[TEK] arabiertje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

idsie

[TEK] arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 17:48

hallo iedereen.

ik heb mijn verzorgpaardje majidah (van arabianranch) maar even nagetekend. ik vind hem zelf super gelukt^^.

hier komt AR majidah S de foto
Afbeelding

en de tekening
Afbeelding

commetaar toegestaan. maar valt niets meer aan te veranderen:)
gemaakt met pastel potloden!

Kyno

Re: [TEK] arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:03

Ik vind hem erg mooi geworden!
Het enige wat me heel erg opvalt is dat het (voor mij) rechter oor er vreemd uitziet.

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:31

Ik vind hem erg leuk. Ik heb niet zoveel verstand van pastel potloden maar ik vind de lichtinval erg mooi gedaan. HOe die tekening naar onderen is uitgewerkt, had ik misschien iets anders gedaan (maar dat is een kwestie van smaak denk ik :Y) ).

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:36

Prachtig gedaan hoor. +:)+

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:40

Ik vind hem ook heel erg mooi geworden, erg knap.
Alleen de oren kloppen niet helemaal, maar dat lijkt me het enige ;)

SarahLynn

Re: [TEK] arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:14

wauw, erg mooi.
Ik kijk een beetje raar tegen het rechterneusgat aan?

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 12:50

anoeska1990 schreef:
Ik vind hem erg leuk. Ik heb niet zoveel verstand van pastel potloden maar ik vind de lichtinval erg mooi gedaan. HOe die tekening naar onderen is uitgewerkt, had ik misschien iets anders gedaan (maar dat is een kwestie van smaak denk ik :Y) ).

ik zie net dat ik de verkeerde ingescande heb neergezet!. ik zal zo even de goeie plaatsen:$. hij is namelijk wel afgewerkt. geldt ook voor de oren en neusgaten. oeps:$ foutje

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:45

(Voor mij) linker oor is groter dan het rechter en wil je het perspectief respecteren dan moet het andersom ;) . Wat verder weg is, is kleiner.
Het hoofd + neusrug mist veel diepte, omdat je je lichtinval wat verkeerd hebt gelegd. En op het linker neusgat ligt een laag huid opgestapeld :P .
Verder had je wat meer en andere kleuren mogen gebruiken vind ik. En de hals en kaak heb je heel mooi gedaan :)

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 20:13

marjoke schreef:
(Voor mij) linker oor is groter dan het rechter en wil je het perspectief respecteren dan moet het andersom ;) . Wat verder weg is, is kleiner.
Het hoofd + neusrug mist veel diepte, omdat je je lichtinval wat verkeerd hebt gelegd. En op het linker neusgat ligt een laag huid opgestapeld :P .
Verder had je wat meer en andere kleuren mogen gebruiken vind ik. En de hals en kaak heb je heel mooi gedaan :)

hallo marjoke.
het woord respecteren is niet echt gepast in deze zin:). maar iig de afmetingen zijn verder prima. kheb hem vergeleken door ze in photoshop over mekaar te leggen. en daar is dus niets verkeerds aan. in bovengaand bericht staat ook dat dit niet de juiste scan is die er onder staat als tekening:P. deze volgt nog.! kleuren kloppen idd niet:). omdat ik het contrast heb verhoogt in photshop zodat hij niet te licht. op de werkelijke tekening zijn de kleuren wel goed:)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:19

Ik denk niet dat je begrijpt wat Marjoke bedoelt. Misschien kloppen ook de buitenlijnen wel, maar de invulling daarvan niet geheel, dat hoeft niet alleen door afmetingen te komen maar dat kan ook door de manier van inkleuren komen. Daarbij vind ik dat je, je erg defensief opstelt. Je plaatst hier een tekening, en daar krijg je met of zonder toestemming want daar zijn nou eenmaal de standaard regels voor op UK, commentaar op. Daar kan je veel nuttige tips mee krijgen, en dus jezelf verbeteren.

Edit: met kleuren wordt niet bedoelt de tint bruin die je hebt. Maar meer kleur, zoals rood, blauw ed toevoegen in je tekening. Niet alleen beperken tot bruin, zwart en wit.