Als eerste: een ontzettend gelukkig en gezegend Nieuwjaar toegewenst!
Voor diegene die het nog niet weten, dit is het vervolg op What shall we do I. Het beste is eerst deel I te lezen voordat je dit deel gaat lezen.
What shall we do I: [UK] [VER] What shall we do?
Verder zullen we proberen elk weekend een stuk te plaatsen! Bij deel I is het niet altijd gelukt, maar we doen zeker ons best.
Verder wensen wij jullie weer veel leesplezier en zijn we benieuwd naar jullie commentaar en tips! (wel vriendelijk graag

Citaat:Abbigail
“Wauw!” Fluister ik zachtjes. “Ongelofelijk! Dit… Het is… IK ben gewoon sprakeloos. Het is zo mooi hier. Nog veel mooier, reusachtiger, imposanter, indrukwekkender,… “ “Ja, je bent echt sprakeloos.” Onderbreekt Casey mij in de opsomming. Even kijken we elkaar aan en schieten dan in de lach.
“Maar…” gaat ze verder als onze lachbui voorbij is en we weer over het immense spektakel kijken. “Je hebt wel gelijk.” Even kijk ik opzij naar Casey en glimlach. “Twijfel nooit aan mijn oordeel.” Zeg ik met een opgeheven vinger en kijk Casey hooghartig aan. “Jaja, dat zal ik onthouden.” Zegt Casey lachend en uitdagend. Daarna zijn we weer stil en kunnen onze blik niet meer los krijgen van het landschap. We zijn in de Amerikaanse staat Arizona en de Grand Canyon strekt zich voor onze ogen uit. Ik had nooit verwacht dat ik zo onder de indruk zou kunnen zijn van wat steen. Maar dit is gewoon onbeschrijfelijk! De rood, bruine rotspartijen strekken zich voor ons uit tot aan de horizon, alsof er niks anders bestaat op de wereld. Alsof je alleen op de wereld bent. De zon staat nog niet zo heel hoog aan de hemel, waardoor zich ook grote schaduwen op de rotsen bevinden. De bergen zijn honderden meters hoog. Onder ons bevindt zich de diepe kloof, waarin het water van de Colorado zich al honderden jaren een weg baant tussen de bergen door.
Het is een paar weken geleden dat we het grote nieuw hoorden. Sinds die tijd is er weinig veranderd. Afgezien van de relatie tussen Casey en mij. We kenden elkaar als vriendinnen, een vriendschap die zich in korte tijd ontwikkelt had. Mede dankzij de omstandigheden, maar echt elkaar kennen deden we nog niet. Casey had geen idee van wat ik de afgelopen achttien jaar had meegemaakt, maar dat had ik net zo min van Casey. Het belang om elkaar beter te leren kennen, leek ineens veel belangrijker. Dus besloten we dat we er een tijdje tussenuit moesten. De drukte die we beiden hebben meegemaakt, was even genoeg en zeker de onverwachte informatie. Natuurlijk is alles wat we de afgelopen tijd hebben meegemaakt erg leuk, maar nergens hebben we tijd voor onszelf gehad. We besloten om samen op vakantie te gaan, om bij te komen en zo elkaar beter leren kennen. Al snel waren we tot de overeenstemming gekomen om naar de Grand Canyon te gaan. Daar zouden we wat rust kunnen krijgen. Elkaar beter kunnen leren kennen en gewoon even heerlijk te kunnen genieten. George vond het een goed idee en zorgde ervoor dat we drie dagen na onze beslissing al in het vliegtuig zaten. George… De man waarmee het allemaal begon. Al die jaren was hij bang geweest dat hij de grootste fout van zijn leven had gemaakt. Ach, hij kon er uiteindelijk ook niets aan doen. Het was de enige oplossing. De man die onze levens zo ingrijpend heeft veranderd is ons ook erg dierbaar geworden. Hij is de enige die onze ouders goed gekend heeft en daarnaast is hij gewoon geweldig!
Pas laat in de avond stappen we ons hotel weer binnen. “Dat was echt ongelofelijk!” zeg ik opgewekt tegen Casey, die er even opgewekt bijloopt als mij. Snel halen we even onze kamersleutel en nemen de lift naar boven. Genoeg gewandeld voor vandaag, die trap kan er echt niet meer bij! We slenteren naar onze kamer toe en laten ons beiden op bed vallen. “Mijn benen doen het niet meer.” Zegt Casey en maakt een diepe zucht. “Vertel mij wat.” Zeg ik en besef nu pas dat mijn benen inderdaad helemaal kapot zijn. We zijn ook de hele dag aan het wandelen geweest. “Nog bedankt voor de tip om mijn hakken niet aan te trekken.” Hoor ik Casey zeggen. Ik probeer er nog wat aan te doen, maar kan het niet inhouden. Ik begin keihard te lachen, tot de tranen over mijn wangen stromen. Casey kijk mij verontwaardigd aan. “Niet iedereen is zo briljant als jij.” Zegt ze nog een beetje snibbig en ik besluit er maar niet op in te gaan. Ik veeg de tranen van me gezicht en word weer serieus. “Ik ga even in een warm bad.” deel ik mee, maar Casey luistert volgens mij al niet meer. Ze ligt met haar ogen dicht op bed en ik vraag mij af of ze misschien al in slaap gevallen is.
