[SCH] Ideale in acryl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chel_

[SCH] Ideale in acryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:14

Hey allemaal,

Inmiddels mijn tweede topic op UK. Weer een acryl verf op een 30 bij 40 cm aquarel papier. Bij het vorige werk had ik met name problemen met de achtergrond. Dit keer is het beter gegaan. Dit werk heb ik gemaakt voor de eigenaren van de hond. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van een foto.
Hieronder staat het resultaat. Omdat ik na 7 jaar weer ben gaan schilderen, zou ik graag tips willen om een meer realistisch werk neer te zetten en mijn eigen stijl te verbeteren.

Afbeelding

En het origineel:

Afbeelding

Brand los!

SarahLynn

Re: [SCH] Ideale in acryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:37

Ik ben niet echt goed in tips geven, ben zelf ook net begonnen, maar ik vind de uitstraling van de hond een beetje wegvallen omdat je de haren boven de ogen niet zo duidelijk hebt gemaakt op je schilderij.
En misschien proberen nóg meer de kleuren na te schilderen, en daardoor iets meer contrast, zodat duidelijk wordt wat je precies bedoelt.

Verder vind ik hem erg geslaagd! :)

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 19:13

Een close-up en een betere foto geven misschien een duidelijker beeld:

Het hoofd:
Afbeelding

De poten:
Afbeelding

Nogmaals geheel:
Afbeelding

Edit: thx voor het compliment!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:17

Wauw, zo is hij inderdaad beter te zien.

In je beginpost lijkt het een beetje een beige vlek, maar zo is hij echt mooi!

en misschien kan je op de borst en de buik nog iets "slordiger" en dikker kunnen schilderen, om de vacht aan te geven :)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:37

hij ziet er al hel leuk uit, maar als je gedetailleerder te werk wilt gaan , hier een paar tips:

Kijk goed naar de kleuren, bv zijn poten zijn een stuk witter. Zo zul je nog veel meer schakeringen zien. Werk van donker naar licht

Details krijg je erin door ook de kleurlaagjes aan te brengen bv bij de ogen en neus: geen zwarte lijnen trekken maar gewoon kleurtjes over elkaar totdat de overgang scherper wordt.

En laat er wat haartjes van de vacht uitspringen: werk met wit en met schaduw daarnaast.

Leuk dat je weer bent gaan schilderen! :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:01

Stiekem oogt het allemaal heel plat en flets. Het lijkt alsof je 1 soort bruine verf hebt gebruikt en die met wit verschillende tinten lichter hebt gemaakt.

Ik zou proberen wat meer kleur in je schilderij toe te voegen. Met meerdere kleuren proberen om voor het oog die tint bruin te maken die je wilt hebben. De vacht bestaat uit allemaal haartjes die allemaal verschillende tinten hebben, die samen voor het oog die ene kleur vormen. :+ Sorry, uitleggen is niet mijn sterkste kant. :o

En vooral veel oefenen :Y) Ik vind het een goede basis.. :D