[TEK] Michael Jackson & Kardoes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

[TEK] Michael Jackson & Kardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 16:00

Hallo Bokkers,

vandaag was ik vrij van school, dus het leek me leuk om mijn tekeningen even in te scannen en te laten zien.
Ik teken zelf niet vaak, zo af en toe haal ik mijn potloden uit de kast om iets te tekenen.
Ik ben ook redelijk lang bezig met een tekening, ik wil ze graag zo perfect mogelijk.
De tekening van Kardoes heb ik al in de zomervakantie gemaakt, en die van Michael Jackson in de kerstvakantie.
Ze zijn natuurlijk niet perfect, maar ik ben redelijk tevreden.
Tips zijn altijd welkom! :)

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:07

Michael :+:
Heel herkenbaar :j Ik vind de stijl wel leuk, een beetje cartoon-achtig :) Als je meer realistisch wil gaan werken dan kun je proberen om minder lijnen te tekenen, en donkerdere schaduwen.

SarahLynn

Re: [TEK] Michael Jackson & Kardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:26

Ik ben het eens met MysticTinker.

Wel vind ik de buik en ribbenkast van het paard een beetje raar met die strepen, en de lippen van Michael kloppen niet helemaal.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:24

Je werk is nog wat te eentonig kwa kleuren, je werkt erg in vlakken. Het haar van michael is een vlak met wat donkerdere plukjes. Om het realistischer te maken moet je goed kijken hoe haar in elkaar zit en met contrasten en higlights meer een haar effect creeeren.. Michael lijkt best goed, vind zn neusje alleen wat te schattig :=
Verder nooit op je tekening schrijven, een handtekeningetje kan wel maar zorg dat het niet deel uit gaat maken van het totaal werkstuk!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 23:05

Oké, bedankt voor de tips. :)
Ik ga nog veel oefenen met tekenen, dit zijn ook pas mijn tweede en derde werken.
De eerste was een stuk minder vergeleken bij dit.