[TEK] King

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijk

[TEK] King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 14:36

Mijn eerste topic op UK :D

Nieuw jaar, tijd voor verandering, dus ook voor tips.

Ik teken eigenlijk al zolang als dat ik een potlood op papier kon krijgen. Maar de laatste maanden heb ik besloten dat ik mijn stijl wilde veranderen, ik was niet meer tevreden mijn oude stijl. De eerste tekening in mijn nieuwe stijl: http://i28.photobucket.com/albums/c204/vampie12/Art/DSC_0075.jpg Dat was voornamelijk oefening en kijken hoe het zou uitpakken.

Dit is mijn tweede tekening, waarover ik erg tevreden ben. Maar natuurlijk kunnen er altijd dingen verbeterd worden !
Ik heb deze op simpel printpapier getekent met simpele potloden, van 4H tot 6B (ik werk het liefst met de B potloden) In deze tekening heb ik ongeveer een uur of 20 á 25 uur werk gestoken.

Afbeelding

Tips zijn van harte welkom.
Ik heb inmiddels een fatsoenlijk tekenblok aangeschaft, zodat ik niet meer met printpapier hoef te werken. En ik hoop uiteindelijk ook met pastel te kunnen tekenen, maar dat komt nog. Eerst mijn gewone potloodtekeningen perfectioneren.

Natalie1993

Re: [TEK] King

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:34

Leuk :)!
Oog vind ik echt goed gedaan :j.

Het linkeroog loopt wel een beetje raar, dat is zonde!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:40

Ik vind dat er wel wat meer schaduw in de tekening mag komen: het oog lijkt er nu te zijn 'opgeplakt', plus dat donkere stukje wat boven het oog zit. De oren vallen nu ook te veel op omdat deze donker zijn. En het linkeroog - voor de kijker - lijkt iets lager te mogen. Verder ben je echt goed bezig hoor! :) Vind het al knap genoeg dat je dit tekent op glad printpapier.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:46

Ik zie hem er helemaal in terug, gewéldig!

Zou het zelf niet kunnen!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:48

Mooie tekening, en leuke uitstraling heeft het paard. Hij is alleen nog erg plat, je moet wat meer durven te spelen met contrasten en structuren er zit nog geen verschil in de haartjes van de vacht en de haren in de manen bv, terwijl haar uit de manenkam toch een stuk stugger is en misschien wel higlights bevat.
Je bent op sommige stukjes wel bezig met schaduwen, maar dit lijkt nog een beetje random gedaan te zijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:52

25 uur :oo zo zo, :j

oren,ogen en vooral het halster echt super netjes,
alleen zoals janigue ook zegt, nog wat platjes..
Teken contrast,schaduwen(van het halster) en maak
lichte haren en donkere haren (wat als glans dient)
dan komt het hele paard nog beter uit het papier bij wijze van

succes !

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 08:57

Dank jullie wel!
Het is nog erg wennen om al die haartjes te tekenen, voorheen deed ik dat nooit. Er was wel iets wat ik miste aan de tekening, maar ik kon er echt mijn vinger niet op leggen. Maar inderdaad, nou zie ik ook bijna geen schaduw (terwijl ik het idee had dat het allemaal te donker werd toen ik aan het tekenen was).
Ik moet nog meer durven en meer doen, af en toe een paar fouten maken. Inmiddels heb ik al een beetje geprobeerd op mijn echte tekenblok, de B potloden komen daar al veel donkerder op uit, dan op printpapier. Voorheen heb ik nooit een schetsboek of iets dergelijks gehad, altijd alleen maar printpapier. Ik denk dat ik er nog heel wat op kan oefenen, op m'n tekenblok :D