Allereerst bedankt als je dit verhaal wilt lezen! Ik ben ondertussen al bij hoofdstuk 4, maar ik zal hoofdstuk 1 er op zetten.
En, ik ben pas 12, dus hou het lief alsjeblieft
En ik zou blij zijn als jullie commentaar geven

Hier komt het verhaal.
Hoofdstuk 1
Kim ziet de verhuiswagen wegrijden. ‘Mam, moeten we nou echt verhuizen?’ ‘Ja schat, nu we er nog een kind bij krijgen past het écht niet meer in dit huis. Dus niet zo zeuren want het is allemaal al geregeld,’ antwoordt haar moeder Imke. ‘Je krijgt vast veel nieuwe vriendinnen. En je kan altijd nog afspreken met Lotte en Pascalle.’ De 11-jarige Kim ziet er heel erg tegenop. Ze moet naar een andere school, in een andere buurt met andere kinderen. Ze wil haar vriendinnen echt niet missen. Ze wordt vast gepest, met haar kop vol sproeten. Maar gelukkig gaat de hond, Rakker, wel mee naar het nieuwe huis. Aan Rakker kan ze alles vertellen, en het lijkt net of hij haar begrijpt. Daarom vertelt ze al haar geheimen aan de hond. Ze houdt van hem. Maar wie ze ook vreselijk gaat missen, is haar lievelingspony Frits. Ze rijdt op Manege de Hindernis. Daar is het altijd gezellig en er zijn lieve paarden. Ze weet nog precies hoe het ponykamp van vorig jaar ging. Ze had Frits als kamppony en ze gingen veel rijden, ook langs het strand. Lotte had Oliebol als kamppony, maar Oliebol werd kreupel. Toen hadden ze er alles aan gedaan om haar te helpen, maar uiteindelijk overleed ze. Toen kreeg Lotte als troost een verzorgpony op de manege. Het was het veulentje van Oliebol: Sweety. Omdat Kim jaloers was op Lotte omdat zij een verzorgpony kreeg, vroeg ze of zij Frits mocht verzorgen en dat mocht! En nu moet ze hem missen! Die lieve, mooie fjord Frits! Over 2 weken is er weer ponykamp op de Hindernis, maar daar kan ze niet heen. Daarom is ze ook zo verdrietig.‘Is er eigenlijk wel een manege in onze nieuwe buurt? Anders verveel ik me dus echt dood.’ zegt Kim. ‘Nou Kim, het is vakantie dus je mag als je je kamer hebt ingericht meteen de buurt verkennen.’’Maar dan verdwaal ik! Denk je soms dat ik meteen de weg weet door dat dorp? Nou, écht niet. Dan gaat er maar iemand mee! Ik ga echt niet alleen hoor. Haar moeder loopt naar de auto. ‘Ga je mee? We vertrekken, zeg het huis maar gedag. En hou nou eens op met zeuren, we hebben ons best gedaan om een mooi groot huis te vinden dus wees even stil. Je moet het niet allemaal op mij afreageren. ’
Kim kijkt naar het lege huis. Het is heel kaal van binnen, er staat helemaal niks meer. ‘Dag huis, dag buurt, dag school…’ zegt ze met tranen in haar ogen. ‘Ik zal jullie missen maar ik kom vast nog wel eens langs!’ Het is zomervakantie. Ze gaat in augustus naar de nieuwe school, naar groep 8 van Basisschool de Zonnebloem, of hoe het ook mag heten. Die hele groep kent elkaar al 7 jaar lang, en zij komt er nu pas bij. Dat vindt ze zo erg. Ze is bang dat ze buitengesloten wordt.
Hoofdstuk 2
Ze zijn er: Aristolaan 62, het nieuwe huis. Kim kijkt ernaar. Wat een groot huis, vergeleken met het oude huis! En wat een grote tuin! Ze rent naar binnen en zoekt de grootste kamer uit. ‘Mam, ik wil deze kamer!’ roept ze vanaf de eerste verdieping. ‘Nee Kim, die is voor papa en mij. Jij mag die daarnaast.’ Kim gaat naar de kamer ernaast. Die is iets minder groot, maar je hebt goed uitzicht over het plein dat bij het huis ligt. Ze ziet al 2 meisjes van haar leeftijd spelen. ‘Daar ga ik later nog wel eens langs,’ denkt Kim. ‘Nu eerst mijn kamer inrichten.’ Ze tilt samen met haar vader haar bed naar boven, en dan pakt ze de dozen uit en richt haar kamer in. Rakker heeft al de mand uit de verhuiswagen geplukt en meegenomen naar de woonkamer. Hij ligt er lekker in te pitten.’Bofkont,’ denkt Kim.’Jij hoeft lekker niks te doen.’
Tussen haar spullen liggen haar paardrijdkleren en haar cap. Die zet ze even apart. Dan kan ze straks een manege gaan zoeken. Als ze klaar is met haar kamer, pakt ze haar fiets uit de verhuiswagen. ‘Kim, wil je Rakker meenemen? Hij moet uitgelaten worden!’ zegt haar moeder. ‘Rakker, kom! We gaan lekker uit!’ Rakker komt aanrennen. Kim doet zijn riem om en gaat naar buiten. Ze gaat een rondje door de buurt fietsen. Ze komt langs een snoepwinkeltje, genaamd: “Het Zuurstokje”. Ze gaat naar binnen. ‘Wat een lekkere dingen,’ denkt Kim. Ze koopt een zak dropjes. Dan stapt ze weer op de fiets en ze gaat verder met haar tocht. Ineens ziet ze de school. Er staat met grote letters Basisschool de Zonnebloem op een bord boven de ingang. De school heeft een groot schoolplein met een zandbak, 2 schommels en een groot klimtoestel. Ze fietst weer verder. Rakker rent vrolijk mee. Ze komt bij een winkelcentrum. Ze kijkt rond. Een kapper, een speelgoedwinkel, een sportwinkel, een bakker, een supermarkt, een boekwinkel, een elektronicashop en een kledingwinkel. En op de hoek een juwelier. Ze gaat weer verder. Ze komt langs een sportpark: Voetbalclub de Zwaluwen en tennisbaan de Ballen. Als ze nog een eindje verder fietst, ziet ze gelukkig een manege. Ze gaat er snel heen en bindt Rakker aan het hek vast. ‘Niet blaffen.’ zegt ze tegen hem. Ze gaat naar de ingang van de manege. Er zit iemand achter een loket. ‘Hallo, ik ben Kim. Mag ik hier even rondkijken, we zijn hier net komen wonen.’ ‘Ja hoor, natuurlijk mag je rondkijken. Die gang in en daar zijn de stallen.’ zegt de jonge vrouw achter het loket. ‘Oké, dank u wel!’
in Word lijken de hoofdstukken veel langer ..