[FOTO] Time Sqaure, uitvergroten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

[FOTO] Time Sqaure, uitvergroten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:29

hi all!!

tijdje terug ben ik naar Amerika geweest en heb een aantal foto's die ik geweldig vind.. Ookal is dit niet de beste plaat die er tussen zat, ik wil deze heel graag laten uitvergroten voor in mn huisje.. heb hem bewerkt zoals ik hem uiteindelijk wil en daarna iets verscherpt (wegens kwaliteitsverlies met uploaden) en © erop gezet..

Even wat technische details voor de liefhebbers:
Geschoten met de nikon D300, Sigma 10-20 mm, F4.0-5.6
shutter: 1/400, ISO 400, F5,6 bij 15 MM

Graag heb ik jullie mening en tips!!! hij moet natuurlijk wel prefect zijn als ik hem laat uitvergroten ;) genoeg gepraat, here he is!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lontje op 09-01-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

_Miistral_

Re: Time Sqaure, uitvergroten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:31

Heb je 'm misschien ook in kleur, wil wel eens zien hoe die er dan uit ziet, misschien is die dan wat levendiger, zo zie ik die stad.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:31

hij is mooi!
heb je je idee bij de ikea weg? daar hangen ook zulk soort foto's!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:33

ja ik heb hem ook in kleur!!! Zal hem later even voor je uplaoden ;)

Ik wil hem zowiezo in zwart-wit met kleur details hebben.. vind ik super gaaf!!

neee hahahaha ik had dit idee al heeeeel lang!! Maar was niet in de gelegenheid om even naar new york te vliegen ;)

Ilsemarie

Re: Time Sqaure, uitvergroten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:35

heb het gevoel dat hij iets scheef naar links is, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn (een gebouw staat voor mijn gevoel wel weer helemaal recht)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:36

dat idee heb ik ook idd!! kan ook komen omdat je vertekening in je groothoek hebt en de weg links zit waar meer gebeurd dus hij 'zwaarder' toont.. maar ben er nog niet over uit!!!

Hier de kleur versie:
Afbeelding

Romyv

Re: [FOTO] Time Sqaure, uitvergroten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:38

ik heb het overdag en 'snachts met dezelfde instellingen gemaakt.. die van de nacht is overbelicht en deze is goed, apart he!!! :D

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:44

Ik vind de kleurenversie leuker omdat daar meer te zien valt,
maar de zwartwitte met kleureffecten mooier denk ik.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:45

oeh die kleurenversie vind ik egt cool!, apart ook, veel verschillende kleuren, laat het plaatje wat meer 'leven'
dat is toch een plaatje waar ik langer naar zou staren.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:30

ik vind de kleurenversie toch mooier omdat er dan volgens mij ook meer te zien valt. ik zou hem wel rechter maken met picasa ofzo want volgens mij is die een beetje scheef ;)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:32

Ik vind beiden erg mooi, maar ik zou voor de zwart witte gaan en dan die toren bij die Y splitsing, daar nog wat kleur aan toevoegen :j

Verder super +:)+

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:33

Gave foto, vind de z/w ook erg gaaf, mooie techniek vind ik het ook!
Is je huis geel/rood ingericht? Aangezien je voornamleijk gele en rode accenten erin houd, en de amerikaanse vlag.
Zou er zelf nog net wat meer kleuraccenten in houden, gelijkmatig verdeeld over het beeld.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:36

Ik vind hem erg gaaf!
Alleen vind ik die kodak in het geel wat storen.
Als het aan mij lag hadden alleen die taxi's in het geel gemogen. :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:48

Voor uit te vergroten zou ik voor een zwart-wit versie gaan maar dan zonder de kodak. De gekleurde zou ik veel te druk vinden om in mijn woonkamer te hangen.

Narrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:25

persoonlijk zou ik hem zwart wit doen, maar dan alleen de taxi's en de vlag in kleur houden, en de rest z/w ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:30

Voor mijn gevoel helt de foto een tikje naar links. En ik vind het zwartwit met kleuraccenten heel mooi, maar kodak zou ik niet doen. En de brandweerwagen rechtsonder weer wel (zodat het rood ook mooi in evenwicht is.)

Verder zou ik het zwartwitte iets lichter doen, het is nu net iets onderbelicht: er zijn geen (of in elk geval heel weinig) witte highlights in de foto. En dat maakt het toch wel wat somber terwijl het op zich een zonnige dag lijkt te zijn (als ik de kleurenfoto zie.)

Maar dan.... dan kun je 'm ook met trots aan de muur hangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:34

Ik vind 'm super! Zéker uitvergrootwaardig, en van mij zou 'ie GROOT in huis mogen!
Ik zou alleen nog een paar kleine dingetjes veranderen; iets meer contrast in je zwart/wit, ik vind het wit iets te grauw nu. En ik zou nog even kritisch naar de kleureffecten kijken, die vind ik nu iets te 'netjes diagonaal' liggen. Net als Shadow0 hierboven zou ik Kodak eruit halen en rechtsonderin nog een kleuraccent aanbrengen.
Mooi werk!!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:38

Ik ga idd nog even spelen met het rechtzetten.. Hoe donker die is zie ik niet goed omdat mn beeldscherm slecht is afgesteld :( maar zal hem iets lichter maken dan!

Kodak zit ik me idd ook aan te storen als ik er langer naar kijk.. Ga hem denk toch nog een keertje bewerken en iets meer taxi's eruit halen en idd die brandwagen is ook een goed idee!

thnxxx voor alle complimenten!! moet toegeven dat dit naar mijn smaak nog niet eens de beste foto van mn hele vakantie is hahaha

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:40

Romyv schreef:
Ik ga idd nog even spelen met het rechtzetten.. Hoe donker die is zie ik niet goed omdat mn beeldscherm slecht is afgesteld :( maar zal hem iets lichter maken dan!

Kodak zit ik me idd ook aan te storen als ik er langer naar kijk.. Ga hem denk toch nog een keertje bewerken en iets meer taxi's eruit halen en idd die brandwagen is ook een goed idee!

thnxxx voor alle complimenten!! moet toegeven dat dit naar mijn smaak nog niet eens de beste foto van mn hele vakantie is hahaha

Ga je nu alleen maar geel-rood accenten gebruiken? Als je dat doet zou ik ook de M van de Mcd erbij doen :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:45

Die had ik eerst eruit ja!! Maar de plek van de M is niet zo mooi en ik ben zelf echt een mac hater dus komt ook niet heel geloofwaardig over ;)

Ik denk dat ik de taxi's ga doen, die brandweer auto rechts onder, de vlag en de reclame dingen in het midden zeg maar.. goed idee?

ow en recht zetten O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:46

Aantal taxi's zou ik niet verminderen, geeft heel mooi diepte in deze foto vind ik. Alleen die ene gele taxi rechtsonderin vind ik niet zo functioneel. Die was me net bij de eerste keer bewonderen niet eens opgevallen zelfs.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:46

Gave foto! Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen de z/w versie en de half z/w, half kleur. Vind ze allebei erg goed gelukt!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:49

de vlaggenmasten storen wel wat in het beeld, vind ik...
wij hadden een foto waarbij alleen de taxi's geel bleven, in jouw geval zou ik alleen de taxi's en de vlag in kleur laten, krijg wel weer zin in NY als ik dit soort foto's weer zie...

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:43

Ik denk dat ie mooier is als je alleen de taxi's in kleur laat.

Leuk voor aan de muur :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:25

De M van de Mac is ook een leuke, en de A op het middelste gebouw.
En dan wat meer taxi's en de rode wagen rechts, dan krijg je meteen wat meer overallcompostie ipv diagonaal.