Wat te doen met camera?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat te doen met camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:03

Ik zit er een beetje mee, weet niet zo goed wat te doen, misschien hebben jullie wel tips of een idee :)
Het zit zo:

Mei 2009 heb ik een leuke compactcamera gekocht, een Canon Powershot SX200 IS, 12x optische zoom, manuele instellingen etc. Helemaal blij, meteen mee aan de slag gegaan om te oefenen. Tot in juli 2009 de lens bleef hangen, ik was aan het fotograferen en er kwam in beeld "lensfout, herstart de camera", alleen wilde die niet meer herstarten ^) Er mee naar de winkel geweest, het heeft even geduurd ivm vakantieperiode maar begin september had ik een volledig nieuwe camera (compleet in doos) gekregen van Canon. Helemaal blij en weer aan de slag .. Tot in oktober 2009, weer een lensprobleem. Waar hij de eerste keer niet meer wilde inschuiven, wilde hij er nu niet meer uit -O- Dus maar weer naar de winkel, en daarna heb ik de camera teruggekregen met een nieuwe lens. Sindsdien ligt deze in de kast omdat ik 'm niet meer durf te gebruiken :o

In de winkel hadden ze er geen verklaring voor, konden mij echt niet vertellen waar het aan lag. Ik heb verteld wat ik met de camera deed (trouwens ookal voordat ik de camera gekocht heb), namelijk paardenfotografie (waarbij ikzelf ook met het paard bezig ben dus camera verdwijnt al eens snel in de jaszak etc.) en dat zou allemaal geen probleem mogen zijn en kon volgens hun ook het probleem niet zijn. Maarja, ik zat wel met 2 camera's die maar een maand of 2 functioneerden :=

Mijn oude camera (een Canon Ixus 950 IS), die al jaren oud is en bijna letterlijk oorlogen heeft meegemaakt (daar was ik iets minder voorzichtig mee dan met de nieuwe camera :+) deed het nog steeds, dus die heb ik even gebruikt. Maarja, oude camera .. Het is toch niet hetzelfde. Op een bepaald moment kwam er een actie van de Canon Ixus 100 IS, een supercompact-camera, heel erg leuk ding. Sowieso een hele verbetering tov mijn oude camera (niet tov die Canon Powershot natuurlijk) en heel compact en niet zo'n goede zoomlens dus dat wilde ik wel een kans geven en heb dus deze gekocht.

Op zich heb ik hier geen klagen van, maar het is toch niet hetzelfde .. Ik lijk er gewoon geen leuke/goede foto's uit te krijgen .. Heb 'm nu ongeveer een maand en het begint mij zo stilaan tegen te steken, alle leuke momenten mis ik gewoon .. dat was bij die Powershot echt niet waar. Dus niet leuk :o

En nu zit ik hier .. Wat moet ik doen? De Powershot ligt hier nog (heb eraan gedacht deze te verkopen maar zover ben ik nog niet geraakt) maar ik durf 'm niet meer te gebruiken ... Of toch gewoon doen? Met het risico dat ik achter een maand weer in de winkel sta? (er zit wel nog garantie op :+). Zijn er tips of dingen waar ik op kan letten zodat de camera het wat langer volhoudt? (dingen als steeds uitzetten voor je 'm in je zak steekt weet ik nog net ;) maar misschien zijn er nog andere dingen?).

Wat ik er dus mee doe is 'm gewoon bij de hand hebben als ik met de paarden bezig ben. Als een paard dan een gekke bek trekt, of een sprintje maakt of (in de toekomst) vrijheidsdressuur-dingen doet ben ik graag snel genoeg om hiervan een foto te hebben. Voor mij zijn dit de gewone, dagelijkse dingen. Het is dus niet dat iemand mijn paard vasthoudt en ik daar uitgebreid foto's van ga maken etc., maar dus gewoon de gebeurtenissen van elke dag. Of als we eens (aan de hand) gaan wandelen wat foto's van onderweg enzo .. Dat soort dingen. Is een camera met zoomlens hiervoor niet geschikt? :=

Ps: ik open dit topic omdat ik recent wat gesprekken met mensen heb gehad die gewoon hun (Canon) spiegelreflex meenemen en gebruiken als ze in de weide bij de paarden zijn .. En dan vraag ik me af: waarom kunnen zij dat wel en ik niet? := :+

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:27

Ik zou, denk ik, toch lekker de powershot gaan gebruiken. In de kast laten liggen is ook zonde.

Gaat het toch weer mis met de camera, dan wordt het terug naar de winkel en eisen dat er een nieuwe komt.
Overigens heb ik ook een powershot, naast mijn spiegelreflex, en ga er eigenlijk net zo mee om als jij. Het enige probleem wat ik ermee heb, is dat de batterijen zo allemachtig snel leeg zijn

Anoniem

Re: Wat te doen met camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:49

Die nieuwe zal er dan wel komen (of nieuwe lens) maar dan moet ik weer naar de winkel, moeten ze hem weer opsturen, moet ik 'm weer gaan halen, ... Het zou toch allemaal niet mogen?

Welke powershot heb jij?
Ik heb geen probleem met het snel leeg zijn van batterijen, toch niet sneller als dat ik gewoon ben ofzo.. En het helpt natuurlijk wel dat ik omwille van alles ondertussen 4 batterijen heb :+ (eentje van mijn oude camera, reserve van oude camera, eentje bij die powershot + nog eentje bij die nieuwe powershot in september ;) ).

