En aangezien ik nooit eerder een paard zo gedetailleerd heb getekend, zou ik het heel fijn vinden om tips te krijgen. 
Het gaat om deze foto:
En dit is wat ik tot nu toe heb op papier..

Be gentle, ik heb echt in jaren geen potlood vastgehad
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En aangezien ik nooit eerder een paard zo gedetailleerd heb getekend, zou ik het heel fijn vinden om tips te krijgen. 

Wat ik zou doen is minder vegen en meer inkleuren.. Je mag ook best wat sterker met contrasten werken. Dat geeft je tekening meer 'leven'

Ik vind een raster bijv verschrikkelijk. Ik teken liever een paar centrale lijnen, hoogte van de ogen, mond, neus, kin etc. En teken vandaaruit de rest verder in. Ook begin ik vaak met de ogen, omdat ik het niet nodig vind om verder te gaan met de tekening als deze niet kloppen. Echter is dat in een portret als deze weer wat lastiger omdat hij relatief klein is, en de ogen slecht of niet zichtbaar.
rebeltje schreef:Dan kopieer je deze tekening, en probeer je de kopie eerst in te kleurenKan je goed mee oefenen
Dan kan ik een beetje prutsen en pielen zonder hem te verknallen 
Is toch al gauw een jaar of 12 terug 
En omdat ik deze tekening voor mijn liefste vriendje wil (laten) maken als cadeau.. Toen dacht ik ineens: Zou ik het nog kunnen?? 
Daarom toch maar weer eens geprobeerd.. Ik vind het erg moeilijk, maar wilde het toch maar eens proberen! 
Heb alle andere hardheden ook nog
Ik heb ook van die grafiet potloden gevonden, die had ik ook nog..