Even later stap ik in het heerlijke warme water. Terwijl ik zo relaxed in het bad zit laat ik alles van vandaag eens even rustig voorbij komen. Het was echt een heerlijke dag. Zo samen met mijn zus in de natuur, het uitzicht van de rots… Ja het was echt geweldig!
Casey
De volgende morgen word ik al vroeg wakker, van het felle zonlicht dat naar binnen komt. Ik draai mij om en kijk naar Abbigail die nog slaapt. Even kijk ik om mij heen, maar besluit dan mijn bed uit te komen. Als ik vast ga douchen, dan kan Abbigail mooi na mij en hoeven we niet op elkaar te wachten. Ik gaap en strek mij even uit. Wat heerlijk om even niets te moeten. Gewoon te mogen uitslapen en dan weer een rustig dagje voor de boeg. Vervelen doe ik mij niet snel en al helemaal niet op vakantie. Nog in mijn ogen wrijvend loop ik naar het raam toe. Het water van het zwembad glinstert onder mij in de zon. Dat is wel een goed idee. Gewoon even lekker bij het zwembad zitten. Genieten van een drankje…
Lachend stappen we samen naar het zwembad. Zodra we buiten komen, moet ik knipperen met mijn ogen tegen het felle licht. Ik kan er niets aan doen, maar mijn glimlach word nog beter. Dit wordt echt een heerlijke dag! Dat kan niet anders. Samen zoeken we een plekje dicht bij het zwembad in de zon. Handig laat ik mijn zomerjurkje van mij afvallen en stap eruit. Intussen valt mijn blik op een van de werknemers van het hotel, die het zwembad in de gaten houdt. Zijn ogen glijden over mij heen en ik kan er niets aan doen om even verlegen te glimlachen. Hij glimlacht terug, maar wendt daarna zijn blik af. Ik schenk er geen aandacht meer aan en ga op het ligbed zitten. Even kijk ik opzij en zie dat Abbigail al languit ligt en ik volg haar voorbeeld. Een tijdje lig ik stil, te genieten van de warmte en de rust om mij heen. Toch word ik wat onrustig na enige tijd, want niets doen is niet echt mijn ding. Op mijn ellebogen kom ik wat overeind en kijk even om mij heen. Opnieuw betrap ik de jongen erop dat hij naar Abbigail en mij zit te kijken. “We hebben bekijks.” Zeg ik terloops tegen Abbigail. “Hmm… Wat?” “Die jongen…” Abbigail kijkt op. “Oe… die ziet er goed uit!” zegt ze zachtjes. Ik knik. Dat zeker! “Kom we gaan zwemmen.” Zeg ik tegen haar. Zij knikt en samen lopen we naar het water. Ik stop mijn teen in het water, maar trek gauw mijn voet terug. Het water voelt ijskoud aan. Even heb ik een herinnering van vroeger. Elke ochtend zwemmen in de zee. Ook al was het nog zo koud! Nog steeds is zwemmen een van mijn favoriete dingen. Zodra het kan duik ik ergens het water in. Ik kijk Even naar Abbigail, zij vertelde dat ze ook altijd s’ ochtends ging zwemmen. Gek, dat we zo ver weg van elkaar woonden, maar zoveel gelijkenissen hebben. Zelfs in ons doen en laten!
Opeens komt de jongen die de hele tijd al keek naar ons toe. Abbigail stoot mij aan, al was het niet te missen. “Hallo. Deze brief is voor jullie.” Is het enige wat de jongen zegt. Ik blijf hem aankijken, terwijl Abbigail snel reageert en de brief aanpakt. Ze maakt hem open en leest de inhoud. De jongen blijft naast mij staan en ik begin te blozen.
“We gaan.” Zegt Abbigail opeens. Vragend kijk ik haar aan maar zonder op een reactie van mij te wachten trekt ze mij mee. “Doei.” Roep ik nog snel. Waarna ik me meteen nogal stom voel. Het klonk als een verliefd schoolmeisje. “Wat is er nou aan de hand?!” Vraag ik geïrriteerd aan Abbigail. “Lees de brief.” Zegt ze alleen en geeft de brief aan mij. Ondertussen is ze bezig met onze zwemkleding in de tas te doen.
Ik open de brief.
Vroegtijdige terugkomst. Sta klaar bij de rivier Gila waar hij uitmondt in de Colorado vandaag 16.00 uur.
Ik draai met mijn ogen. Ja hoor, begint het nu alweer?! Ik kijk even naar Abbigail die al bijna helemaal klaar is. De vakantie was juist zo leuk. En die jongen… had nog wel gehoopt hem even te kunnen aanspreken. Hoe wist hij trouwens aan wie hij de brief moest geven? Misschien hield hij ons al wel de hele tijd in de gaten. De hele vakantie? Of… Ach, wat maakt het ook uit. Ik zie hem toch nu nooit meer. Met een diepe zucht pak ook ik mijn spullen in en doe mijn jurkje aan. Gaan we nu alweer een nieuw avontuur tegemoet?
Groetjes,
Jeltien & Daniëlle