[TEK] Eerste keer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlinda

[TEK] Eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 18:39

Afbeelding

Ik moet de vieze vingers er nog afhalen, haha. :D

Nou dit is dus de eerste keer in lange tijd dat ik een paard teken. :) Ik teken heel graag, met name op school enzo. Heb er lang geen tijd voor gehad, maar heb nu even tijd gemaakt en dit getekend. :P Op de basisschool heb ik ook vaak paarden getekend, maar dat is dan kinderwerk dus dat telt niet echt mee (nouja je begrijpt wel wat ik bedoel :Y)).

Ik heb de houding van het hoofd van een foto, maar heb de neus veranderd. Want het was een arabier, maar nu niet meer. :P

Durf 'm eigenlijk niet te plaatsen tussen al die prachtwerken hier, maar doe 't toch maar. Dus ik hoop op ontzettend veel kritiek & tips. :D Ben benieuwd! :)

Zelf vind ik de nek een beetje kort. :Y)
Was me eerst niet opgevallen, maar nu zie ik 't telkens als ik kijk. :P
En de onderkant van de mond is te donker, maar de foto maakt 't nog erger. :)

Anomien

Re: [TEK] Eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:41

vind die nek wel kunnen.
Tipje. houd je tekening zo af en toe eens voor de spiegel. Dan kijk je er met een andere blik naar waardoor foutjes ineens wel op kunnen vallen. Die werkt altijd goed voor mij.

Probeer niet in te kleuren met lijntjes.. wellicht een zachter potlood en wat uitvegen?
Verder mooi hoor... vooral mee doorgaan!

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 18:43

Knert schreef:
vind die nek wel kunnen.
Tipje. houd je tekening zo af en toe eens voor de spiegel. Dan kijk je er met een andere blik naar waardoor foutjes ineens wel op kunnen vallen. Die werkt altijd goed voor mij.

Probeer niet in te kleuren met lijntjes.. wellicht een zachter potlood en wat uitvegen?
Verder mooi hoor... vooral mee doorgaan!

Oké die zal ik eens uitproberen! *pakt er een spiegel bij*
Hmm ja, je hebt gelijk. Daar zal ik zo ook eens even naar kijken om dat aan te passen. :)
Bedankt! :D

SarahLynn

Re: [TEK] Eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:23

Probeer een beetje in de haarrichting in te kleuren, dat word het echter.

Ik denk dat het "ronde" gedeelte in het hoofd wat te groot is, en het smalle stuk eronder wat te lang.
Verder zeg je zelf dat de kin te donker is, maar veel paarden hebben dat hele stuk donker. In dat geval zou je dus de bovenlip ook donker moeten maken.
De manen die eronder hangen, moeten misschien iets dikker? Al weet ik niet hoe het op de foto is.

Ik vind de aders erg mooi gelukt! :)

Sorry voor het gezeik, ben nooit zo goed in dingen subtiel zeggen op de pc :o
Hoop dat je er iets mee kan!