[FB] bewerking door beginner, graag tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

[FB] bewerking door beginner, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:37

Ik ben nog niet zo lang aan het bewerken en deze heb ik gemaakt in Photofiltre voor onze pensionhoudster, een eerste keer keer geknipt en geplakt en gefröbeld en ik vind m aardig gelukt. Ze wilde graag zo´n type foto van haar eigen fokje die voor het eerst in de Z liep dus ik aan de slag!

Het kan altijd beter maar tips en trucs zijn leuk om te horen!

Afbeelding

Jammer dat zn rechter voorvoetje er niet bij staat maar het ging even niet anders. Volgende keer beter...

Riddikulus

Re: [FB] bewerking door beginner, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:46

Ik vind het een mooie bewerking. Wat je misschien in het vervolg anders kan doen is het volgende:
Als je een achtergrond gebruikt met een thema (in dit geval het grazende paard), is het het mooiste als je die achtergrond laat meedoen met je bewerking. In dit geval had ik ervoor gekozen om het hoofd van het grazende paard vrij te houden van afbeeldingen. Dit had je bijvoorbeeld kunnen doen door je snijranden wat ruimer te nemen aan de linkerkant.

Hopelijk heb je er wat aan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:02

ja, daar zat ik zelf ook al mee te rommelen, er zijn geen ruimere snijranden, die foto is maar zo groot, ik heb nog geprobeerd de andere 2 paarden anders te plaatsen maar dit was de beste oplossing. Ik heb diverse standjes en formaten geprobeerd en zelfs nog gespiegeld maar dit kwam het beste uit.
Ik zou niet weten wat ik anders had moeten doen, het paard op de achtergrond groter maken misschien?
Er waren niet zoveel foto's om uit te kiezen van hetzelfde paard.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:06

Met welk programma heb je dit gemaakt?
Hoe heb je dit uitgeknipt?
echt netjes!!
Natuurlijk wel jammer van die voetjes. en ik ga ook mee met het commentaar van riddikulus

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:41

met Photofiltre zoals ik al in de beginpost had gezet :) en dan met de veelhoek uitknippen terwijl de foto uitvergroot was en plakken in de achtergrondfoto en dat met de andere foto ook herhalen. Naam toevoegen en klaar is klara.... (paar uur later dan....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:04

Ik vind het ook jammer dat het paard door z'n eigen hoofd heen loopt, denk dat ik een andere achtergrondfoto gebruikt had. Verder wel heel leuk gedaan en voor een eerste bewerking zeker niet slecht!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:09

echt heel netjes uitgeknipt zeg!! ik ging ook meteen aan de gang want ik heb ook photofiltre. Uitvergroten van foto had ik niet aan gedacht, maar ik krijg het niet zo netjes hoor

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:35

Sonja, ik had weinig foto's van hem en moest wát als achtergrond gebruiken, ik kon ook een hele andere achtergrond nemen maar dan was het effect van een collage van hem weg.
De eigenaar is er erg blij mee en ik heb lekker kunnen oefenen, ik neem de tips van hier zeker mee in mijn volgende 'projecten'.

Tries_en Faf, tipje: ik heb eerst de uit te knippen foto's dezelfde kleur gegeven als de achtergrond foto en ben toen pas gaan knippen, dan kun je je nog eens een 'foutje' veroorloven want dat zie je dan toch niet :D Ik heb bijvoorbeeld het gebied tussen haar handen en teugels niet uitgeknipt maar zo gelaten, door de kleur valt het echter niet op.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:17

aaaaah a goeie tip!