[TEK] Russische schone Muzanna

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

[TEK] Russische schone Muzanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:03

Aangezien ik erg fan ben van het geweldige paard van Jorieke (JoSav@Bokt) en zij in het aanvraagtopic paarden tekenen mensen uitdaagde Muzanna na te tekenen met haar moeilijke kleuren, ben ik vorige week vol goede moed begonnen aan mijn 1e paardenpastel met mijn nieuwe soft pastels van Gioconda :D

Referentiefoto: http://i270.photobucket.com/albums/jj95 ... 090904.jpg

De kleuren waren idd een hele uitdaging. Ik ben van mening dat ze nog net te warm zijn, ze had nog wat lichter gemogen. Aan de andere kant vind ik em zo eigenlijk wel leuk gelukt.
Ik heb een hele poos niet getekend, door gebrek aan motivatie (blessuretijd, had nergens zin in) drukte op het werk en met paard en noem maar op, maar heb nu de smaak weer te pakken, en ben erg blij met m'n set soft pastels :+:

Graag jullie mening en uiteraard verbeterpunten! Ik sta overal voor open en probeer graag nieuwe dingen!!

Ow enne.. foto's zijn gemaakt met een camera... vind het moeilijk om zo recht mogelijk boven de tekening te hangen. Zodra je wat scheef staat en een foto neemt zie je al snel dat de verhoudingen niet lijken te kloppen..

Afbeelding

Afbeelding

CaPrIoLe`79

Re: [TEK] Russische schone Muzanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:28

Leuk om eens een getekende versie van Muzanna te zien.
Wat erg opvalt is dat ze op de foto meer naar voren kijkt en op de tekening het hoofd meer omlaag houdt. Alleen de ogen doen daar net niet aan mee. Wat jammer is, want het ziet er gaaf uit om het voorbeeld in een net iets andere houding neer te zetten en zo eigen te maken.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:43

Dat klopt Capriole :P Ik had m'n papier een beetje gedraaid met schetsen (zat op bed, t was al laat maar wilde toch beginnen :P ) en aangezien ik wel tevreden was over de schets, toch gekozen om door te tekenen.

Die ogen waren me niet eens zo opgevallen, maar nu je het zegt :P De schets is 'scheef' gemaakt maar hijs wel 'recht' doorgetekend, moet ik dus rekening mee houden bij de volgende!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:20

Ik denk dat je vooral het linkeroog iets te groot hebt?
En op je tekening lijkt het net alsof het paard een kolletje heeft, maar in het echt is het volgens mij gewoon een beetje viezigheid eromheen?
Of zie ik dit verkeerd?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:23

Ze heeft echt een kolletje, JoSav heeft er zelfs een heel topic over gebouwd :P
Wellicht had hij iets minder opvallend gekunt, maar zoals ook in de beginpost, heel het paard had net een tint lichter gemoeten eigenlijk en dan was de kol al een stuk minder opgevallen.

Ogen zijn nog niet echt m'n sterkste punt, moet nog veel oefenen dus mocht je tips hebben graag! :P

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:30

Okee, dan heb ik niks gezegd :)
Misschien kan je met een kneedgum iets doen? Geen idee hoor, ik heb nog nooit met kleur iets gemaakt.

Over de ogen; Eerst HEEL goed kijken, desnoods een paar keer in het klad overtekenen, eerst de omtrek, dan het midden.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:33

Oke dank je wel :j
Kneedgum heb ik wel, maar wil aan deze nu niets meer veranderen, ben bang dat ik em dan verpest, t zijn best wat lagen over elkaar ;)

Ga de volgende keer ook maar eens met een raster proberen :P Dat wilde ik nu al (vandaar op A-4 afgedrukt) maar toch maar met de losse hand geschetst :P Wellicht zijn de verhoudingen dan ook beter :j