[TEK] avatar (film)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anoeska1990

[TEK] avatar (film)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 13:18

Ik was helemaal verbaasd hoe mooi de natuur en zijn bewoners waren van de planeet Pandora van de film Avatar, dat ik een paar plaatjes opgezocht had. In wilde weg ben ik voor de lol gaan schetsen.

Toen ik de schets in wou 'kleuren' had ik eerst mijn 'grijze' vulpotloden te voorschijn gehaald. Maar ook weer in wilde weg kleurpotloden opgescharreld van boven en toch een poging gedaan tot inkleuren met kleurpotlood.

Dit is de eerste keer dat ik in kleur teken en de kleurpotloden zijn ook van die 'kinderpotloden' van vroeger :+

Ik vond het erg leuk om deze te maken en ben ook een paar keer nonstop doorgegaan tot half 2 's nachts :P

Deze tekening is dus ontstaan uit wilde weg, maar ik vond hem toch wel wat hebben.

schets:
Afbeelding

en af:
Afbeelding

groetjes Anoeska1990

ps kan geen vlechtje meer zien :+ en dit zal mijn laatste tekening van het jaar worden, nu weer goed bezig voor school.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 28-12-09 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in hoofdletters gezet.

LaUrOssssss

Re: [tek] avatar (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:22

wauw dat is geweldig gedaan!
ik vind je kleurgebruik heel mooi egaal (niet streperig dus ;) ) en echt bij de tekening passen!
super mooi!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:01

Erg mooi geworden. Duidelijke vlechten, goed neergezet. Ik weet niet precies hoe ze eruit moeten zien, dus daar kan ik weinig op zeggen. Wel had het misschien mooier geweest als het wat dekkender was neergezet :) Maar ik vind het erg leuk gedaan.

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:16

Ik vind hem erg goed gelukt ! Het blauw mocht iets duidelijker zijn, is nu nog erg licht. Maar ondanks dat zag ik er meteen Jake en Neytiri in :D (de natuur en de bewoners van Pandora zijn inderdaad schitterend!)

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 18:23

Erg bedankt voor jullie reacties, het lichte valt in het echt wel mee, ik ( is persoonlijk natuurlijk) vind het wel een klein beetje bij de tekening passen en in het echt is het iets dekkender (komt niet helemaal goed op de foto naar voren).

Limitless

Re: [TEK] avatar (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:03

Reageer normaal niet echt bij topics maar het is dat ik dit zo'n pracht film vind en dat jij dit zo mooi getekend hebt :) Echt goed gedaan! :D

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:46

Ik vind hem echt supermooi en ben geboeid door je kleurgebruik!
Zou je mij willen uitleggen hoe je die witte glinsteringetjes in de gezichten hebt gemaakt?

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 11:54

Kyno schreef:
Ik vind hem echt supermooi en ben geboeid door je kleurgebruik!
Zou je mij willen uitleggen hoe je die witte glinsteringetjes in de gezichten hebt gemaakt?

ten eerste bedankt voor jullie reactie's en ik had verwacht dat ik bovenstaande vraag zou krijgen :Y) . Dat is eigenlijk een heel verhaal.
Eerst dacht ik, ik doe het met gum, maar dit werd niet duidelijk genoeg. Toen heb ik witte potlood gebruikt, maar dat had ook niet het gewenste effect. Toen pastel geprobeerd, maar dat werkte ook niet. En toen het simpelste van het simpelste gepakt, witte verf en een tandenstoker :+ , en dat werkte wel.

reslicun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:08

Mooi! Ik weet wel van welk plaatje dat is nagetekend, is je goed gelukt. toch mis ik wat schaduw waardoor de tekening meer tot leven komt.

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 12:13

reslicun schreef:
Mooi! Ik weet wel van welk plaatje dat is nagetekend, is je goed gelukt. toch mis ik wat schaduw waardoor de tekening meer tot leven komt.

Daar heb je misschien gelijk in. Aangezien dit mijn eerste 'kleur' tekening is, wist ik niet precies hoe ik (meer) schaduw er mooi in moest zetten, zegmaar.

moonagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:55

Ik vind hem echt prachtig ingekleurd, bij sommige mensen word het wel eens streperig, bij jou is dat totaal niet het geval!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:57

zo die is gaaf!
mooie kleuren gebruik :)

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:19

Zo die is echt super gaaf zeg! Die vlechtjes wat een werk zou dat moeten geweest zijn!

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 11:36

Bedankt voor jullie reactie's, het verrast me een beetje dat jullie het kleurgebruik goed vinden.

De vlechtjes waren inderdaad veel werk, op het laatst had ik daar toch een heel snel trucje voor gevonden :D

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:08

Vertel!
Ben benieuwd naar het vlechten-trucje.

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 21:19

Dat is moeilijk uit te leggen. Ik tekende eerst de omtrek van de vlecht. Een vlecht heeft boogjes zegmaar en het ene boogje begint in het midden van het andere boogje aan de andere kant van de vlecht.

Dan maakte ik een ovalen rondje in de boogjes aan de ene kant en daarna aan de andere kant. Het ovalen rondje aan de rechterkant begint op de helft van het ovalen rondje aan de linkerkant van de vlecht (net zo als die boogjes), en dit de hele vlecht door. Daarna 'kleur' je de bovenkant en onderkant (is schaduw op de vlecht) van het ovalen rondje in en hou je in het midden van het ovalen rondje wit (=lichtinval op de vlecht).

Dit trucje werkt wel alleen bij de kleine vlechtjes. bij de grootte vlecht heb ik het iets natuurgetrouwe gedaan :Y)

Ik hoop dat je het snapt. Een betere uitleg als dit kan ik eigenlijk niet maken :o Bekijk de vlechtjes op de tekening er maar bij, misschien is het dan duidelijker.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:54

Inderdaad, ik snap het :)

Het is je wel goed gelukt zeg!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:26

Nou reageer ik ook maar even ^^

Ik liet hem gister nog aan mijn zusje zien, hij is echt te gek!

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:05

bedankt allemaal voor de reacties.
Norway_girl, vind ik toch een leuk compliment dat je hem aan je zusje laat zien :P.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:01

echt mooi gelukt. de karakter van hun zie je er gewoon uitkomen.
als ik jou was zou ik kijken of je ook nog andere potloten kan krijgen :P dan word en nog mooier (als dat kan vind dit echt super)
alleen in de film zijn ze misschien nog ietsie blauwe. maar dat maakt echt niet uit

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:03

Wauw, heeeeeeeeel goed gelukt!! Vind de neus van Jake nét even wat te breed, maar je hebt het goed voor elkaar zeg.. En ik snap dat je even geen vlechtje meer kan gezien :+ :))

Edit.. Ownee... valt reuze mee!! :=
Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:37

Heel mooi :) . Ik wil wel meer van je zien.
Heb hier weinig op aan te merken. Buiten dan dat in de vlechtjes van het meisje even veel contrast mag van mij als in de vlechten van de jongen. Maar da's kwestie van smaak. :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:39

jeetje, wat heb je dat onwijs mooi gemaakt zeg! Echt prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:43

Wauw! In een woord geweldig :wow:
Heb verder geen commentaar.

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 14:07

Ik had geen reacties meer verwacht, toch bedankt voor deze reacties.
@ Pinkie87, je hebt waarschijnlijk gelijk. Ben al wezen kijken voor andere kleurpotloden, maar schrok van de prijs.
@ Wolinlotte, tja... ze hebben nou eenmaal een brede neus :+ .