[TEK][WIP] Sneb

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

[TEK][WIP] Sneb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 13:34

Hallo,
Na een hele tijd niet getekend te hebben, wilde ik weer eens beginnen.
Om het wat leuker te maken, ben ik voor het eerst op Zwart papier gaan tekenen, en heb ik een poging gedaan mijn verzorgpony Sneb na te tekenen.
Tips en commentaar, erg graag, maar houd het subtiel en netjes ;)

Afbeelding
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's!

Afbeelding
Hier wilde ik net aan het stuk wit beginnen.

Afbeelding
en hier ben ik alweer wat verder.

Zit heel erg in mijn maag met het oog, want ik heb namelijk geen donkerder kleur bruin meer, en zwart op zwart, komt volgens mij ook niet helemaal goed uit. Heeft iemand hier tips voor?
En ik krijg de haarstructuur er niet echt in, door de structuur van het papier.
Er moet nog wel een laag overheen, hij is nog lang niet af. ;)
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-01-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [ART] > [TEK]

SdaphneS

Re: [ART][WIP]Sneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:37

Goed begin.
Ik vind alleen dat het een beetje 'plat' is. Er zit niet veel diepte in de tekening en daardoor lijkt het hoofd erg plat.
Verder valt het rechteroor weg, die is haast niet te zien. (Of komt dit door de kwaliteit van de foto?) Misschien kun je die wat meer naar voren laten komen.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:39

De haarstructuur komt niet door het papier denk ik, probeer eens allemaal kleine streepjes naast elkaar te zetten, met wat verschillende tinten bruin/roodachtig. op de plekken waar licht valt iets van lichtblauw/wit/grijs zetten :) snap je?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 13:40

Denk inderdaad ook door de foto, is gewoon met mobiel gedaan. Maar zie nu dat de oren wel wat groter mogen. Hoe krijg ik diepte in de tekening dan? Met kleur oid?

Ja, ik zet ook streepjes, maar doordat ik de structuur van het papier niet gewend ben, lukt het niet echt goed. ;)
rood lijkt me geen goed idee, deze kleur is eigenlijk al te licht voor hem, maar mijn donkere potlood viel heel licht uit op zwart papier :)

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:58

Helemaal niet verkeerd! :)

Ik zou er ook idd meer diepte in willen zien. Paard zijn mond lijkt beetje raar open te staan. Misschien zijn lippen wat meer diepte geven? Het oog is te klein, die mag wat groter, verder is de vorm van de neus wat te rond.
Je bent goed opweg en ik denk dat als je wat meer met andere kleuren gaat werken en diepte gaat creeren dat hij heel leuk gaat worden!
Diepte in je tekening: Kijken, kijken en nog een skijken naar de schaduwen van de foto. En oefenen, niet bang zijn fouten te maken!

Succes

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:24

Afbeelding
Heb een beetje dit hoofd nagetekend, van Sneb, dus de mond staat idd beetje open, maar moet dat denk ik nog duidelijker maken.
Zal eens proberen er meer diepte in te krijgen. :)
En ga even opnieuw naar het oog kijken.
Heb je misschien een tip hoe ik dat kan doen? Heb namelijk geen donkerder kleur bruin.. Helaas.

Norway_girl

Re: [TEK][WIP] Sneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:53

Oeh je hebt wel een moeilijke foto gekozen zeg! :o Wat ik zie is dat de kleuren in je tekening te fel zijn, in vergelijking tot het voorbeeld ;) Dus wat zachtere kleuren gebruiken.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:37

Ja klopt, maar ik heb geen donkerder potlood.. Dus ik denk dat ik die dan eerst moet halen. :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:54

Wat voor potloden zijn het?