[ART][WIP] Herinnering.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia_

[ART][WIP] Herinnering.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:04

Hoi! :D

In mijn vorige topic ([UK] [ART][WIP] Allereerste Schleich repainten!) heb ik een Schleich paard repaint in mijn pony genaamd Bikkel, het eindresultaat:

Afbeelding

Aangezien ik toch wel de smaak te pakken heb gekregen heb ik besloten om mijn vorige pony Manhattan te herschilderen. :)
Dit is mijn tweede repaint en ik neem alle tips van het vorige topic mee!

Manhattan:
Afbeelding

Het model:
Afbeelding

De eerste basislaag:
Afbeelding

Afbeelding

Detail:
Afbeelding

Het kan zijn dat de foto's het soms niet doen, maar rechtermuisknop -> afbeelding weergeven helpt dan heel goed!

drafbalk

Re: [ART][WIP] Herinnering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:58

Mooi, was dit de eerste lag?
verdun je het met water?
welke verf en wat voor kwast gebruik je?
Het ziet er nu al heel mooi uit.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:36

Dit is inderdaad de eerste laag! :j Ik wou proberen of ik met nagellakremover de modellaag er zeg maar af kon krijgen, maar omdat deze haarstructuur heel duidelijk is en ik het zonde vind om bijna twee potjes dure nagellakremover te gebruiken probeer ik dat de volgende keer met een ander soort remover :j.
Ik gebruik acrylverf en probeer zo'n dun mogelijke laag erover heen te doen. Sommige delen verdun ik heel dun met water, maar aangezien dit minder pakt (basislaag voornamelijk) moet je er dan vaker overheen dus het beste is denk ik om zulke dun mogelijk, maar goed dekkende lagen te gebruiken.
Op dit moment heb ik met een zachte breede kwarst geverft. Als ik zometeen met kleuren ga werken gebruik ik deze kwast ook voor de grote laag en een dunne voor het hoofd ect :)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:39

hoe verdun je het dan, als je geen water gebruikt?
maar gaat de vachtstructuur en dan minder op als je de laag eraf wilt halen?

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:45

Met deze basislaag heb ik het niet verdund, maar juist met 1 stipje verf bijna 1 kant gedaan. Dus ik gebruik heel weinig verf, maar verf het wel heel dekkend :)
Nee de vachtstructuur zou er niet minder op worden, maar aangezien deze vachtstructuur zo duidelijk is is het moeilijker om de modelkleur te verwijderen. En daarom heb ik het dus bij deze niet gedaan, omdat ik hier alleen maar dure remover in de kast heb staan..

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:23

Ik krijg het er nooit af met nagellakkremover.

wil je me een pb sturen.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:37

Je moet ook niet 1 stipje gebruiken, maar veel meer! Daarnaast gaat het veel moeilijker als er een grove haarstructuur inzit als een minder grove, dus voor een grove heb je nog meer nodig! :)

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:38

Ben erg benieuwd hoe hij gaat worden!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:56

Lydia_ schreef:
Je moet ook niet 1 stipje gebruiken, maar veel meer! Daarnaast gaat het veel moeilijker als er een grove haarstructuur inzit als een minder grove, dus voor een grove heb je nog meer nodig! :)

Doe ik ook. Maar het lukt gewoon niet. Maar ik doe nu 6 lagen wit. Dat kan ook.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:05

Misschien heb je dan met alcohol-basis erin (zoiets kan volgens mij ook..) In mijn andere topic staat nog een tip met wasbenzine, misschien kan je dat eens proberen!
6 lagen zou ik niet doen persoonlijk, wit is niet je eindkleur en de basiskleur gaat er eigenlijk alleen maar om zodat het een egale toon onder de kleur zelf zit!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:16

Lydia_ schreef:
Misschien heb je dan met alcohol-basis erin (zoiets kan volgens mij ook..) In mijn andere topic staat nog een tip met wasbenzine, misschien kan je dat eens proberen!
6 lagen zou ik niet doen persoonlijk, wit is niet je eindkleur en de basiskleur gaat er eigenlijk alleen maar om zodat het een egale toon onder de kleur zelf zit!

Oké. Ik heb er nu een basis en een wit op zitten.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:37

Dit topic bevat een Work in Progress, waarin je in stappen laat zien hoe je te werk gaat. Echter hebben we daar op [UK] regels voor. Dit topic voldoet niet aan die regels. Vandaar hier een slotje.
Graag even de regels door nemen. Wanneer je kunt voldoen aan die regels mag je een nieuw topic openen.