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:51

Ik heb nog een oudje, een A560 :D
Maar hij doet het nog best. Ik neem hem altijd mee als ik geen zin heb om mijn spiegelreflex mee te sjouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:54

Nouja, dat oudje ziet er ook niet slecht uit hoor := :+
Zo op het eerste zicht heeft die Powershot 200 niet veel voordelen tov die van jou (behalve wat meer zoom), kan me voorstellen dat je daar nog tevreden mee bent :j Bij de Ixus heb je geen manuele instellingen en slechts 3x zoom .. Als je éénmaal beter gewoon bent.. :o

Maar werkt volgens mij wel op AA-batterijen (aan de zijkant te zien)? Daar heb ik geen ervaring mee :+

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:33

Klopt, twee stuks, en die zijn dus héél snel leeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:40

Ik kan mij er iets bij voorstellen := (ik laat camera's die op AA werken al bij voorbaat links liggen :+ ).

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:58

Ik raad het ook iedereen af! Hoewel de Powershot (A70?)die ik hiervoor had wel heel lang met de batterijen deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:03

Misschien naarmate de camera meer kan presteren verbruikt die ook meer? (lijkt me ergens logisch :+).

Maar dus .... jij zou wel gewoon weer de Powershot gaan gebruiken? En wat als die na een maand weer blijft hangen? :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:05

Ik zou ook gewoon weer aan de slag gaan met je Powershot hoor.
Het is zonde om 'm in de kast te laten liggen, en nu zit er nog garantie op. :P

En het moet kunnen om 'm gewoon te gebruiken bij de paarden hoor, die camera's staan soms wel voor hevigere vuren. :Y)
Ik neem mijn spiegelreflex ook gewoon mee naar de paarden, wedstrijden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:09

MarrieLeen schreef:
Ik zou ook gewoon weer aan de slag gaan met je Powershot hoor.
Het is zonde om 'm in de kast te laten liggen, en nu zit er nog garantie op. :P

En het moet kunnen om 'm gewoon te gebruiken bij de paarden hoor, die camera's staan soms wel voor hevigere vuren. :Y)
Ik neem mijn spiegelreflex ook gewoon mee naar de paarden, wedstrijden etc.

Dat denk ik ergens ook :+ Maar dan denk ik ook weer: ze zijn mij weer afkomen in de winkel ... :=

Bedoel je dan als je tussen de paarden bent? Dus wedstrijden als ruiter zijnde of als groom ofzo? Of gewoon als publiek?
(want ik groom ook bij endurance, en dan heb ik mijn camera ook altijd in mijn zak voor als ik toevallig een momentje heb voor een leuke foto, maar dat durf ik met die Powershot helemaal niet, aangezien ik op andere momenten wel eens met water te maken heb etc. En als die dan in je jas ofzo zit ;) ).

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:11

Nouja, daar is die garantie voor toch. :) En wie zegt dat het met deze camera weer het geval is.

En ik ben echt tussen de paarden ja. :j Als groom, en heb ook weleens in een stoffige binnenbak een wedstrijd staan fotograferen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:14

Hmmja, maar na 2 keer bij 2 verschillende camera's (want toen in september heb ik een volledig nieuwe gehad) .. Ben er toch een beetje huiverig voor := Maar eigenlijk moet ik het gewoon doen :j :+

Waarom kan iedereen dat wel en ik niet? _O- :')

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:15

Precies :D
Een goede camera moet daar gewoon tegen kunnen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:20

Ik ga het gewoon nog eens proberen :j
Zelfs mijn moeder was ermee akkoord :Y) (dat had ik even nooit verwacht :)) maar lang verhaal :P ).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:21

als je m in de kast gaat liggen gaat ie zeker langer mee! maar daar heb je m niet voor... dus gewoon gaan gebruiken en gaat ie weer kaduuk gewoon weer naar de winkel zolang als de garantie nog duurt.

Wat AA batterijen betreft, mijn camera lust er 4 en ik heb niet zo´n last met snel leeg gelukkig, ik heb dan wel oplaadbare batterijen die in 15 minuten weer vol zijn.

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:31

Ik zou hem gewoon weer gaan gebruiken, is ie weer stuk naar de winkel en kijken of je je geld terug kan krijgen want dit is geen toeval meer.
Succes!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:58

Gewoon weer gaan gebruiken :D het is ook zonde om erniets mee te doen :P

Maar wat jij zegt over

[***] schreef:
ik was aan het fotograferen en er kwam in beeld "lensfout, herstart de camera", alleen wilde die niet meer herstarten ^)

In de winkel hadden ze er geen verklaring voor, konden mij echt niet vertellen waar het aan lag.

Dit heb ik hetzelfde gehad met mijn Canon compact cameraatje, heel vreemd dat de winkel er geen verklaring voor kan geven, terwijl het buiten on vast nog wel vaker gebeurd, niet netjes van de Canon fabriek :+
Ik heb mijn camera trouwens op moeten sturen naar de fabriek, daar hebben ze 'm gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:26

Met mijn oude camera heb ik het ook wel diverse keren gehad (maar dat verbaast me niks, oorlogen heeft dat ding meegemaakt := :+ Die behandelde ik, of vooral mijn pony, iets minder zachtzinnig dan deze :Y) ) maar die kon je dan gewoon herstarten (zoals het ding dus aangeeft) en dan ging die weer .. En dat is met deze dus niet :+

Hij is al 1x naar de fabriek teruggegaan, toen hebben ze gewoon een compleet nieuwe gegeven, de 2e keer is die (de nieuwe dus) weer terug naar de fabriek gegaan, toen hebben ze de lens vervangen ..

Nu heb ik 'm weer in gebruik, gisteren voor de 2e keer, en meteen vrij intensief (pony had peper in z'n kont en daar moet ik gewoon foto's van maken want zoveel komt dat niet voor :+ en het was nog vrij modderig enzo dus er zijn wel spatjes op de camera terechtgekomen .. ). Ben benieuwd :Y) :=