oppassen met teveel zwart in je tekening, hier met name in de oren. Dat lijkt al snel erg doods en plat, je kunt er prima details mee aanzetten, maar beter niet te grote vlakken. :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 07:21

Bedankt allemaal voor de reacties!

@Naiwhl: Bedankt!

@TE5: ik heb ook lopen stoeien met die tong, want op de foto is deze net zo plat... komt denk ik ook doordat de foto met flits gemaakt is. Er vallen dus helemaal geen schaduwen op de tong. En wat er niet is, kan ik ook niet tekenen. Snap je punt, ben het er mee eens, maar weet nog niet hoe ik dat ga oplossen. Ik ga de schaduw van de tong nog wat verzachten.

elanor schreef:
Grappig, ik zou niet denken dat dit pastel was als je het er niet bij had gezet, de kleuren zijn zo vol! Geeft wel een heel vrolijke en levendige uitstraling, dus dat is alleen maar een pluspunt.

...of je kunt gewoon zien dat ik nog niet zoveel met pastel heb gedaan, maar een acryl-mens ben. ;)
Ik ben nog zoekende met hoe ik het beste met dit materiaal om kan gaan. Ben wel tevreden tot nu toe over het resultaat, maar ik wil eigenlijk nog wat losser werken. Meer zoals Knoesje (niet exact hetzelfde natuurlijk, maar meer die richting). Vind haar werk zoooo mooooi.

Ik ben bewust van dat ik teveel met zwart werk, maar in dit geval wist ik niet zo goed hoe ik het anders kon doen. Bedankt wel voor het attenderen daarop.