[FOTO] Tower Bridge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Tower Bridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:51

Tijd geleden dat ik hier een foto van mijn hand gezet heb. De laatste tijd ligt mijn camera een beetje te stoffen, ik zit in een enorme dip maar wil er dolgraag uitkomen, dus ben weer aan het experimenteren geslagen. Momenteel liggen er plannen voor twee nieuwe lenzen, zodra ik mijzelf het toesta (eerst de laatste loodjes voor het afstuderen halen) mag ik tijdens het afstuderen een 70-200 2.8 IS kopen, en een flink lichtgevoelige groothoek.

Momenteel heb ik 1 foto die ik wil showen, de foto die mij gaat helpen uit mijn dip te komen, een foto waar je in wazige contouren en vlekken, kan zien wat het is. Hopelijk een stijl die ik door kan ontwikkelen, een stijl die mij naast portretten in zwart-wit het meeste ligt.

Exif:
Sluitertijd van 1/16 met een diafragma 2.8
Camera is een Nokia met Carl Zeiss lens (ja, dit is niet mijn Canon 400D, deze had ik ivm de weersomstandigheden niet meegenomen naar London, vandaar dat ik mijn compact alleen bij de hand had).
Alleen de ruis uit de lucht gehaald in photoshop CS4 Mac. Iso was 800.

Shoot me, je mag hard wezen, je mag zacht wezen. Ik hoop dat het mij bij mijn dip helpt.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Tower Bridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:54

Hij is niet scherp Jans? :+
Hoek is wel apart en je ziet precies genoeg van de Tower....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:56

Lees de tekst Marlies O:)

Momenteel heb ik 1 foto die ik wil showen, de foto die mij gaat helpen uit mijn dip te komen, een foto waar je in wazige contouren en vlekken, kan zien wat het is. Hopelijk een stijl die ik door kan ontwikkelen, een stijl die mij naast portretten in zwart-wit het meeste ligt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:09

Oh. :')

Never mind then. :x

O:)

Ik moet wennen aan die stijl dan...ben eraan gewend dat dingen scherp zijn...ik weet niet of ik dit zo fijn vind kijken...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:10

Ik vind 'm eigenlijk wel heel gaaf, bijna spookachtig hihi :)
pff 2,5 maand geleden liep ik daarboven nog, tijd gaat hard :P

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:10

Ik vind m tof jans :D Juist het hele soft-focus gedoe maakt dat ik er op blijf hangen, dat ik nóg een keertje kijk zeg maar..
Vooral ook het feit dat ie met je n97 is gemaakt, ik krijg daar nooit van die vette foto's uit :+

Enige wat me wel stoort is het bruggetje op de voorgrond, maar ik begrijp ook wel dat je niet even half Londen kon verbouwen voor die foto :+

Ben benieuwd naar je verdere uitwerkingen in deze stijl! (moeten gauw maar 's met de canonnetjes op pad ofzo, de mijne verstoft ook behoorlijk... )

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:22

Krijg een (totaal niet spontaan :+ want wil sinds mijn engeland werkweek al weer terug) verlangen om weer in londen te zijn.
Leuke foto, het stoort in iedergeval niet dat die niet scherp is.

edit: typo + tekst toegevoegd

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:45

Leuke foto! Ik vind dat wazige wel leuk, daardoor blijf je er een tijdje naar kijken, het maakt het wel interessant!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:12

Ik had het persoonlijker toch mooier gevonden als de foto scherp was geweest. :j
Hij spreekt me nu totaal niet aan, ondanks dat ik het onderwerp en de kleuren erg mooi vind.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:42

Ik vind het wazige de foto veel sfeer geven!
Mede doordat het donker is, er op enkele punten licht aanwezig is.

Erg mooie foto Jans! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:15

Bedankt voor de reacties. Ik vind het leuk om te zien hoe de foto sommigen aanspreekt, en sommigen juist helemaal niet. Het is uiteraard ook een kwestie van smaak. Ik vind softfocus zelf wel echt geweldig.

NaNi, zal de serie binnenkort eens afronden :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:56

niet scherp.. maar.. ik vind em wel wat hebben.. hij heeft iets mistiek.. :P

xx

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:08

Ik vind hem wel gaaf. Ook die lichten komen mooi uit!
Alleen jammer van die gebouwen op de achtergrond, en die witte brug ervoor. Maar ik een stad als londen is dat natuurlijk niet te vermijden!
Is ie inmiddels al uit de stijgers trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:58

Het grootste deel is uit de steigers ja :) dat viel me heel erg mee toen ik er was :D

De witte brug is helaas wel een nadeel, die was heel prominent aanwezig, kon er helaas ook niet overheen hangen - klimmen ivm bereik van de lens + het risico dat ik in de Thames mieterde :+

Gebouwen zal ik later vandaag eens kijken of ik daar wat mee kan :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:26

Die witte brug geeft opzich ook nog wel een beetje perspectief, en daar kan je nog wel over heenkijken.
Die gebouwen moeten makkelijk weg te werken zijn, met al dat zwart :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:12

Hmm... ik vind je uitgangspunt niet geheel goed naar voren komen. Vind 'm qua compositie wel sterk, maar je bent veeeeel te voorzichtig geweest. Als jij graag wil spelen met herkenning en 'vlekken' dan moet je veel gewaagder zijn om het publiek te raken. Het mag veel abstracter, dan maak je nieuwsgierigheid los bij mensen. Het is de kunst om het zodanig 'wazig' te maken dat je nog nét herkend wat het is. In mijn ogen is dit nog veel te safe. Kan nog veel indrukwekkender. Deze foto oogt alsof je last had van condens op je lens.