[DIGI][WIP] Meisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinM

[DIGI][WIP] Meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 11:00

Mijn allereerste tekening op bokt. Nou ja, WIP op bokt. Een tekening kun je het nog niet noemen.

Digitaal tekenen trok me al een hele tijd. Het leek me zo gaaf om dat te kunnen! Maar ik had geen tekentablet. Dacht ik. Gekeken wat de prijzen zijn en ai, wat is een wacom tablet duur. Toch maar niet dus. Tot ik met het opruimen van mijn vaders spullen een tekentablet tegen kwam. Hadden wij die al die tijd al in huis dan? Ja dus! Goed, het is een heel simpel oudje met kuren, maar wat gaf het. Ik kon beginnen met digitaal tekenen. Mocht ik het echt leuk vinden dan kon ik gaan sparen voor een betere.

Tablet aangesloten op de computer, joepie, het werkt! Tenminste, het tablet werkte met de computer. Het tablet en mijn hand ging iets minder. Bah wat viel dat tegen! Schetsen wilde niet lukken, lijnen bibberden, een simpel rondje of een rechte lijn was een hele opgave. Zat er een schets tussen die enigsinds ergens op leek, dan mislukte de tekening wel bij het inkleuren. Wat een ramp!

Dus ik zat op de stoel te mokken, het tekentablet werd tegen de muur gesmeten en de moed was opgegeven. Ik zou nooit meer een poging wagen.

Mis dus, het begon toch weer te kriebelen. Veel gelezen, verschillende technieken gaan uitproberen, veel schetsen en plotseling begon het ergens op te lijken.

Deze tekening is nog lang niet af, maar je kunt in ieder geval zien wat het is. Ben er dus best wel een beetje trots op. Er zitten nog heel veel verbeter punten aan, maar ach, ik begin het net onder de knie te krijgen.

Afbeelding
De schets, nog steeds bibberig en nog lang niet wat het wezen moet

Afbeelding
Heel wat uurtjes later, de basis is er.

Afbeelding
Verder gegaan met het uitwerken van het linkeroog en de make-up aan die kant.

Ik ben me ervan bewust dat een aantal dingen nog niet kloppen.
-Ze kijkt scheel (laat ik denk ik zo)
-Haar rechterwenkbrauw klopt niet
-Meer schaduw op de kaken/wangen
-Mond heeft nog veel aandacht nodig
-Kaken zijn nog niet gelijk

Dit ga ik proberen om in de volgende stappen op te lossen.

Tips en technieken zijn van harte welkom!

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:02

ziet er goed uit!

er zijn alleen twee dingen waar ik niet zo weg van ben, dat zwarte lijntje om het oog en de wenkbrauwen, die lijken niet zo realistisch.

ben je lid van deviantart? daar staan een paar hele goede tutorials;)

edit* dat had ik trouwens ook met mijn tekentablet maar nu kan ik er goed mee overweg. maar goed dat je tablet niet stukging toen je hem tegen de muur smeet haha!

CalvinM

Re: [DIGI][WIP] Meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 11:05

Ja, daar ben ik lid van en zoek heel veel op tutorials. Als ik ze lees dan begrijp ik het wel en lijkt het heel simpel. Maar in de praktijk!

Ben het met je eens over dat lijntje om de ogen. Even kijken of het lukt om die te veranderen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:07

ziet er al leuk uit ik vind het rechter oog prettiger om te zien. Kan niet wachten om zelf aan de slag te gaan.

Ben benieuwd hoe je hem verder afwerkt.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 14:09

update:
Afbeelding

Zwarte rand om de ogen weggehaald en wimpers ervoor in de plaats. Geprobeerd het rechteroog iets minder scheel te maken.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:13

Mooi hoor,
Alleen de ogen verschillen een beetje van kleur :o

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:34

klopt, ben nu met het rechteroog aan het werk :)