(copic) markers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

(copic) markers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:24

hey:D

Ik heb een vraagje. ( ik heb er geloof ik nog niet veel werk van gezien hier op bokt..)
Maar wie werkt er met markers? En kun je ook werk laten zien? Enne, waar koop je ze?
Vind op internet wel wat informatie, zie dat het vooral bij manga word toegepast ( wat ik absoluut niet ga doen:P )
Maar ben wel benieuwd naar ervaringen:D
Ze schijnen nogal duur te zijn ( 6 euro per stuk geloof ik..)
Is dat het waard?:D

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:32

Hier op zolder staan 2 dozen markers te verstoffen....
Ik heb op school ooit les gehad in markertekenen en markers en ik gingen totaal niet samen. Ik kon er echt niks mee.
Maar als het je wel ligt kun je er echt prachtige dingen mee maken, kleuren in elkaar laten overlopen, schaduwen enz. en dan zijn ze hun geld echt wel waard. Als je er een beetje netjes mee omgaat en na elke tekening even wat strepen trekt om andere kleuren eraf te krijgen, blijven de punten heel mooi en je kunt voor elke marker vulling kopen, maar daar doe je dan best lang mee. Alleen voor de 'doorzichtige' marker (om kleuren mooi in elkaar over te laten lopen) heb ik regelmatig vulling gekocht.

Mocht je ze eerst uit willen proberen dan wil ik best voor je op zolder gaan zoeken of die van mij het nog doen en dan mag je ze voor een klein prijsje wel overnemen.

pinuts

Re: (copic) markers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:34

als ze het nog doen zou ik dat zeker willen. Ben nu bezig met gewone benzinestiften en water, wat ook wel een mooi effect kan geven met shaduwen enz;) Maar dit is wel iets wat ik wil proberen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:43

Ik ga morgenmiddag de zolder op om te kijken!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:56

oke toff:D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:32

Ik heb ook nog ergens een hele map liggen, met een stuk of 25 stiften. We hadden ze toen nodig voor school.. 100 euro kostte zo'n volle map := En die marker blocks waren ook superduur. Ik vond het altijd vreselijk om mee te werken. Die overloper werkte nooit goed bij mijn, kreeg altijd veel strepen.. Maar er waren ook mensen die er wel goed mee overweg konden, die maakte er prachtige tekeningen mee.
Wij gebruikte ze vooral om logo's en advertenties enzo te ontwerpen, zoń strakke vormen zijn wel te doen met markers.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:04

Heb je ook in Boxtel op school gezeten MysticTinker? ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:22

Ja :j Jij ook? Wanneer heb jij er gezeten?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:41

Ja, ik zat er van 1998-2002 (geloof ik....)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:45

Ah, dan zat jij vast in hetzelfde jaar als ie jongen met die gigantische hanenkam, toch? Die jongen die niet in de auto pastte, alleen met zn hoofd uit het raam :')
Ik heb er van 2002-2006 gezeten.
Tegenwoordig hebben ze een of ander vaag systeem met plusjes en minnetjes in plaats van cijfers enzo. Dat heb ik gelukkig niet meer meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:21

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 17:09

plaudar.. pff.. Dat is wel erg moeilijk:P Dat is overigens niet wat ik ermee wil.. wil juist dat streperige van die marker gebruiken.;)

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:28

Hier nog een ex-Sintlucasser :P
Ik heb er een jaartje gezeten, en ook les gehad met markers. Fijne stiften, maar erg duur. Ik zou het geld er persoonlijk niet voor over hebben. Je kunt er trouwens wel erg gave effecten mee krijgen als je er goed mee om kan gaan (wat ik dus niet kon :'))

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:35

Wauw, wat hierboven werd laten zien, is wel érg mooi zeg!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:25

Voor mijn opleiding heb ik ze ook gehad. Maar in mijn werk gebruik ik ze nooit meer. De markers die ik had zijn dus doorgegaan naar mijn zusje, die ze voor haar opleiding weer prima kan gebruiken.

