[TEK] Hugh Laurie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fudge

[TEK] Hugh Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:48

Bokkers!!

Omdat zo ongeveer iedereen Hugh Laurie (van House) als eens heeft getekend, kon ik toch ook niet achterblijven :+

Dus gister ook maar aan de slag gegaan, en voor mij is dit m'n 2e tekening van een persoon. *Ik heb trouwens het ideetje vn de blauwe ogen wel gepikt van, als ik het goed heb een mede-bokker(?). Mja ik zeg maar zo, beter goed gejat, dan slecht verzonnen :Y) *

Zoals jullie ook wel zien, is hij nog lang niet klaar, en ik kan nog onwijs veel dingen opnoemen waar ik me óntzettend aan erger, maar ik zal het beperkt houden:
- linkeroog is naar mijn idee scheef, maar ben heel bang dat als ik dr nu nog aan ga za zitten rommelen, het er niet veel beter van zal worden (tips?), verder zin de ogen qua kleur enz (en vorm) nog niet helemaal gelijk, al is dat erger op foto dan in het echt, wordt aan gewerkt ;)
- mond, is een ooh zo moeilijk punt voor mij
- snor is nog heel scheef, maar weet nog niet zo goed of ik er links wat af zal halen of rechts wat bij zal doen :o
- aan de rechterkant is zijn gezicht nog erg onafgewerkt, bne ik ook nog mee bezig.

verder ben ik nog een beetje bang om aan het haar te beginnen, daar kan ik mijn werk altijd enorm hard mee verprutsen... :o (tips??)

Afbeelding
- formaat: 36 X 27 cm
- grafiet, ogen pastel/potlood
- tot nu toe ong. 6 uurtjes werk

commentaar en tips graag, maar houd het netjes en onderbouwd.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:50

Vind het een prachtige tekening! Kan er naar blijven kijken! haha

Ik zou links de snor wat weghalen, die lijkt wat overdreven hoog zegmaar.

Verder vind ik dat je het echt prachtig heb neergezet!

editje; ik vind z'n linker (voor ons rechter) pupil wat dofjes ogen tegenover die andere :)
Laatst bijgewerkt door Stephaniiee_ op 14-01-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:51

jeetje mina, ik schrik me rot!
als of ie echt je recht aan kijkt.

knap hoor! ben benieuwd naar het eindresultaat :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:51

Het ene oog, linker (rechts als je zo kijkt) is wat vaaler..

De mond vind ik heel erg meevallen !!
En ook de snor stoor ik me helemaal niet aan !

Mooi gedaan :)

Fudge

Re: [TEK] Hugh Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:57

wow zo snel al! Dankjullie voor de leuke reacties!

Ja dat was het allererste wat mij ook opviel toen ik um op foto zag, dat het (voor ons) rechter oog, en dan mn de pupil doffer was. ga ik nog ff met pastel potloodje overheen (had ik links al gedaan).

snor, toch maar links wat weg he? leek mij ook logischer..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:03

Heeel mooi gedaan!! Alleen zijn linkerkaak (Voor ons) zit een deuk in, is dat expres?

Edit, ik zie ook wat de bokkers hierboven bedoelen, de snor is "te hoog" en dan vooral aan de linkerkant. Misschien is het stuk tussen neus en bovenlip ook iets te groot? Maar vindt het echt superknap! Ik blijf je volgen in dit topic ;)

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 20:08

itsmi; bedoel je dit die deuk helemaal aan de buitenkant zegmaar, of meer die lijn die vanaf het jukbeen loopt? (begrijp je?)

en de snor, jah, wordt toch links eraf;)
en dat stuk iets te groot, vind ik eignlijk ook. maar kan er niets meer aan veranderen helaas. en heel heel heel miss valt het mee als ie helemaal af is?(hoop ik :P)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:20

Ik bedoel de kaaklijn, die onder zijn oor naar beneden loopt, niet zijn jukbeen. *dus de onderste lijn ;) Daar zit een soort deuk in, haha!

Ik ben benieuwd naar het resultaat, dus teken maar hard verder! :P

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:23

Ziet er al goed uit en tot zo ver heb ik nog geen commentaar. De ogen vind ik een super leuk idee, maar wat al gezegt is: dat voor ons rechter oog is wat vaag. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. En welkom bij de club van housetekenaars :P.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 20:29

ja klopt zit een deuk in (ook op foto) en zijn nek loopt vnaf die deuk ong, naar beneden, dus waarschijnlijk zal het straks wat minder opvallen.

anoeska1990: dankje! *ook ff snel jou 'house-versie' opgezocht, prachtig!

itsmi, ben trouwens ondertussen al hard door aant tekenen:)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:35

Hahaha okee dan heeft die man gewoon een deuk in zijn hoofd ;)

Goed zo, niet teveel bokken tussendoor hè ;)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:07

Schitterend. :D

Heb er weinig op aan te merken en ben benieuwd hoe hij er uit ziet als ie klaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:15

Ik vind hem -tot nu toe- super goed gelukt. Hij is enorm herkenbaar en zijn ogen zijn ontzettend sprekend. Mijn man zit naast me en die wierp een blik op het beeldscherm en zei meteen; "House! :) "

Ik heb absoluut slechtere tekeningen van Hugh Laurie gezien! Ga zo door! :j

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:57

Dit is een Work in Progress. Dit soort topics moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen, waaronder dat er 3 stappen in de openingspost moeten staan. Als je aan die voorwaarden kunt voldoen mag je een nieuw topic openen. Het één en ander kun je hier nalezen: Mireille @ [UK] Welkom op [UK] Uit de Kunst

Hier een slotje.