[TEK] Paardje van WinSel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

[TEK] Paardje van WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 17:08

Hé. :D

Heb een tekening in opdracht gemaakt die morgen de deur uit gaat.
Ik vraag me af of iemand mij tips wil geven zodat ik 'm eventueel nog wat kan verbeteren voor 'ie daadwerkelijk weg is. :(:)

Door de scanner zijn er wel een hoop details weg gevallen vind ik. :\
[in het origineel zie je ook donker / licht véél beter]

Afbeelding

Alvast bedankt! (:)

LeonieL

Re: [TEK] Paardje van WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:15

Sorry, Maar ik vind hem nog niet echt opdracht waardig. Maar dat is ieders eigen.

Probeer er wat meer contrast in te gooien. En op de verhoudingen te letten.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:19

Waarom vind je dat LeonieL? Mijn verhoudingen zijn ook nog lang niet perfect, maar toch kan ik wel geld vragen voor mijn werk. :)

Jammer dat de scan zo slecht is, ik kan nu het contrast minder goed beoordelen. Je mag de ogen wel wat donkerder maken, het lijken zo meer mensenogen.
Voor de rest durf ik er niet goed over te oordelen, omdat de scan schijnbaar niet de werkelijkheid weergeeft.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:23

Evelijn: Daar heb je gelijk in,. Maar zal het nog iets meer toe proberen te lichten.

Bij een opdracht verwacht ik een technisch goede tekening (Daarmee zeg ik niet dat deze slecht is hoor! )
Maar ik vind er niets echt uitspringen..
Ik vind hem ook een beetje slordig ingekleurt.
Maar nogmaals. dit is mijn mening, niet om aan te vallen.
Maar als je nog even oefent komt dat ook wel goed denk ik

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 17:25

LeonieL; ik vraag erg weinig voor mijn tekeningen en de zaken lopen goed?
Kun je iets meer onderbouwen waarom je dat vindt?

Evelijn_ ; bedankt voor de tip van de ogen. :D

[edit] sorry, ik zie nu de post hierboven. Wel een beetje vreemd maar ik zal het in mn achterhoofd houden. (kreeg gister nog van een aantal bokkers complimenten over mn verhoudingen?) Contrast zit er genoeg in de echte tekening... maar het is mijn eigen schuld dat ik een relatief slechte scan plaats. :) [/edit]
Laatst bijgewerkt door Kyno op 22-12-09 17:29, in het totaal 2 keer bewerkt

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:27

Oh, maar ik val je ook niet aan hoor. Ik was benieuwd waarom je dit niet opdrachtwaardig vond. Zo is het voor mij wat duidelijker, dank je wel. :)
Maar er zijn wel mensen die graag werk van haar willen, dus ik vraag me af of je kunt zeggen wat opdrachtwaardig is.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:32

lekker pluizig paardje! *D
inderdaad de ogen doen doordat ze wat licht zijn wat aan "mensenogen" denken, maar als ik je andere tekeningen zie is dat een beetje jouw stijl...
volgende keer misschien een foto ervan maken? (mits je een goede camera hebt natuurlijk :+ , hoor vaak mensen klagen over scankwaliteit) Want we kunnen nu wel zeggen "meer contrast (wou ik ook zeggen :D ) maar kan natuurlijk aan de kwaliteit van de scan liggen...
Vind hem leuk zo, stuur je em zo "los" op of met passe-partoutje oid?

edit: die donkerdere vlek bij de mond, zit die ook opt paard of is dat een verbetering? misschien daar wat duidelijker maken? (duidelijker=niet donkerder..)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 17:36

Amanda; ik stuur 'm op in een plastic mapje. :)

Die ogen inderdaad... blijft een zwak punt. Ik probeer wel eens donkerder, maar dan verpruts ik het op één of andere manier altijd... moet daar echt op oefenen! :oo

Verder heb ik een slechte scanner én een slechte fotocamera, haha. :D Maar afgezien van het contrast valt er vast nog wel veel op te merken aan de tekening waar ik beter van kan worden toch? :D

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 17:39

Dit was de foto trouwens;
(misschien wel handig := )

Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:00

Wat betrefd de verhoudingen snap ik het wel

als je de tekening vergelijkt met de foto zie je dat de ogen en dan vooral de voo rons linker oog tever naar buiten staat, als je op de foto kijkt is het buitenrandje van het linker oor gelijk aan de buitenkant van het oog, op jou tekening loopt het buitenrandje van het oor gelijk aan de binnenkant van het oog snap je?
Daarnaast zijn de oren en de neusgaten te klein.

Het is leuk als je opdrachten binnen krijgt maar persoonlijk zou ik er nog niets voor willen geven.
Je bent goed op weg dus lekker door blijven oefenen hoor! ;)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 09:21

TT; dankjewel voor je goed onderbouwde feedback. :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:53

Het kan aan mij liggen, maar ik vind het paard op de foto volwassener overkomen dan het paard op de tekening? Dacht in eerste instantie dat je een veulen van ong half jaar had nagetekend?
Verder vind ik het zonde van de ogen, dit lijken inderdaad net mensen ogen, maar je gaf al aan hiermee te oefenen.