Hier dan mijn 4e Schleich Repaint Sommigen hebben hem misschien al een paar keer gespot bij het topic van Lady, en nu is hij dan ook klaar. Het model is de Schleich Arabische Volbloed hengst 2009.
Hij heeft nog een paar lelijke plekjes, maar dat is inmiddels bijgewerkt.
De vorige 3 Schleich paints vind je in mijn profiel!
Mooie overgang van kleur bij zijn neus en ogen zeg! Helaas vind ik het model zelf (dus de bouw van het paard zeg maar) niet heel erg aanprekend, maar ik vind dat je al wel weer vooruit bent gegaan!
Het hoofd is inderdaad wel mooi sierlijk! Bij foto 3 komt die er imo het mooiste uit! Heb je deze ook eerst geschuurd/de 'basislaag' eraf gehaald of weer eerst wit geverft ect?
Erg knap hoor, Ik heb hier het oorspronkelijke model staan en kan dus goed zien dat het helemaal anders is. De neus vindt ik erg mooi gelukt en het oog (was zwart) ook.
Hoe bedoel je dat met die basislaag? Bij deze hengst heb ik de basislaag er niet afgehaald, net zoals de anderen heb ik over de oorspronkelijke kleur gewoon een paar dunne witte laagjes aangebracht. Bij het paard waar ik nu weer mee bezig ben ga ik die laag er wel afhalen.
als je een donker paard hebt, en het moet een witte worden, hoe je dit het beste kunt doen. dus die paint hengst, weet je wel. en of je dan die vlekken moet verwijderen, of dat je er gewoon overheen moet schilderen? Snap je:?
Weet ik niet precies, want ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Met schuurpappier moet je wel voorzichtig zijn inderdaad, anders gaat de structuur verloren .
RhealLover
Geplaatst: 19-01-10 18:43
Sorry bonjoy ff spammen
Drafbalk zie volgend topic: Repainten warmbloed model Daar zie je hoe het paard eruit ziet na het verwijderen van de basislaag. werkt perfect als je een wit paard wilt maken
Ben nu namelijk met een AV bezig die wit moet worden en dat gaat toch gemakkelijker zonder de bruine kleur.
Ik ben nu met eentje bezig, en die heeft al een hele operatie gehad . Benen rechtgezet, hals in een iets andere positie. Daarbij is zijn been perongeluk in de fik gevlogen
RhealLover
Geplaatst: 21-01-10 11:34
Ach germ en dat allemaal met een aansteker haha ben benieuwd hoe dat gaat worden, ik zou dat ook gaan doen bij de AV, maar had al de grondlaag erop zitten toen ik me bedacht dat ik dat been nog wilde rechtzetten dus tja dat wordt weer voor een volgend experiment