Lampenkapje pimpen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Lampenkapje pimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:52

Hoi,

ik ben bezig een nieuwe slaapkamer te maken voor ons dochtertje. Nu wil ik een blanco lampenkapje leuk oppimpen. Ik wil er verschillende stofjes opplakken en met een sierrandje afwerken. Nu begreep ik dat je bison textiellijm er voor kunt gebruiken. Ik heb zelf gelezen dat je ook aslan wit (lampenkapfolie) nodig hebt. Maar nu vroeg ik me af wat dat precies is en wat je daar exact mee doet.

Hebben jullie iets dergelijks wel eens gedaan en hebben jullie tips voor me en eventueel foto´s van jullie eindresultaat? Hoe voorkom je het beste dat je lijmophopingen onder de stof ziet als je de lamp aan hebt?

Bedankt!

upendo

Re: Lampenkapje pimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:55

Textiellijm lijkt me inderdaad geen probleem bij een lampenkapje..
Lampenkapolie, dat maakt het waarschijnlijk glimmend en voorkomt dat de versiering erafgaat, als de lijm te warm wordt. :)

Veel succes met pimpen! :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 16:05

upendo schreef:
Textiellijm lijkt me inderdaad geen probleem bij een lampenkapje..
Lampenkapolie, dat maakt het waarschijnlijk glimmend en voorkomt dat de versiering erafgaat, als de lijm te warm wordt. :)

Veel succes met pimpen! :D

Het is lampenkapfolie. Ik begreep dat het enkelzijdig kleeft. Nu vroeg ik me af of je dan de kleefkant op het lampenkapje plakt en de stof met textiellijm op die folie? Of dat je de stof plakt aan de plakkant en dan met textiellijm de niet-plakkant van de folie op het kapje lijmt met textiellijm? Of zit ik er nu helemaal naast?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:22

mijn eerste gedachte is dat je eerst de lamp versiert met textiel en dan met de lampenkapfolie het eindresultaat beschermd. Kan je het makkelijk afstoffen.
Maar ik zou denk ik eerst de lamp beplakken en daarna de folie doen en niet de folie beplakken en dat op de lamp plakken.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:31

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:33

balli schreef:
Ik heb zelf een lampenkap beschilderd. Dit heb ik met acryl gedaan. Zie hier het resultaat: http://kleinenori.hyves.nl/photos/391606805/0/VOEh/

Jammergenoeg is je profiel niet openbaar en de foto niet zichtbaar. Ik ben wel benieuwd naar je creatie! :)

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:45