[FOTO] modelauto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ensueno

[FOTO] modelauto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:22

Hallo :wave:

Ik was laatst met mijn camera foto's bij een afscheidsfeest aan het maken, het was binnen dus ik moest mijn flits aan zetten. Ik gebruik mijn flits nooit en kan er ook niet echt goed mee opschieten, dus dat betekent oefenen }> Ik heb een paar maand terug een oude externe flitser van mijn vader gekregen die op mijn camera past, die vind ik wat handiger omdat hij minder lang moet laden, 3 standen heeft en ik er een hogere sluitertijd op kan gebruiken. Dus ik was een paar dagen terug even met de flits aan het oefenen op een paar modelauto's van mijn vader. Ik hoop wat opbouwend commentaar te krijgen zodat ik verder kan oefenen :) Ook heb ik er een foto van een ijspegel bij gedaan, deze is gewoon zonder flits gemaakt. De foto's zijn met een canon 1000D gemaakt en een Tamron 70-300 mm lens.

1. Afbeelding
Bij deze foto vind ik dat het diafragma wel wat hoger mocht.

2. Afbeelding

3. Afbeelding

Groetjes Hannah
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-01-10 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [foto] > [FOTO]

Anoniem

Re: [foto] modelauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:31

Heb je bij de eerste en tweede foto expres zo'n klein stukje maar echt scherp gesteld? Jouw camera heeft prachtige mogelijkheden om op diverse punten van je plaatje scherp te stellen en daarmee had je imo een veel mooiere scherpte-diepte kunnen bereiken.
Overigens vind ik het overbelichte effect van de eerste foto (combi diafragma/sluitertijd) wel heel apart, maar ik weet niet of het een bewuste keuze is geweest?

Derde foto doet me echt helemaal niets. Ik vind de compositie niet mooi en hij is nergens echt mooi scherp.

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:35

Het was een bewuste keuze om hem zo licht te maken ja :)
Ik kwam er toen ik de foto's op de computer zette ook achter dat er niet zo'n grote scherpte diepte inzit bij de eerste foto vind ik het wel jammer, al heeft het wel een mooi effect op het overbelichte. Maar bij de tweede vind ik het ook wel wat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:20

Ja bij die eerste vind ik het wel een heel apart effect hebben. Beetje "hemels" sfeertje zeg maar :=

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 13:16

Daar doelde ik ook op ja :j Ik heb ze ook nog wel witter, maar ik wou ook nog wat contrast houden :)
Bij dat feest had ik trouwens rode ogen, ik heb foto's gemaakt met de instellingen op rode ogen aan en uit, maar bij beide zijn ze rood (was wel met interne flitser) heeft iemand daar ook tips voor?