[TEK][WIP] Bruinbonte merrie met derwent colorsofts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK][WIP] Bruinbonte merrie met derwent colorsofts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:41

Ik ben begonnen met het paardje van Yvonnepuntnl. Dit is pas de vierde keer dat ik mijn derwents gebruik, de drie voorgaande tekeningen zijn allemaal bíjna af maar liggen toch al weer minimaal een half jaar te verstoffen. :o Ik ben iemand die nooit iets af maakt en ben van plan om dat deze keer wél te doen! :D

Eerst heb ik n.a.v. van DEZE foto een schets gemaakt (zonder raster of overtrekken). Vervolgens mijn schets met carbonpapier op een grijs vel papier gezet. Ik ben nu bezig met inkleuren.

Mijn motto is: Durf te durven! :D Vandaar dat ik voor dit bruinbonte paard nog niet één bruin potlood heb gebruikt, tot nu toe alleen oranje, paars en blauw.

De schets:
Afbeelding

Laag voor laag inkleuren (kost veel tijd en is best saai)
Afbeelding

En dit gedeelte vind ik altijd het leukste, de donkere plekken aanbrengen. Ik kom dan wel altijd op een punt dat ik niet verder durf, of denk dat ik het heb verpest, maar uiteindelijk komt het wel goed.
Ik ben nu met die oranje vlekken bezig, ie moeten wat weggewerkt worden, maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat nou precies ga aanpakken. Want het paard heeft in het echt wat lichtere plekjes, appeltjes wil ik het niet noemen, maar egaal van kleur is het in ieder geval niet.
Afbeelding

Het wordt nu weer donker dus ik stop eerst. Morgen waarschijnlijk wel weer een update. :)

Mijn papier is trouwens ietsiepietsie te grof. Maar ik had niks anders in huis.. :o

Narrr

Re: [TEK][WIP] Bruinbonte merrie met derwent colorsofts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:16

wauw! ik heb ook derwent colorsofts, mar mijn tekeningen worden lang niet zo mooi.
mag ik vragen hoe jij precies werkt?
weet jij trouwens wat voor een puntenslijper je voor die potloden moet hebben? want ze passen niet in een normale met een klein en een groot gat. :P

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:27

Ziet er veel belovend uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:34

Narrr schreef:
wauw! ik heb ook derwent colorsofts, mar mijn tekeningen worden lang niet zo mooi.
mag ik vragen hoe jij precies werkt?
weet jij trouwens wat voor een puntenslijper je voor die potloden moet hebben? want ze passen niet in een normale met een klein en een groot gat. :P

Ik werk dus precies zoals ik in de beginpost heb omschreven. :D Laag voor laag, en als ik tevreden ben over de basiskleur en vind dat die kleur genoeg dekkend is, ga ik details toevoegen (bespiering). En als dat allemaal klaar is, als laatste de glans erover.

Narrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:35

ik vind het echt mooi! :)
ga je er een nog iets bruinere laag overheen doen of niet? want nu is hij misschien net iets te oranje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:44

De kleuren zien er in het echt heel anders uit dan op de foto. Ik zal morgen de kleuren eens goed erop proberen te krijgen.

Maar dat oranje (die vlekken dus) ben ik nog mee bezig, daar wordt sowieso nog iets mee gedaan! :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 07:27

Mooi :D
Ik krijg die donkere plekken nooit zo mooi :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:40

Ik ben weer iets verder. :)
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik precies moet met de witte vlekken van het paard. Voorlopig laat ik deze even één kleur denk ik, ik ga nu eerst met het hoofd verder.

Afbeelding

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:44

Oei, mooi hoor!

Klein detail: in het echt zijn haar manen zwart (en wit)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:43

Wauwie, deze volg ik! Ik kan wel commentaar leveren maar je bent nog lekker bezig zie ik :) en dan ga ik je niet storen!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:00

(er staat nu een derwent coloursoft advertentie hier :') Derwent Coloursoft
Luxe houten kist met: 72 potloden deze kost bij ons slechts: **)

heel mooi!
kleurgbruik oogt heel natuurlijk.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:48

Ja, dit gaat de goede kant op. Je speelt lekker met de kleuren, gebruikt ook andere kleuren dan zwart en wit om deze kleuren daadwerkelijk te creëren. De verhoudingen lijken tot dusver goed te kloppen, de diepte heb je zeer goed gesuggereerd. Niets meer dan lof hoor, ik ben benieuwd naar het eindresultaat! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:40

Ik walgde er net echt van. :\ Ik had de tekening haast willen verscheuren, vond het echt lelijk worden. Maar uiteindelijk maar gewoon doorgegaan en misschien wordt het wel weer beter.

Ik heb ruzie met het oog, en vooral met het gedeelte eromheen (ooglid etc). Het papier is te grof en ik krijg het niet naar mijn zin.

Ik laat nog even weer een tussenstapje zien.

Het hoofd, nog lang niet af.
Afbeelding

En even een detail foto van de manen, zodat je de kleuren wat beter kan zien.
Afbeelding

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:54

Ik vind dit erg mooi worden.
Vergeet de schaduw op de witte vlek niet (bij de manen), dat geeft meer diepte :) Benieuwd naar het eindresultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:56

De witte vlekken heb ik voorlopig egaal gelaten, daar moet ik inderdaad nog iets aan doen. Misschien dat ik dat zo direct wel eerst even ga doen. Hoef ik me even niet bezighouden met het hoofd. 8)7

:D

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:51

Waaauw, vind hem nou al geweldiigg! *D
Knap hoor :*

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:30

Gewoon doorzetten, elke tekening moet over het punt heen waar je hem het liefste in de prullenbak wilt kieperen; de 'ugly state' heet dat ook wel ;)

Je bent lekker met kleur bezig, heel fijn om te kijken naar het blauw/paars in de manen, dat geeft meteen veel diepte. Ik zou als ik jou was eerst lekker verder gaan aan de neus, dan is straks het hoofd iets meer in balans en dan kun je dat oog ook wel oplossen. :)