[SCH] Eerste werk voor thuis aan de muur.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[SCH] Eerste werk voor thuis aan de muur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:14

Hallo allemaal,

Ik teken nu al flink wat jaren. MAar ik heb van mezelf eigenlijk níks aan de muur.
Nu ga ik zowieso mijn kamer (Ik woon nog thuis ;) ), opnieuw behangen (Eindelijk het kinderbehang van de muur af, wat er al tig jaar hangt := :o Paardjes _O- ).

En nu moet er toch echt wat van mezelf aan de muur komen. Nu wil ik wat eenvoudige maar ook wat mooie werkjes ophangen. Een paar in kleur, en een paar in grafiet. Allen van mijn paardje. Dit komt op een muur, met wat grote foto's van mijn meisje ertussen.
En op een andere muur wat werkjes, die niet van mijn paard zijn, maar wel door mij getekend.

Nu heb ik een eerste werkje af. Viltstift met aquarel. En ondanks dat ik er maar een uurtje/anderhalf uur mee bezig ben geweest, wil ik hem toch graag even laten zien. Ik vind hem zelf namelijk een hele leuke uitstraling hebben!

De echte langdurige werkjes moeten nog even wachten. Want ik wil eerst mijn opdrachten afwerken uiteraard. Dit was even een "tussendoortje" zoals ik dat dan noem :)

AfbeeldingAfbeelding

Het is op a3. Met viltstift en aquarel dus.

Balou_k

Re: [SCH] Eerste werk voor thuis aan de muur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:20

Prachtig !! Niks aan toe te voegen.. Heel realistisch, toch heeft het zo iets van.. weet niet hoe ik het moet uitleggen. Heel mooi !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:31

Ik kan eventueel de foto bijplaatsen, mocht dat fijn zijn voor dees of geen ;)

Bedankt voor je compliment! Al mijn tekeningen zijn altijd erg realistisch, met veel contrast. En dit moest wel een werkje zijn, dat nog een beetje van mij herkenbaar was. Ik hoop dat dat er een beetje inzit.

Ik herken er wel echt mijn meisje in. Ondanks de weinige lijnen, en schaduwen. Dat was ook wel de bedoeling, anders kwam ie niet te hangen :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:34

Het heeft echt een striptekening uitstraling. Ik vind hem wel wat hebben!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:37

Leuke stijl :j anders dan wat ik normaal van je zie.
Ja, ik vind hem leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:40

Bedankt :D

@Cyn, inderdaad héél wat anders. Is ook heel erg wennen ineens kleur. Ik werk nóóit met kleur := Heb ook maar drie kleuren gebruikt. Grijzig zwart voor het hoofdstel. Roodbruin voor het lijf. En een paarsachtige voor extra door de schaduwen :o
Het mocht ook niet té worden. Want ik wilde hem juist simpel houden. Of stripachtig, zoals hierboven gezegt word :D

Blij dat hij zo leuk opgevat word! Deze gaat dus zeker aan de muur :j :D

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:56

Gaaf Astrid! Ik zou zeggen blijf dit door ontwikkelen, het is nu nog erg plat en misschien wat cliche.. niet negatief bedoelt overigens, maar het roept dat stripachtige bij iedereen op door de omlijning, ik zou het doorvoeren totdat het een herkenbare 'Astrid' stijl is.
Blijf zoeken in de balans tussen omlijning arcering en je kleurgebruik en maak er wat spannends van! :)) Goed bezig!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:01

Malenka schreef:
Het heeft echt een striptekening uitstraling. Ik vind hem wel wat hebben!

Juist dat zocht ik *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:12

Ik denk niet dat dit verder gaat ontwikkelen hoor Niek :n Vind zelf met grafiet werken zoo ontzettend fijn! Kleur ben ik niet zo van gecharmeerd :o Ik kan daar gewoon niet mee omgaan. Telkens van potlood wisselen, en bedenken welke kleur, en waar en .. Nee niks voor mij :n

Ik heb de Derwent ook niet meer. Omdat ik niet met kleur kon omgaan, heb ik ze destijds goedkoop aan iemand verkocht, samen met mijn doos pastel. Zij was op zoek naar of pastel, of derwents, maar kon niet kiezen. Heb haar geholpen ghihi.

Heb nu alleen nog aquarel. Maar vrees dat dit ook niet heel veel naar uiting gaat komen. Voor mij is mijn grafiet nog altijd het fijnste :j

Er gaat nog wel een zon werkje komen. Want ik wil als mijn muren straks mooi wit zijn. Twee van dit soort werkjes. Dus deze en nog een andere. En twee realistische werken met grafiet. En twee groot uitgeprinte foto's. Alles op a3, en in dezelfde lijsten.
Lijkt me erg mooi :j

Maar daarna.. Denk ik dat jullie niet veel kleur meer gaan zien :n Dit is dus echt een primeur :j

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:43

Astrid, wat een gave! Dit is het bewijs dat je dus WEL met kleur overweg kunt, maar als je dat niet wil moet je het vooral niet doen.
Ik herken ergens in de verte jou stijl wel terug, maar hij is ook totaal anders. Super!

Maar Kelly is toch vos O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:49

Kelly is vos ja :j

Maar ik had dus eerst alles al met stift opgezet. En dáárna met aquarel aan de gang gegaan. Nu heeft ze dus zwarte manen :')

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:38

Een keer wat anders _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:17

:')

Zomers is ze wit met vosmanen? :')