Of het geld het waard is; ik vond van niet. Want ik had echt een hekel aan die dingen. Ik kon het ook niet zo als ik het zou willen. Kreeg het gewoon niet voldoende onder de knie.

Waar je in het begin erg op kunt letten is het niet willen vol/dicht smeren van je papiertje. Met markers zet je juist de accenten. Overige partijen laat je wit/licht van kleur. De felle of diepe kleur van een marker werkt samen met het wit de suggestie dat het hele vlak gekleurd is. Dat is mooier dan het helemaal dicht smeren, dan krijg je namelijk een erg plat vlak, een platte tekening. Van daar uit kun je verder gaan oefenen en meer je eigen stijl ontwikkelen. En kun je zo iets gaan maken als de uil hier boven, bijvoorbeeld.

Veel oefenen, veel voorbeelden bekijken en ook marker papier aanschaffen. Gewoon tekenpapier trekt je markers leeg, dat is zonde.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:14

Als iemand ze nog overheeft: ik meld me :D :D

Ik gebruik op mijn werk dadelijks copic/tria's...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:19

Ik denk dat ik ze idd eens te koop ga aanbieden, vind het erg zonde dat ze hier liggen uit te drogen, maar eerst eens controleren of ze nog allemaal werken voordat ik straks iets weggeef wat kapot is :P

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:30

Oh wat heb ik een haat/liefde verhouding met mijn markers haha. Ik kan er echt níet mee opschieten. Heb best wat leuke dingen gedaan maar ik ben er veel te ongeduldig voor. Ik had trouwens de promarkers (bijna hetzelfde als de tria's, waar ik er ook een aantal van heb, maar dan met 2 punten).

http://fc08.deviantart.net/fs16/i/2007/ ... eszica.jpg

Dit heb ik trouwens in mijn eerste jaar studie gemaakt. Daarna eigenlijk nooit meer zo mee gewerkt, alleen snelle roughs haha.
Laatst bijgewerkt door Jeszica op 20-01-10 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:31

Ik gebruik ook markers.
Ben overigens verliefd op mijn stabilo's. :+:

Edit: ooit nog een leguaan mee gemaakt. En hier een wolfje. Verder nog een aantal dingen maar die staan (nog) niet online. :)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 20-01-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:37

ik gebruik nu ook stabilo met water, als experiment.. maar ziet er mooi uit! Werkt lekker:) Alleen zijn die maar in een paar kleuren...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:42

Het werkt inderdaad lekker. En ik gebruik ze tegenwoordig in combinatie met inkt en aquarelverf of potloden, genoeg kleuren te mengen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:45

ben echt een leek hoor, maar ben wel erg benieuwd.
Wat voor markers gebruik je hiervoor?
Van Edding?
EN dan, zoals ik begrijp van een post hierboven, met water mengen ofzo? (doop je dan de stift in water, of hoe moet ik dit zien)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:56

haha ja ik ook met aquarel fiffill:P san6: kijk maar op youtube bij copic marker. Copic is het merk.. werd vooral eerder veel in de reclamewereld gebruikt, om plattegronden, schetsen, ontwerpen in de kleuren

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:58

Ik heb ooit 'per ongeluk' ontdekt dat je stabilo's kan mengen met water. Gooide een glas over een schetsje heen... :')

Ik teken gewoon wat lijnen en die veeg ik dan uit met een kwastje met water. :)
Het werd daarna ook een tijdje best populair op UK, waarschijnlijk kan je er nog wel wat over terugvinden in de zoekmachine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:36

pinuts schreef:
[naam].. pff.. Dat is wel erg moeilijk:P Dat is overigens niet wat ik ermee wil.. wil juist dat streperige van die marker gebruiken.;)

Haha, tja je vroeg om een voorbeeld en die hebt ik voor je gevonden. Het was ook meer een beetje een idee om te laten zien wat je er mee kan. Zo vind ik de leguaan van Fiffil ook erg gaaf :j

Ik denk dat je maar gewoon aan de slag moet gaan en experimenteren, ook al doe je dat eerst met de goedkopere markers, dan kun je later nog beslissen of het bevalt of niet.