Ik ben sinds korte tijd begonnen met tekenen en ik vind het echt heel leuk om te doen. Ik heb nooit echt tekenles gehad o.i.d. en hoop daarom dat jullie mij kunnen helpen met het aanbrengen van diepte in een tekening. Ook wil ik graag tips over het tekenen van structuren; zoals in de vacht.
Als voorbeeld laat ik nu een tekening zien waarmee ik op dit moment bezig ben.
Bij deze specifieke tekening vind ik het heel moeilijk om iets met de bruine delen te doen..hoe zouden jullie dat doen?
Alle andere tips zijn ook welkom!
Foto:

Tekening tot nu toe:

Alvast bedankt!!

het bruin maak je wat donkerder dan het wit maar dat heb je al helemaal goed....als je haartjes wilt tekenen kun je een hb of nog iets hardere potlood gebruiken....de snorharen zijn op de laatste foto wel wat te grof geworden, die kun je beter ook met een hb of net een iets hardere potlood neerzetten....ben helemaal weg van de pootjes/tenen die je getekend hebt. de oortjes zijn erg goed gelukt. naast het, voor ons, linker oor mag er nog wat meer schaduw komen net als bij het rechter oor.
........je kan nog verder gaan met de schaduw op het hoofd, boven de bruine wenkbrouwen en aan de buitenkant van de ogen en op het lijf mogen de zijkanten nog wat donkerder. lichtval, voor ons, links boven het lijfje is helemaal goed.