[TEK] indiaan in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lataar

[TEK] indiaan in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:52

hallo,

ik had vandaag even zin om weer creatief te doen..
ik dacht ik teken een indiaan..!
dit is mijn eerste krijt tekening en ik vond het super om te doen!
ik weet dat hier veel mensen zitten met meer ervaring dus tips zijn welkom,
ik heb hem op het laatst besprait met haarlak, zodat er niks meer uitgeveegd kan worden of kan worden vervaagt.

W.I.P
Afbeelding

Afbeelding

eindresultaat:
Afbeelding

Groetjes en bedankt,
Laatst bijgewerkt door Lontje op 19-12-09 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: indiaan in krijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:54

Knap werk! Ik heb het idee dat zijn kin wel wat erg plat is alleen.

Verder goed gedaan! +:)+

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:54

na mijn weten hebben indianen een langer hoofd maar kwa techniek vind ik hem erg mooi geworden. Hoe kom je erop... een indiaan

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:56

Heb je dit uit je hoofd getekend of van een plaatje/foto nagetekend? Ik kan niet zo goed tekenen, dus veel commentaar/kritiek kan ik je niet geven. ik vind het erg mooi gedaan, ik vind alleen het gezicht wat vreemd gedaan. Ik heb het idee dat de verhouding niet klopt, of ik mis wat expressie. Maar voor de rest vind ik het goed gedaan. Mooi.

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:58

Susy_Q schreef:
na mijn weten hebben indianen een langer hoofd maar kwa techniek vind ik hem erg mooi geworden. Hoe kom je erop... een indiaan

haha ja.. eigenlijk meer door een nummer dat ik aan het luisteren was :D, dankje voor jullie reactie, ik hoor dat het m vooral in de vorm zit, ik zal hier op letten bij de volgende tekening. dit is iets wat ik al veel probeer te oefenen

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 22:01

sheela schreef:
Heb je dit uit je hoofd getekend of van een plaatje/foto nagetekend? Ik kan niet zo goed tekenen, dus veel commentaar/kritiek kan ik je niet geven. ik vind het erg mooi gedaan, ik vind alleen het gezicht wat vreemd gedaan. Ik heb het idee dat de verhouding niet klopt, of ik mis wat expressie. Maar voor de rest vind ik het goed gedaan. Mooi.

hallo, ik heb hem nagetekend van een oude foto, het hoofd keek je alleen op de foto niet recht aan, maar vond zijn expressie heel mooi, en die wou ik ook zo maken, kwa kleding heb ik wel het een en ander veranderd maar dat maakt volgens mij niks uit kwa verhoudingen, ik denk dat het idd echt aan de verhouding ligt.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [TEK] indiaan in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:14

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 22:21

Lontje schreef:
Vergeet je [TAG] niet!

sorrie helemaal vergeten! bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:05

ik vind hem erg gaaf! Z'n gezicht is alleen niet symmetrisch, de rechterkant lijkt wat te hangen en dat is wel zonde. Dat het verder qua verhoudingen niet 100% is vind alleen maar euh, 'karakteristiek' :') Maar welpositief dus! :j

Z'n gezicht vind ik erg mooi gedaan qua schaduwen, dat mist wel een beetje in de 'sjaal' /doek, dus dat is best jammer vind ik..!

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 21:15

Menino schreef:
ik vind hem erg gaaf! Z'n gezicht is alleen niet symmetrisch, de rechterkant lijkt wat te hangen en dat is wel zonde. Dat het verder qua verhoudingen niet 100% is vind alleen maar euh, 'karakteristiek' :') Maar welpositief dus! :j

Z'n gezicht vind ik erg mooi gedaan qua schaduwen, dat mist wel een beetje in de 'sjaal' /doek, dus dat is best jammer vind ik..!

he bedankt voor je reactie! , ik vind kledingstukke altijd best wel moeilijk..iemand tips (A) ja van dat hangende gezicht is wel grappig... wand de man op de foto had ook een hangend oog aan de rechter kant, :') vooral zijn "wenkbrouw" was ingezakt over het oog

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:00

Zijn gezicht/hals klopt inderdaad niet helemaal. Kin mag wel wat langer.
Maar ik vind dat je met een heerlijke stijl tekent :) Erg leuk!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:44

Leuke stijl heb je! Het commentaar dat ik verder heb, is al gegeven.

Verder wil ik je als tip geven: ipv haarlak kun je ook een fixatiespray voor pasteltekeningen kopen. Haarlak lijkt me niet de beste optie.

Break_sd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:43

Ik vind het erg knap gedaaan :))