[FOTO] Concertfotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heavenknows

[FOTO] Concertfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 21:02

Hallo!
Ik ben al een tijdje bezig met concertfotografie (zo'n 4 concerten, met dslr)
En ik was wel eens benieuwd wat jullie hier ervan vinden.

Van de ruis op de meeste foto's ben ik me heel bewust. Ik schiet met een Canon 1000D en 28-75mm F2.8 Tamron lens. Enkel die van Coldplay zijn met een Canon 50-250mm F4-5.6 IS lens.
De ruis prestaties van mijn camera zijn nu niet heel geweldig, dusja. : ]

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de hoeveelheid Ö
Groetjes!

Set_Elkol

Re: [FOTO] Concertfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:26

wauw ik vind ze erg goed gelukt, fotograferen is vaak erg moeilijk bij dit licht. Ik vind zelf de bovenste twee echt het mooist, en de onderste het minst. Dat heeft vooral de maken met het licht.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:34

Ik vond ze ook heel erg mooi!
Heb 't zelf ook wel eens geprobeerd en vond het erg moeilijk met 't licht en over alle foto's zat een fikse ruis. Dus ik ben wel jaloers op je :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:55

Wat een ontzettend sprekende en mooi belichte foto's. Super.

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 00:36

Bedankt allemaal! :D
Over de bovenste foto's, die zijn in het goffert park gemaakt, waren echt zeeën van licht!
Die onderste zijn bijna allemaal in de Melkweg gemaakt, waar het opzich wel oke is, maar waar ik soms net te kort kom..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:46

Ik vind vooral die twee van Oli super! Vind dat je daar echt 2 krachtige momenten hebt vastgelegd :j
Bij de laatste vind ik het donkere ding rechtsonder wat storend, ik had de zanger liever wat meer naar rechts gezien zodat je links evt. een stukje van het publiek ziet. Die twee bovenste van Coldplay vind ik ook toppie, de eerste vind ik qua belichting super en bij de tweede spat de energie van het scherm (moest alleen even kijken van wie die derde hand was, haha :') ).

Zijn allemaal trouwens leuke bands :D

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:12

Mientjeuh schreef:
Ik vind vooral die twee van Oli super! Vind dat je daar echt 2 krachtige momenten hebt vastgelegd :j
Bij de laatste vind ik het donkere ding rechtsonder wat storend, ik had de zanger liever wat meer naar rechts gezien zodat je links evt. een stukje van het publiek ziet. Die twee bovenste van Coldplay vind ik ook toppie, de eerste vind ik qua belichting super en bij de tweede spat de energie van het scherm (moest alleen even kijken van wie die derde hand was, haha :') ).

Zijn allemaal trouwens leuke bands :D

Bedankt :D BMTH was ook erg leuk om te fotograveren, die waren lekker energiek!
Ja dat is de broek van de gitarist denk ik.. Heb nooit zoveel zin in bijsnijden, maar dat had bij deze wel gekunnen ja..
Haha ja die 3e hand! Bedankt :)

Haha ja vind ik ook hoor :Y)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:27

Ik denk dat je dat bij die laatste ook gewoon niet kan wegsnijden, dan heb je z'n hand mee _O- Ik vind het wel een leuk moment dat je hebt vastgelegd. Maar in mijn gedachten zou het helemaal perfect zijn als de foto iets meer langs opzij was genomen en je een stukje publiek er bij op hebt. Dat vind ik altijd de leukste foto's, waar je een bandlid hebt en een stukje enthousiast publiek erbij :))

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:13

Mientjeuh schreef:
Ik denk dat je dat bij die laatste ook gewoon niet kan wegsnijden, dan heb je z'n hand mee _O- Ik vind het wel een leuk moment dat je hebt vastgelegd. Maar in mijn gedachten zou het helemaal perfect zijn als de foto iets meer langs opzij was genomen en je een stukje publiek er bij op hebt. Dat vind ik altijd de leukste foto's, waar je een bandlid hebt en een stukje enthousiast publiek erbij :))
Deze foto is best ver ingezoomd dus als ik had uitgezoomd stond wss het andere bandlis er ook bij Ö
Maar ik zal dat het volgende concert eens gaan proberen! (ik had dat been eventueel wel weg kunnen klonen)
Foto's met publiek worden bij mij altijd een beetje overzicht achtig zoals deze
(ahoewel, deze is wel ok: http://i189.photobucket.com/albums/z101 ... 93copy.png)
Afbeelding

En pogingen tot het fotograveren van stagedivers worden altijd erg ruizig :'D

Afbeelding

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:16

ik vind ze echt ontzettend mooi geworden!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:21

Jij bent lekker bezig hoor!

Wat betreft ruis bij concerten: Het kan aan mij liggen, maar soms vind ik het eigenlijk zelfs mooi om er een beetje ruis in te hebben. Daarnaast vind ik een 1000D qua ruis eigenlijk heel netjes... Zou niet de reden voor mij zijn om 'm thuis te laten..

Waar fotografeer je voor? Of regel je zelf de accreditatie?

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:26

Bedankt!

Ik vind het ook niet heel erg hoor, soms vind ik het ook toevoegen. :D
Ik fotograveer puur voor mezelf, tenminste nu nog. Ik vind het gewoon hardstikke leuk.
M'n spullen moet ik meesmokkelen, maar ik ben pas 1 gevraagd het weg te stoppen. Voor de komende concerten probeer ik een fotopas te regelen :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:29

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:34

Mientjeuh schreef:

Oké! :D
Nu moet ik zeggen dat ik op alle concerten waar ik tot nu toe geweest ben, illegaal gefotograveerd heb. Dus zonder toestemming. Zo'n positie als op foto 1, heb ik dus niet kunnen bemachtigen _O-
Maar dit soort dingen zal ik vooral eens uit gaan proberen! :D