[FOTO] Wintersport.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LetsgoKelly

[FOTO] Wintersport.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 18:41

Helaas was er weinig sneeuw in Oostenrijk maar ik heb toch geprobeerd om wat plaatjes te schieten.
Hopelijk hebben jullie nog tips voor mij hoe ik mezelf kan verbeteren en eventueel meer uit mijn foto's te halen.

Ik vond het moeilijk om een goed standpunt te nemen om de bergen veraf op de foto te zetten. Wat is nu mooi op de foto en wat kan ik beter weg laten. Ook de kleuren en de sneeuw was lastig om te fotograferen, heeft iemand hier nog tips voor? Of eventueel dingen om op te oefenen?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Heb ik bewust scheef genomen, vond het wel wat hebben
.
Afbeelding

4.
Afbeelding

_BLOEMPOTJE

Re: [FOTO] Wintersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:13

Ik vind 1 en 4 echt super +:)+

2 en 3 spreken mij niet echt aan, komt denk ik doordat de kleuren er niet echt uitspringen.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:59

Bedankt!
Dat kan wel kloppen ja. Er mist ook iets denk ik maar ik weet niet wat..

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:46

Dat heb ik ook, 1 en 4 spreken me echt aan, heel mooi qua kleuren enzo. maar de andere 2 spreken me niet aan
bij 2 denk ik omdat het wat druk en rommelig lijkt, en de kleuren zijn best wel somber, en ik vind het onderwerp niet zo bijzonder
bij 3 vind ik persoonlijk het schuine juist niet mooi, de kleuren lijken hierbij ook wat somber en ook is ie wat rommelig, zoals dat er links in beeld die takken enzo en de hele setting vind ik hierbij ook niet zo interessant
ze zijn niet lelijk maar vergeleken met 1 en 4 zijn dat de dingen waardoor ik denk dat ze me niet aanspreken ;)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:27

Bedankt!
Ik denk ook dat de kleuren wat somber zijn en er zit niet zoveel diepte in bij foto 2.

3 is inderdaad rommelig ja. Zou eigenlijk net een stukje verder ervoor hadden moeten staan denk ik.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:36

1 en 4 zijn echt super mooi! 2 en 3 vind ik minder, vind ze niet zo interresant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:07

1 en 4 vind ik erg mooi, maar de schuine vind ik juist irritant terwijl hij "recht" gewoon mooi was geweest.
De 2e is op zich qua standpunt een mooie foto, maar ik mis zowel scherpte/diepte als kleur. Ik vind 'm in alle opzichten wat te vlak.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:36

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal onnodig korte berichten verwijderd. Graag zien we dat je wat meer verteld dan alleen 'wauw wat mooi'. Vertel waarom je het mooi vind en geef tips. Of vertel juist wat je niet mooi vind.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 07:58

Bedankt Sonja, daar heb je een punt over foto 2. Bedankt!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:27

F1 : mooie kleuren, mooie compositie :j
F2 : qua kleur misschien nog ietswat ermee spelen of met contrasten. Ik vind het verder een hele mooie foto. Mooi lijnenspel zit erin.
F3 : Mooi en ik denk dat het scheve ook wel iets toevoegt maar ik vind hem flets of wat dof over komen. Er mist kleur..
F4 : Mooi MAAR dan in een andere crop :j. Hoe en wat voor krop daar ben ik nog niet helemaal uit maar wel anders dan dit :). Ik vind er zoveel verwarring in namelijk ivm met het grote deel lucht en berg en dan de lijn mist die het eigenlijk wat opbreekt en daaronder weet ik eigenlijk bijna niet meer waar ik naar kijk. 1 heeft dat ook maar toch vind ik die veel kalmer om naar te kijken.