[TEK] Paard; tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xBijou

[TEK] Paard; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 18:12

Ik heb even geleden een paardje getekend, het is overgetekend uit een boek (niet overgetrokken), zonder raster, ik heb er ongeveer 1,5 uur aan gewerkt, en het materiaal is een doodgewoon HB2 potlood en een A4-papier. Ik hoop dat jullie nog bruikbare tips hebben, zelf vind ik de rug nogal raar en de buik + flank nogal kaal. In het echt is hij trouwens niet zo krasserig, en met minder contrast. Hou er ook rekening mee dat dit een van mijn eerste tekeningen is en dat ik nog maar 14 ben!

Afbeelding

mang

Re: [TEK] Paard; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:22

ik vind hem mooi !

naar mijn idee had je de rug ietsje dieper mogen maken dat de rug en de kont niet zo 1 geheel waren. dus dat de kont zegmaar iets hoger zit als de rug (lekker duidelijk :+ )
verder vind ik de nek wat te dik en het hoofd iets te klein qua verhoudingen.
wel vind ik dat je het hoofd heel mooi hebt gedaan. ik mis alleen wat diepte in de oren.

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 19:16

mang schreef:
ik vind hem mooi !

naar mijn idee had je de rug ietsje dieper mogen maken dat de rug en de kont niet zo 1 geheel waren. dus dat de kont zegmaar iets hoger zit als de rug (lekker duidelijk :+ )
verder vind ik de nek wat te dik en het hoofd iets te klein qua verhoudingen.
wel vind ik dat je het hoofd heel mooi hebt gedaan. ik mis alleen wat diepte in de oren.

Dankje! Van de rug heb je inderdaad gelijk... Dat het hoofd te klein is valt me nu pas op :P! Dankje voor je tips!

NAIWHL

Re: [TEK] Paard; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:18

heb je ook de afbeelding van de tekening erbij?
Wat mij als ook eerste opvalt is dat het hoofd in verhouding klein is en de rug gewoon doorloopt als één rechte lijn.

Ook mis ik contrast. Hij is nu nog erg vlak. Probeer iets meer met licht en donker te werken om meer diepte te krijgen.
Het achterbeen gaat ook een beetje raar over in de flank.

en de neus lijkt ten opzichte van het hoofd een beetje scheef te staan.