[TEK]Paard Selente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK]Paard Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:14

Hallo allemaal,

Weer een opdrachtje af.

Een mooie vos. Op A3, met zoals altijd grafiet.

Leuke opdracht om te doen. Leuk vrolijk paardje! Stond heerlijk kwiek op de foto.
Wel een lastig puntje, paard had hoofdstel om op de foto. En tekening zou zonder worden.
Naar mijn idee is dit prima gelukt :j

Zoals altijd, bij iedere tekening graag even jullie mening. Gezien je nooit genoeg kan leren :D

Krijg helaas geen goede foto's.. Had bovenstaand stukje al getypt.. Hier even twee foto's die alvast een goed beeld geven.
De foto waarop de tekening af is, daar zijn de oren niet zichtbaar. Hierom een WIP foto erbij geplaatst, waarop de oren wel goed te zien zijn. (Oren zijn hierna maar een klein beetje verandert).
Morgen komt er zo snel mogelijk een goede foto, die alles netjes weergeeft!

Afbeelding

Afbeelding

Kwal

Re: [TEK]Paard Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 06:30

Super werkje :j Alleen vind ik de manen te perfect, te recht afgeknipt zeg maar :)

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:46

Mooie tekening! :) Ik vind alleen de oren een beetje apart? En inderdaad de manen zijn naar mijn idee wel erg netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:48

Zoals ik al aangaf in mijn eerste bericht. Zijn de foto's van dusdanig slechte kwaliteit, en zou ik nog een betere foto uploaden.

Zoals op de eerste foto, zo zien de oren eruit. Maar de tweede foto geeft dit niet goed weer.
Hier een goede foto:

Afbeelding

De manen zijn op de foto ook erg recht. Hier zijn ze inderdaad iets té recht. Had wat natuurlijker gemogen. Ik zal er vanmiddag thuis nog even naar kijken.
Wat de oren betrefd. Dit lag dus aan de helaas erg slechte foto :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:35

ik vind het jukbeen wat vreemd hij lijkt nu te licht en puntig!
Het oog vind ik erg mooi en vriendelijk ogen.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:43

Weer echt een Astrid-werkje :) Heel mooi gedaan!
Alleen stoor ik me ook aan de manen.

Kittylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:28

WAUUUWW. ze lijkt echt precies,
super mooi!

Maar mensen,
die manen zijn ook heel recht hoor in het echt..

BEDANKTTT. toppie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:45

Haha, blij dat je ze mooi vind! :D

Aan de manen hoeft dus niks meer te gebeuren? Mocht je het storend vinden, kan ik er nog wat aan veranderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:53

Wat vinden jullie eigenlijk van de bles?

Nu ik daar wat langer naar kijk. Vind ik de schaduwen op het neusje, iets te hard?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:57

Ik zie een soort ''sperriem'' bij de neus, weet niet of dit komt doordat het paard op de foto met hoofdstel stond. Verder de manen, tsja.. Zolang we geen voorbeeldfoto hebben is het moeilijk te beoordelen.
Verder prachtig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:59

Voorbeeldfoto durf ik neit zonder toestemming neer te zetten. Mischien dat de eigenaresse dit zelf nog even doet?

Paard stond inderdaad met hoofdstel op de foto. Maar ik kan niet helemaal vinden wat jij bedoelt?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:02

Ik zal de foto even ''bewerken'' in paint zodat het wat duidelijker wordt.. Even geduld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:06

Oke, heb nu even pauze, maar ik ga na de pauze kijken :j :D

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:19

Oke, pc was wat traag maar het is gelukt! Hopelijk snap je nu wat ik bedoel

Afbeelding

De groene lijn geeft aan waar de ''sperriem'' zit in mijn ogen, je zou ze dus even naast elkaar moeten leggen om te kunnen vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:52

Hmm.. Ik vind het persoonlijk niet zo opvallen.. Zal thuis nog eens kijken met de foto erlangs ;)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:11

Jij vraagt meningen, dus die geef ik.. Of jij het er nou mee eens bent of niet, ik geef mijn mening van wat ik zie en wat opvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:13

Volgens mij komt mijn reactie anders over dan ik het bedoel ;)

Ik bedoel dat ik het niet zo zie wat jij bedoelt. Maar dat ik thuis nog even zal kijken, met de foto erlangs. Omdat ik die hier niet bij de hand heb ;)

Naar mijn idee stond de neus daar ook wat dunner. Maar gezien ik de foto niet bij de hand heb ;)

Vind het juist super dat je meedenkt hoor! En kritiek kan ik wel hebben. Daar leer je alleen maar van ;)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:16

Heey, wat een leuke tekening..

IK ken het paard ook int echt, en hij lijkt heel super!

Kittylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:35

hee, ik kan die foto er niet op krijgen.
maar je mag hem wel plaatsen hoor!

en wat betreft die manen,
ik vind het zo wel écht selente..
en aan die manen stoor ik me dus niet,
want zo ziet ze er nu ook uit!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:22

Je opdrachtgever is er zo te horen erg blij mee en herkent haar paard in het portet, dat is altijd het belangrijkste dus hartstikke goed dat je dat hebt weten te vangen. :j

Hij is weer echt een tekening in jouw herkenbare stijl, met die 'scherpe' vlakken. Ik denk dat je dat zelfs nog best een stapje verder mag trekken.
Je zou (met name bij het neusje en de lippen) eens kunnen proberen om wat meer in laagjes te werken, zodat je potlood het papier wat meer bedekt zonder dat het meteen te donker wordt. Het lijkt nu of je met een erg zacht potlood hebt gewerkt en daarmee een heel licht laagje hebt gezet. Beter kun je dan een paar laagjes over elkaar zetten met een iets harder potlood. Je krijgt dan een wat zachtere schaduw, die ook het papier beter dekt. Hetzelfde geldt voor de schaduw op het neusje die je zelf ook iets te hard vind: ook die lijkt met een zacht potlood in één lichte laag te zijn gemaakt. :)
Ik mis denk ik een beetje de mondspleet, die loopt volgens mij nog wel een stukje verder door dan de aanzet die je nu hebt gemaakt.

Hoop dat je hier wat mee kunt. Leuk om weer wat werk van jouw hand hier te zien trouwens! :)