[SCH] Ursi in aquarel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

[SCH] Ursi in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 10:19

Uit het 'wie wil mijn paard tekenen' topic. :)

Ik wil graag aquarel in opdracht gaan doen en daarvoor wil ik eerst wat beter worden, dus ik haal nu allemaal leuke plaatjes uit het 'wie wil mijn paard tekenen' topic. Ik heb gewoon het plaatje op mijn laptop gezet, papier gepakt en begonnen. Geen schets of iets dergelijks, gewoon gelijk begonnen. Daarom is het hoofd ook niet helemaal wat het moet zijn. :o Ik vind hem toch leuk gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn welkom! Mijn eigen puntjes zijn: de benen iets te dik en het hoofd te lang. :)

- Aquarel van de Action (Hollander hè O:) )
- Canson Montval papier
- 3 uur werk

LeonieL

Re: [SCH] Ursi in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:25

Ik vind het nog niet opdracht-waardig. Maar met een beetje oefenen gaat dat wel lukken.
Ik vind het wat vlekkerig. En er mag naar mijn idee best wat meer kleur in.
Vooral bij de eerste werkjes moet je niet te bang zijn. Gewoon proberen. Mislukt het dan mislukt het, en begin je gewoon met iets anders.

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:27

Kleuren zijn wel goed, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal. Daarom ben ik het wel een beetje met LeonieL eens dat het niet echt opdracht-waardig is. Maar ik vind dat de kleuren wel al erg goed gedaan zijn, dus nu nog de verhoudingen en dat komt helemaal goed hoor :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:04

Zoals de anderen al zeggen is dit nog niet wat een opdrachtgever van je verwacht. Ik zou eerst nog een tijd oefenen en dan komt het wel.
Ik zou je willen aanraden toch eerst te schetsen. Als je het zo kan, zo veel te beter, maar de kans dat je verhoudingen achteraf niet kloppen, is erg groot. Zeker naar je opdrachten toe is dat toch wel belangrijk.
Verder maak je de overgangen te scherp. Bijvoorbeeld bij de vlekken. Dat heb je ineens een wit vlak dat helemaal niet aan het paard lijkt te zitten. Je donkere platen liggen erboven op. Ook zit er een lelijke water vlek op het hoofd. Volgens mij er pas achteraf op gezet. Probeer bij de eerste laag je verf goed te verdunnen dat je met zachte kleuren de eerste opzet zet. De tweede laag ga je wat meer verf gebruiken en bij de derde laag ga je in detail. Zo voorkom je ook dat je ineens een verkeerde lijn hebt gezet die je niet meer weg krijgt .
Veel veel oefenen en lekker veel kleurtjes gebruiken en dan komt het wel goed. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:32

hmm..tja, wat moet ik hier op zeggen>?
ik vind hem niet echt lijken, het is wel een grappig stripfiguur paardje geworden :j
misschien volgende x toch even een schetsje maken? :)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:10

_Bitje_ schreef:
hmm..tja, wat moet ik hier op zeggen>?
ik vind hem niet echt lijken, het is wel een grappig stripfiguur paardje geworden :j
misschien volgende x toch even een schetsje maken? :)

wie weet was dat juist haar bedoeling?
ik vindt het al erg leuk worden :)
ik zie op sommige plekken goede bespiering :)
het heft wel een leuk effect, hoe je het gedaan hebt! :)
alleen het oog mag van mij wel iets netter, het ziet er iets te simpel uit
in verhouding met het lichaam :) en het hoofd is ietsje te lang :)